Ottaako teidän miehet perjantaipulloa?

  • Viestiketjun aloittaja raittiitako kaikki
  • Ensimmäinen viesti
raittiitako kaikki
Onko täällä kaikkien miehet niin tossukoita, etteivät ota koskaan "perjantaipulloa"? Ihmettelen, minusta se on ihan tavallinen tapa ainakin meidän kunnon duunareiden porukoissa. Itse en ota kuin lonkkua, mutta minusta se on jopa kivan miehekäs kun huomaa miehen painaneen pitkän viikon työssä ja rahaa, ottaa sit sen kossun ja selvästi rentoutuu. Ei ole yhtään tiukkis lauantaina kun on hyvin levännyt.

Onko suomessa juomakulttuuri aivan muuttunut kun ennen perjantaipottu oli ihan normijuttu?
 
vieras*
Miehekäs mies ottaa viinaa rentoutuakseen :) Kuinka rankkaa teillä on jos rentoutumiseen tarvitaan alkoholia?
Viikonloput menevät sitten krapulaisen isin ja äidin toipumiseen, voi kun kivaa.
 
noup
Ei. Ei ole mielenkiintoa kummallakaan, selvänä voi tehdä enemmän mielekkäitä asioita, sitä en tiedä miten se liittyisi tossukkauteen jos ei vain välitä sellaisesta. Jokusen kerran vuodessa käy sitten ryyppäämässä poikien kanssa illanistujaisissa ja se siitä.
 
ei absolutisteja
Käytetään molemmat välillä alkoholia mutta ei mitenkään erityisesti perjantaina. Ruoan kanssa toisinaan viiniä ja joskus siideriä tai skumppaa jos on juhlatuulella. Kirkkaita aika harvoin.
 
vieras..
No ei ota, onneksi. Mä jotenkin yhdistän perjantai pullon 90-luvun duunari alkoholistiin. Met rentoudutaan veneilessä, eikä siihen hommaan viinat kuulu. Ei me kyllä koskaan muutoinkaan väkeviä viinoja juoda, saa kai niistä tekemällä hyvänkin makusia paukkuja, mutta omat mielikuvat on lähinnä kossua ja kokista väriksi.
 
Wieeras
Ei ota enää, onneksi, aijemmin tissutteli monta kertaa viikossa. Oman lapsuuteni elin äitini runsaan (viikonloppuisen) alkoholinkäytön kiusaamana ja itsekin tuli nuorempana korkattua huolella. Lapsien myötä alkon käyttö väheni muutamaan kertaan vuodessa, silloin kun lapsemme olivat hoidossa. Jumalalle kiitos siitä jotta alkoholi ei enää kuulu meidän perheeseemme humaltumistarkoituksena. Olen hyvin iloinen siitä jotta lapsiemme ei ole tarvinnut koskaan nähdä vanhempiaan humalassa eivätkä tule näkemäänkään. Sääli käy kavereiden lapsia joiden vanhemmat käyttävät alkoa viikonloppuisin. Toki se vaikuttaa lapseen, lapsi osaa kyllä murehtia vanhempiaan viikonloppuna mummolassakin ja kun viikot ollaan päiväkodissa/ koulussa ja viikonloput mummolassa niin kyllä se alkon käyttö vaikuttaa siinäkin mielessä perheeseen jottei ole aikaa olla niiden lapsien kanssa. Tarkoitan tällä nyt siis VAIN heitä jotka laittavat lapsensa joka viikonloppu hoitoon kun haluavat itse mennä ryyppäämään. Silti olen sen kannalla jotta parempi hoidossakin kuin kotona kattomassa sitä menoa. Viikottain olen iloinen siitä jotta tältä osin ollaan pystytty tarjoamaan lapsillemme turvallisempi ja parempi lapsuus kuin mitä minulla itselläni oli.
 
m1es
En ota. Sensijaan vähintään tunnin kestävä perjantaiseksisessio on rentoutumisen kannalta ehdoton. La-aamuna sitten pikainen uusinta suoraan herätessä ja olen jo virkistynyt.

Alkoholia tulee nautittua ehkä kerran kuussa ja sillioinkin vain seurustelutilanteissa.
 

Yhteistyössä