Onnittelisitko sinkkua raskaana olevaa?

  • Viestiketjun aloittaja Vierasmiess
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
Lapsen tulosta siis? Kun ei tälle mitään "perheen lisäystä" ole tulossa, ja jos ei miestäkään naisella ole niin voi olla kovin surullinenkin :/

Lähtisitkö ollenkaan onnittelemaan tällaisessa tilanteessa?
 
äitimäkin
TOTTAKAIT onnittelisin, mutta en ennen kuin oon 100% varma raskaudesta! Mitä se muille kuuluu millä mielellä vauvaa odotetaa.. ei se parisuhdekkaan ole tae sille että vauva on toivottu/haluttu. Saa sitte itse kertoa enemmän jos haluaa..
 
viera.s
Riippuu, miten uutinen kerrotaan. Yleensä ihmisestä näkee, iloitseeko hän asiasta ja jos iloitsee, on helppo onnitella. Jos taas uutinen kerrotaan alakuloiseen sävyyn, niin kai sitä ennemmin koittaisi tsempata ja keksiä hyviä puolia asiasta eikä suoraan vaan onnitella. En minä kuitenkaan surkuttelisi, mitäs se auttaa. Lapsenhoitoapua voisi sen sijaan tarjota, jos odottava äiti on jaksamisestaan huolissaan.
 
Lapsen tulosta siis? Kun ei tälle mitään "perheen lisäystä" ole tulossa, ja jos ei miestäkään naisella ole niin voi olla kovin surullinenkin :/

Lähtisitkö ollenkaan onnittelemaan tällaisessa tilanteessa?
Onko kyseessä joku sinun tuttusi? Jos olet normaalielämässä samanlainen kuin palstalla, niin varmaan hän on iloinen ettei ole miesstä, ainakaan ketään Vierasta sellaista :kieh:

Mutta haa haa, hauska provoyritys. Mutta vakavasti, itse jopa olen kannustanut sinkkuja ystäviäni, niin naisia kuin miehiäkin, hankkimaan lapsen vaikka sitten ilman parisuhdetta, jos sellaista ei satu olemaan. Jos n. 35-vuotias toivoo tulevansa vanhemmaksi, ei ehkä kannata odottaa Sitä Oikeaa, vaan keskittyä lapsihaaveen toteuttamiseen. Ja kyllä, se on mahdollista miehillekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
m1es
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30138769:
Onko kyseessä joku sinun tuttusi? Jos olet normaalielämässä samanlainen kuin palstalla, niin varmaan hän on iloinen ettei ole miesstä, ainakaan ketään Vierasta sellaista :kieh:

Mutta haa haa, hauska provoyritys. Mutta vakavasti, itse jopa olen kannustanut sinkkuja ystäviäni, niin naisia kuin miehiäkin, hankkimaan lapsen vaikka sitten ilman parisuhdetta, jos sellaista ei satu olemaan. Jos n. 35-vuotias toivoo tulevansa vanhemmaksi, ei ehkä kannata odottaa Sitä Oikeaa, vaan keskittyä lapsihaaveen toteuttamiseen. Ja kyllä, se on mahdollista miehillekin.
Hienoa Mörkö, postiivinen asenne elämään! Minäkin olen lisääntymisen suosittelijana toiminut - vaikka olenkin mies.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Henkilö
Kyllä aina onnittelisin ja lämpimästi vielä! Vaikka olisikin erilainen tai vaikeampi tilanne, ei kai se sitä paranna jos kaikki ympärillä ovat vain huolestuneita, varovaisia ja "osaaottavia". Onnea aina sopii toivottaa ja ystävällisyyttä osoittaa! Jos äiti näkee että vauva on jonkun mielestä iloinenkin asia eikä vain "voivoi kamalaa", ehkä hän itsekin pystyy olemaan iloisempi ja luottavaisempi.
 
"Äiti-77"
Miksi ihmeessä en onnittelis!! aika outoa ajattelua todellakin. Jos itse vielä lapsen hankkisin niin todellakin tekisin sen ilman miestä!! Miksi se sinkku ei voi olla yhtä onnellinen lapsestaan kuin parikin?? ja samalla tavalla hänelle tulee perheen lisäystä kuin parillekkin..
 
vierass
Tietysti onnittelisin kunhan tietäisin ensin että lapsi on haluttu. Eihän sitä tiedä onko sinkkunainen raskaana keinohedelmöityksen johdosta ja tekemällä tekemässä lasta vai ehkä raiskauksen takia ja menossa aborttiin. Jos olisi tuttuni niin kyllä tietäisin millä mielin raskaana oleva on.
 
Tietysti onnittelisin kunhan tietäisin ensin että lapsi on haluttu. Eihän sitä tiedä onko sinkkunainen raskaana keinohedelmöityksen johdosta ja tekemällä tekemässä lasta vai ehkä raiskauksen takia ja menossa aborttiin. Jos olisi tuttuni niin kyllä tietäisin millä mielin raskaana oleva on.
Voihan naimisissa olevakin olla raskaana raiskauksen takia.
 

Yhteistyössä