taapero ja vessaongelma, vinkkejä/ideoita kellään?

  • Viestiketjun aloittaja "äippä-80"
  • Ensimmäinen viesti
"äippä-80"
eli, 2v ei tykkää yhtään olla potalla mutta pyttyyn oppi pissimään pöntönsupistajan kanssa. osaa myös hienosti sanoa, kun pissattaa. ongelma tässä on yleiset vessat:
ei suostu potalle, muta ei myöskään pytylle ilman supistajaa! olisi hienoa, jos voisi päivisin olla täysin ilman vaippaa! vaan eipä sitä pöntönsupistajaa viitsi mukanaan kuljetella :D
 
"zxc"
Joissakin vessoissa on lasten pönttö, meidän muksut on ainakin tykäneet.
Mutta itse ongelmaan :), se on se pelko että putoa, miks ei suostu pissimään ilman supistajaa. Meillä auttoi kun kotona ' harjoiteltiin' niin että mä olin kyykyssä ihan vieressä ja hän istuessaa piti mun kaulan ympäriltä kii ja vähän niin ku nojas ja mä taas pidin tiukasti kii pepun yläpuolelta ja toistin ettei oo mitään hätää, äiti pitää tiukasti kii. Ja nimenomaan ihan kotona pitäis kokeilla ja vaikka ilman hätääkin ihan va että pelkko häviäis. Keksit sit jonkun kivan palkinnon siitä. Näin meillä oli ja kotonaedelleenkin käy potalla mutta pysty tekemään tarpeinsa nyt myös pönttöön.
 
"Anne"
Sano että saa namin joka kerta kun uskaltaa käydä pöntöllä ilman supistajaa.
Meillä muksu alkoi käymään vähän yli vuoden iässä pöntöllä kakalla, mutta putosi pari kertaa. Supistajan kanssa taas ei muuten vain tullut yhtään mitään ja se jäi nopeasti pois käytöstä. Hyvä tyyli oli istua jalat vähän harallaan ja pitää jalkojen välistä pöntöstä kiinni.
 
kaisas
Tyttö vai poika? Jos poika ni näin kesällä käytäs jossain syrjässä puskapissalla.. onnistuuse myös tytön kanssa. Mut opettaisin pytylle ilman supistajaa myös kotona. Jalkojen alle tuki tai pidetään jostain tuesta kiinni. Meillä ei ole supistajaa eikä pottaa kaikki kolme opetelleet suoraa pytylle
 

Yhteistyössä