Kun nettikauppa ei toimita tuotteita eikä vastaa yhteydenottoihin

  • Viestiketjun aloittaja voihanpee
  • Ensimmäinen viesti
voihanpee
Otsikossa ongelma, tilasin kivanoloisesta kotimaisesta nettikaupasta lasten vaatteita. Kaupasta ei googlettamalla löytynyt mitään negatiivisia kokemuksia, facebook-sivut on täynnä tykkäystä jne, joten uskalsin tilata. Maksoin verkkomaksulla ja nyt tuotteita ei näy ei kuulu, sähköpostiin ei vastata ja puhelinnumeroon ei saada yhteyttä.
Mitä tässä voi tehdä?
 
"..."
Kuinka kauan maksusta on kulunut? Nämä ovat usein yhden ihmisen yrityksiä, jospa hän lomailee tällä hetkellä. Kaverillani on lastenvaatenettikauppa ja on kiinni näin heiäkuulla.
 
[QUOTE="...";30135508]Kuinka kauan maksusta on kulunut? Nämä ovat usein yhden ihmisen yrityksiä, jospa hän lomailee tällä hetkellä. Kaverillani on lastenvaatenettikauppa ja on kiinni näin heiäkuulla.[/QUOTE]

Sillon pitäs olla vaikka automaattinen sähköposti joka kertoo asian. Ettei asiakkaiden tartte olla ihmeissään ja ootella. Eikä lähtee vaan lomalle jättämättä tietoa mitään.
 
voihanpee
Ei vielä kovin montaa viikkoa, mutta kun kaupan sivuilla ei ole mitään mainintaa et olis pidemmät toimitusajat tai lomailua. Tuttu nettikauppa johon tein toisen tilauksen, ilmoitti ihan selvästi että toimitusajat kesän takia pari viikkoa ja tämä ihan ok. Tuossa kaupassa joka ei vastaa viesteihin on kuitenkin ollut facebook-tarjousten päivitys mun tilauksen tekemisen jälkeenkin ettei kokonaan lomalla taida olla.
Ärsyttää, ei näköjään pitäis ikinä tilata mistään itselle uudesta nettikaupasta, vaan pysyä vanhoissa hyviksi havaituissa.
 
vierass
Kirjoita sinne fb sivuille että olet yrittänyt tavoittaa heitä jo pitkään ja maksanut tuotteesi eikä niitä kuulu ja että seuraavaksi meinaat riosilmoitusta. Jos sitä päivittävät niin joku varmaan lukee viestisi sieltä.
 
kyykkyvatkaaja harmaana
Otsikossa ongelma, tilasin kivanoloisesta kotimaisesta nettikaupasta lasten vaatteita. Kaupasta ei googlettamalla löytynyt mitään negatiivisia kokemuksia, facebook-sivut on täynnä tykkäystä jne, joten uskalsin tilata. Maksoin verkkomaksulla ja nyt tuotteita ei näy ei kuulu, sähköpostiin ei vastata ja puhelinnumeroon ei saada yhteyttä.
Mitä tässä voi tehdä?
Onko sivuilla mainittu mitään tilausajoista? Ehkä tuotteet tulee Kiinasta ja siinä kestää 1kk? Yrittäjälle ei ole rikos, että on pitkä toimitusaika tai ei vastaa puhelimeen. Ikävä kyllä.

Itseäni on kans eräs suomalainen nettikauppa huijannut ja aika monia muitakin. Ikävä kyllä sitä ei ole saatu mihinkään vastuuseen monista poliisillekin tehdyistä ilmoituksista, vaan kauppa jatkaa vaan toimintaa vuosi vuoden jälkeen.

Kaupan omistaja vielä uhkailee monia sivuston ylläpitäjiä, että pitää poistaa kaikki negatiiviset kommentit.
 
vieras..
Ite soitin kuluttaja asiamiehelle. Kaivoivat mulle puhelin numeron mihin sitte vastasi joku pomo jolla ei hajuakaan käytännön asioista. Mutta asiat alko sujumaan sitten. Kuluttaja asiamies pyysi soittamaan kyllä uudestaan jos ei asiat olisi selvinneet.
 
voihanpee
Ei ole mikään kiinasta tilaava vaan ihan lastenvaatenettikauppa, jolla tunnettuja hyviä merkkejä myynnissä.
Tuo viesti facebooksivuille olis kai hyvä idea, tosin en tiedä miten toimii, kun sivuilla näkyy vaan tykkäämiset ja kaupan mainosviestit mutta ei mitään asiakkaiden kirjoitettuja viestejä ollenkaan. Tietääkö joku tuosta paremmin?
Taidan odotella muutaman päivän vielä ja sitten pitää kyllä tehdä rikosilmoitusta jos ei mitään kuulu.
 
kyykkyvatkaaja harmaana
Ite soitin kuluttaja asiamiehelle. Kaivoivat mulle puhelin numeron mihin sitte vastasi joku pomo jolla ei hajuakaan käytännön asioista. Mutta asiat alko sujumaan sitten. Kuluttaja asiamies pyysi soittamaan kyllä uudestaan jos ei asiat olisi selvinneet.
Hyvä sulle, mutta esim omassa tapauksessani kuluttaja-asiamies vaan totesi, etteivät hekään saa mitään yhteyttä ko. kauppaan, eikä yrittäjään. Ei ole kuitenkaan rikos olla vastaamatta puhelimeen.
 
voihanpee
Rikosilmoituksen nimike on kai petos, ja kyllä ne aika nopeasti alkaa jotain tehdä, jos ei tavaraa kuulu, eikä mitään yhteuttä firmaan saa. Joskus joku poliisi taisi sanoa, että usein riittää et poliisi ottaa yhteyttä, niin alkaa homma toimimaan, oli siis kyse nimenomaan nettikauppapetoksista.
Mutta mä toivon että kyse olisi jostain lomasta tms. inhimillisestä syystä ja että tavarat mulle viel päätyis.
 
nuinj
Mikä sen rikosilmoituksen aihe sitten olisi? Ei ole rikollista, jos toimitusaika on pitkä. Mullekin kuluttajavirasto kertoi, että kyllä pari kuukautta pitää odottaa.
Poliisille voi tehdä tutkintapyynnön ja poliisin tehtävä on tutkia onko rikosta tapahtunut. Jos myyjä ei edes vastaa yhteydenottoihin, on aihetta epäillä petosta. Kohtuullinen toimitusaika tuotteille yrityksestä tilattaessa on korkeintaan pari viikkoa ellei muuta ole sovittu.
 
Ovatko lomilla?

Meillä itsellä tällä hetkellä esim. omistaja vaihtuu niin 2 viimeistä viikkoa vastamme 2-5pv välein jopa. Milloin kirjoitit viestin? Oletko soittanut päivällä? Txt? Jos ovat lomilla niin txt ehkä olisi hyvää idea.
 
kyykkyvatkaaja harmaana
Rikosilmoituksen nimike on kai petos, ja kyllä ne aika nopeasti alkaa jotain tehdä, jos ei tavaraa kuulu, eikä mitään yhteuttä firmaan saa. Joskus joku poliisi taisi sanoa, että usein riittää et poliisi ottaa yhteyttä, niin alkaa homma toimimaan, oli siis kyse nimenomaan nettikauppapetoksista.
Kauppiaan on helppo torjua rikosilmoitus kertomalla, että toimituksessa vielä kestää. Kuten sanottu, esim 2kk toimitusaika ei ole rikos eikä petos. Mielestäni kyllä poliisi tulee tehdä rikosilmoitus, kun todistettavasti rikos on tapahtunut. Poliiseja vähennetään koko ajan, eikä heillä ole edes aikaa tutkia oikeita rikoksia.
 
vierailija
Otsikossa ongelma, tilasin kivanoloisesta kotimaisesta nettikaupasta lasten vaatteita. Kaupasta ei googlettamalla löytynyt mitään negatiivisia kokemuksia, facebook-sivut on täynnä tykkäystä jne, joten uskalsin tilata. Maksoin verkkomaksulla ja nyt tuotteita ei näy ei kuulu, sähköpostiin ei vastata ja puhelinnumeroon ei saada yhteyttä.
Mitä tässä voi tehdä?
 

Yhteistyössä