Kahden tai useamman pienen lapsen yh:t - miten teette kaiken?

  • Viestiketjun aloittaja saidi
  • Ensimmäinen viesti
saidi
Kertokaa mulle, miten teillä riittää aika kaikkeen? Ja joo, en oo yh, mutta mies reissaa työnsä puolesta tosi paljon ja musta tuntuu, että tunnit ei vain riitä. Musta tuntuu, että aina kun johonkin päin katsoo, niin on pölyä... Koirankarvojakin on joka paikassa vaikka imuroin joka toinen päivä. Ja lelut on koko ajan levällään, vaikka niitä ei kovin paljon olekaan ja siitäkin määrästä olen laittanut puolet varastoon.

Perusjutut toki teen eli imuroin, tiskit, laitan ruuat, pesen pyykit. Mutta ahdistaa, kun ikkunat on pesemättä, osa matoista on pesemättä, ja sitä pölyä... Yäk.

Miten ihmeessä teidän asunnot kestää niin siisteinä?? Vai kestääkö?
 
vierass
Niin kuin edellinen sanoi, aika ei vaan riitä kaikkeen. Niin yksinkertaista se on, joten pitää priorisoida. Mieluummin mä vietän aikaa lasten kanssa kun pölyjen :) Siivouspäivä on kerran viikossa ja se saa luvan riittää. Sun lapset on vielä niin pieniä että sulla ei mene aikaa esim harrastuksiin kuskaamiseen, teillä ei ole kavereita kylässä tai lapsia tarvitse sinne viedä ja hakea. Sä olet todennäköisesti vielä kotona kaiket päivät eikä vuorokaudesta kulu 10 tuntia työhön matkoineen. Opi löysäämään tai siivouksessa tai ole sitten jatkuvasti ahdistunut ja pinna kireellä, saa valita.
 
En ole edes yksinhuoltaja ja imuroin 2krt viikossa, tiskit laitan silloin kun on pakko ja vaatteet pesen kun alusvaatteet loppuu (näin karkeasti ilmaistuna).

Meidän ikkunoita ei oo pesty varmaan moneen vuoteen :D Vajaa vuosi ollaan nyt asuttu tässä ja oon miettiny sitä, mutta koitan edelleen saada jonkun muun tekemään sen. Meillä on nimittäin 36 ruutua + lasinen parvekkeen ovi + 2 pikkuikkunaa saunalla ja yläkerran varastossa. Ja ikkunat on niin vanhat, ja kääntyy ihan väärin kun aukasee, niin reunimmaiset on lähes mahdottomat pestä, jossei irrota kokonaan. Alakerran ikkunoihinkaan ei yltä maasta.
 
saidi
Siinähän se onkin, että ulkoillaan aamupäivisin 1,5-2h jonka jälkeen mennään joskus vielä kavereille, josta tullaa vasta päikyiks kotiin. Ja päikkyjen aikana ei voi kolistella ettei muksut herää, jonka jälkeen pitääkin alkaa laittaa jo päivällistä, jos sen meinaa ehtiä saada valmiiks. Niin ne päivät pyörii eikä suuritöisiin siivouksiin riitä aika :/
 
Ent. Ksantippa S.
No sitten niiden suuritöisien siivouksien aika on myöhemmin, vaikka silloin, kun miehellä on lomaa. Tai palkkaa siivooja, jos ei pää kestä katsella pesemättömiä ikkunoita.

Aika monelle meistä on lapsuudesta tuttu äiti, jolle lika ja pöly olivat isompia asioita kuin lasten jutut. Jos sellainen löytyy lähipiiristä, kannattaa muistella, miltä se tuntui.
 
bbierass
Meillä on yhteishuolto. Se ilmeisesti ratkaisee tilanteen...kai..? Vaikka ihan heti ei tule mieleen, miten yhteis- tai yksinhuolto vaikuttaa ap:n tarkoittamaan tilanteeseen.
 

Yhteistyössä