Haluttomuus seksiin ja haluttomuus ylipäätänsä olla avoliitossa...

  • Viestiketjun aloittaja en olisi koskaan uskonut
  • Ensimmäinen viesti
mä veikkaan
että on. mä oon haluton mun miestä kohtaan, enkä haluaisi olla naimisissa. En sen takia että meillä on asiat huonosti, vaan koska mä en "kuulu" avioon. Se syö taas haluja mun miestä kohtaan ja... Argh. Pulassa oon.
 
"a.p"
Mä taas haluaisin olla AVIOliitossa. Mielestäni avoliitossa eläminen on turhauttavaa. Ikään kuin olisi jotenkin viallinen ettei kelpaa toiselle oikein AVIOpuolisoksi. En tiedä itse olen kasvanut sellaisessa ympäristössä missä on ikään kuin itsestäänselvyys että jos ollaan oltu pitkään yhdessä ja on lapsiakin niin on luonnollista mennä naimisiin. Me olla mun ja miehen suvun ainoa pari joka ei olla naimisissa. Eikä mies koskaan ole vastannut kysymykseen onko hällä joku tietty syy miksei avioliittoon halua. Olis edes joku syy. Nythän mä voin vaan olettaa että vika on minussa.
 
fsfs
[QUOTE="a.p";30142710]Mä taas haluaisin olla AVIOliitossa. Mielestäni avoliitossa eläminen on turhauttavaa. Ikään kuin olisi jotenkin viallinen ettei kelpaa toiselle oikein AVIOpuolisoksi. En tiedä itse olen kasvanut sellaisessa ympäristössä missä on ikään kuin itsestäänselvyys että jos ollaan oltu pitkään yhdessä ja on lapsiakin niin on luonnollista mennä naimisiin. Me olla mun ja miehen suvun ainoa pari joka ei olla naimisissa. Eikä mies koskaan ole vastannut kysymykseen onko hällä joku tietty syy miksei avioliittoon halua. Olis edes joku syy. Nythän mä voin vaan olettaa että vika on minussa.[/QUOTE]


Mä en ikinä taas halunnut naimisiin, mutta silti päädyin ja se ahdistaa. :)

Mutta, jos kaikki ei ole hyvin nyt, ei ne ole hyvin aviossakaan. Yleensä ongelmat vain kasvaa suuremmiksi, kun huomaakin ettei se avioliitto tuokaan sitä onnea, minkä sen kuvitteli tuovan.
 
skldfmlsf
[QUOTE="a.p";30142718]Niinhän se on ei tässä tilanteessa kannata sotkeentua vielä enemmän yhteen menemällä naimisiin...[/QUOTE]

Ei, en suosittele. Kannattaa korjata ongelmat ensin, ja olla onnellinen pelkästään siihen että on sen ihmisen kanssa. Ei ne sormukset tee mitään erikoista suhteelle.
 
viigh
Mä tavallaan kai sitten painostin tai houkuttelin miehen naimisiin piiiiiitkän suhteen jatkoksi. Ihan kahdellee mentiin hiljaisesti vihille. Suhde ei muuttunut enkä sitä odottanutkaan. Mies on aina halunnut olla kanssani ja haluaa edelleen, nyt on oltu jo pitkän aikaa naimisissa. Mutta on jälkikäteen antanut ymmärtää että naimisiinmeno oli vaan mua varten ja sanoi kerran tosi pahasti. Sen jälkeen en enää koskaan aio pitää sormuksia ja välttelen muutenkin puhumasta naimisissaolosta. Hääpäivät vituttaa. NAimisiinmeno oli mulle henkisesti tärkeä mutta myös siksi että omaisuutta jo kertynyt, mietin mahdollisen lesken asemaa. Ja toiseen asiaan, haluttomuuteen yms, kyllähän noita todella pitkiä huonoja kausia on ollut mutta olen tehnyt päätöksen että tässä suhteessa olen ja päättänyt myös jotenkin hoitaa sexelämää. Nyt taas vaihteeksi suhteellisen kiva olla. Ehjä ja mahtava perhe on todella tärkeä voimavara.
 
Jep. Jos suhteessa mättää, ei se avio tai lapsi sitä miksikään korjaa. Mutta ap:lle, paljon riippuu kuin kauan olette olleet yhdessä ja minkä ikäisiä olette? Millainen ihminen olet? Tarvitsetko useampia suhteita ennen lopullista sitoutumista vai pystytkö olemaan uskollisena ja onnellisena saman ihmisen kanssa jostain 20-vuotiaasta asti yhdessä lopun elämän? Mä olen ollut monessa suhteessa, aina toivonut et ois se lopullinen, mut iän myötä tiedostanut myös, etten sittenkään ole ollut valmis sitoutumaan "lopullisesti". Aika näyttää olenko vieläkään, vai olenko ns. ikisinkku. Mut no, seksihalut tietysti vaihtelee suhteen myötä. Ei ne aina pysy samoina. Semmosiin juttuihin pitää jaksaa panostaa jos mielii suhteen säilyvän hyvänä.
 
"a.p"
Jep. Jos suhteessa mättää, ei se avio tai lapsi sitä miksikään korjaa. Mutta ap:lle, paljon riippuu kuin kauan olette olleet yhdessä ja minkä ikäisiä olette? Millainen ihminen olet? Tarvitsetko useampia suhteita ennen lopullista sitoutumista vai pystytkö olemaan uskollisena ja onnellisena saman ihmisen kanssa jostain 20-vuotiaasta asti yhdessä lopun elämän? Mä olen ollut monessa suhteessa, aina toivonut et ois se lopullinen, mut iän myötä tiedostanut myös, etten sittenkään ole ollut valmis sitoutumaan "lopullisesti". Aika näyttää olenko vieläkään, vai olenko ns. ikisinkku. Mut no, seksihalut tietysti vaihtelee suhteen myötä. Ei ne aina pysy samoina. Semmosiin juttuihin pitää jaksaa panostaa jos mielii suhteen säilyvän hyvänä.
olen 30 ja mies 37. ollaan oltu jo 10-vuotta yhdessä. :(
Tiesin jo 7-vuotta sitten että tämä on se mies jonka kanssa haluan olla enkä muita kaipaa. Vaikka erottaisiinkin en varmaan uutta miestä ottaisi tai ei oo mitään haluja aloittaa mitään uutta suhdetta ei vois vähempää kiinnostaa muut miehet.
 

Yhteistyössä