Vinkkejä alkuraskauden pömpötykseen!!

  • Viestiketjun aloittaja "ilmapallo"
  • Ensimmäinen viesti
"ilmapallo"
Rv 6 tai 7 vasta menossa neuvolan arvion mukaan mutta olo on aika pinkeä ja neuvoja kaivataan :(
Mulla on herkkä vatsa muutenkin (stressivatsaa ja ärtyvää suolta) ja esim. menkkojen aikaan olen turvoksissa, ja näköjään nyt raskaanakin kun hormonit jyllää ja vatsa on muutenkin ollut löysemmällä. Suurimman osan päivästä kupu tuntuu ok:lta mutta illemmalla alkaa maha pömpöttää. En tiedä mikä tuohon auttaisi.

Terveellisesti syöminen varmasti, syön perus terveellisesti, mutta nyt on ainakin viikon ollut niin että suurin osa ruoista vain etoo ja olen sitten syönyt sitä mikä menee alas ilman että on vaikeuksia niellä ja tulis samantien ylös (ei nyt mitään roskaruokaa kuitenkaan). Vettä olen juonut kun on helteet muutenkin.
Maitohappobakteeria pitää käydä ostamassa jos sekään auttaa.. Liikuntaa pitäisi lisätä mutta olo on ollut aika kurja nyt, hirveän väsynyt välillä ja toisaalta etova ja alavatsaa juilii.

Vatsassa kuplii ja möyryää ja piereskelen kuin joku apina :D Mikä tähän tepsii!
 
"ilmapallo"
Kauankohan tätä sitten jatkuu?? :D Eka raskaus. Voi kun tekisi mieli käydä kuntoilemassa ja jos se auttaisi vähän pömppään, mutta valitettavasti oon joutunu menemään voinnin mukaan. Jos olo on ollu rättiväsyny ja etova ja vatsa kipeä niin ei oo paljoa tehny mieli lähteä jumppaamaan. Ja farkun nappikin kivistää aina illasta siihen malliin, että sitten ollaan sepalukset auki kotona :D
 
rv7
Turvotus taitaapi vaihtua vain raskausvatsaksi. Ärtyvän suolen kanssa kannattaa tietysti katsoa, mitä suuhunsa laittaa kunhan tuo pahoinvointi hellittää. Väsymys on normaalia, mutta yleensä väistyy alun jälkeen. Liiku sitten enemmän, kun tuntuu että paremmin jaksat. Eihän sulla varmaan oikein energiakaan vähäisen syömisen takia ylimääräiseen rehkimiseen riitä.

T. Rv 7 raskaushousuihin tajuttoman turvotuksen vuoksi siirtynyt
 
V.ieras
[QUOTE="ilmapallo";30140898]Kauankohan tätä sitten jatkuu?? :D Eka raskaus. Voi kun tekisi mieli käydä kuntoilemassa ja jos se auttaisi vähän pömppään, mutta valitettavasti oon joutunu menemään voinnin mukaan. Jos olo on ollu rättiväsyny ja etova ja vatsa kipeä niin ei oo paljoa tehny mieli lähteä jumppaamaan. Ja farkun nappikin kivistää aina illasta siihen malliin, että sitten ollaan sepalukset auki kotona :D[/QUOTE]

Mä oon molemmissa raskauksissa siirtynyt äitiyshousuihin tai vastaaviin raskausviikoilla 8 :D ja paluuta entisiin pöksyihin ei sitten kuukausiin ollutkaan..
Ja ilmavaivat kesti plussasta synnytykseen.
 
Veera.
[QUOTE="ilmapallo";30140898]Kauankohan tätä sitten jatkuu?? :D Eka raskaus. Voi kun tekisi mieli käydä kuntoilemassa ja jos se auttaisi vähän pömppään, mutta valitettavasti oon joutunu menemään voinnin mukaan. Jos olo on ollu rättiväsyny ja etova ja vatsa kipeä niin ei oo paljoa tehny mieli lähteä jumppaamaan. Ja farkun nappikin kivistää aina illasta siihen malliin, että sitten ollaan sepalukset auki kotona :D[/QUOTE]

No ei se vatsa ainakn pienene kun raskaus etenee. Ota ny ihan iisisti vaan ja voi paksusti.
 
"ilmapallo"
Juu, yleensä mulla meneekin ruokavalio sen mukaan että en syö mitään niitä mitkä pistää mahan pahasti sekaisin. Mutta nyt tulee huono olo kun ajatteleekin useimpia ihan tavallisia ruokia. Eilen sain alas lähinnä banaania, leipää ja mikropitsan (!!!) ja viimeiseksi mainittua en siis ole syönyt varmaan 5 vuoteen - yritin keksiä mikä ruoka ei ällötä ja roiskeläppä tuntui jostain kumman syystä oikein hyvältä vaihtoehdolta. :D
Kyllä olen muuten syönyt varsin normaalisti, sen mitä alas menee.. Salaattia, hedelmiä, leipää, kananmunaa, kanaa..

Väsymys kyllä varmasti helpottaa muutaman viikon sisällä, mutta on turhauttavaa kun ei oikein jaksa kuntoilla tai mitään. Niin innoissani olin suunnitellut että jatkan jumpissa yms käymistä raskaanakin että pysyy kunto kohdallaan. Nyt oon ulkoillut ihan voinnin mukaan, mikä on kyllä ollut aika vähän. Mutta olen yrittänyt edes vähän liikkua.

Pitääkö tässä kohta jo äitiyshousuja mennä ostamaan?! :D Tai sitten kulkea collegeissa ja verkkareissa mikä ei kyllä yhtään ole tyyliäni..
 
"Katariina"
Todellakin äitiyshousuja ostamaan niinkuin muutkin jo sanoivat. Mulla RV 17 ja kuljen kauheissa vaatteissa jotka eivät todellakaan ole mun tyyliä, mutta koitan kestää kun tää ei oo ikuista.

Nyt sulla alkaa just pahimmat viikot pahoinvoinnin kannalta, aina tonne viikkoon 12 tai 13 asti. Se joku tietty hormoni on nyt suurimmillaan ja aiheuttaa sen, googlaamalla löydät tietoa.
 

Yhteistyössä