Muistatko puukengät koulussa sisäkenkinä?

  • Viestiketjun aloittaja 80-luku
  • Ensimmäinen viesti
80-luku
Omista kouluajoista on minulle jäänyt hauska muistikuva, että koulun käytävät vilisivät mustia ja valkoisia puukenkiä, kun suunnilleen jokaisella oli sellaiset jalassaan opettajia myöden. Voi olla, että muistan väärin, mutta näin muistan. Itselläni ainakin oli ja myös kavereillani. Näin jälkeenpäin miettien tulee mieleen, että on siinä mahtanut käytävillä olla kova kolina, kun jonossa mentiin syömään yms. Luulisi myös, että olisi häirinnyt opittunteja, kun aina kuitenkin joku kolaa ja kolkuttaa lattiaa.
 
tvisti
Sisäkenkinä en muista puukenkiä käyttäneeni, kuin ehkä joskus. Ulkona niitä kyllä käytettiin koulussa ja muutenkin. Muistaako kukaan tvistin (sellainen kuminauha), niin sitä ja narua- ja ruutua hypittiin sujuvasti puukengät jalassa :)) ei taitaisi mennä enää.
 
Huutelen puskista
Ei meillä ollut puukenkiä sisäkenkinä. Muutenkaan en muista, että lapset olisivat niitä juurikaan käyttäneet. Kiinantossuja mieluumminkin. Olisko menty koulussa sukkasillaan? Mitään erillisiä tossujakaan kun en muista!
 
vieraus
Ei meillä ollut puukenkiä sisäkenkinä. Muutenkaan en muista, että lapset olisivat niitä juurikaan käyttäneet. Kiinantossuja mieluumminkin. Olisko menty koulussa sukkasillaan? Mitään erillisiä tossujakaan kun en muista!
Juu, sukkasillaan mentiin meilläkin. Joillain naisopettajilla saattoi olla puukengät. Ja muistelen, että mua pari vuotta vanhemmalla kaverilla oli puukkarit pihalla, oisko olleet jotain muotia? Kiinantossut oli pakko saada yhdessä vaiheessa. Kauhea kinuaminen niissä oli, ja lopulta en tykännyt niistä yhtään!
 
90•luvulla
Peruskoulusta en muista, mutta lukiossa 90-luvulla oli koulukenkinä puukenkiä. Kavareiden kanssa niitä vaihdeltiin siten että toisessa jalassa oli musta ja toisessa valkoinen puukenkä. Se oli sitten muka tosi coolia:)
 
"Tiiu"
Mulla oli 70-luvulla puukengät ja ne kiinantossut <3, ne tosin tais olla 70-80- luvun vaihteessa muotia. Ja hiihtarit..oi niitä aikoja! Mut koulussa ei käytetty sisäkenkiä mun aikaan, sukkasilleen siellä mentiin.
 
Juu, sukkasillaan mentiin meilläkin. Joillain naisopettajilla saattoi olla puukengät. Ja muistelen, että mua pari vuotta vanhemmalla kaverilla oli puukkarit pihalla, oisko olleet jotain muotia? Kiinantossut oli pakko saada yhdessä vaiheessa. Kauhea kinuaminen niissä oli, ja lopulta en tykännyt niistä yhtään!
Juu, kyl puukkarit oli joskus sillon kova sana ja kiinantossut. Mullakin oli. Mustat tossut oli lähinnä juhlakäytössä meillä.
 

Yhteistyössä