Tyhmä kysymys älypuhelimesta, nettiyhteydestä... Mobiilidata??

  • Viestiketjun aloittaja "jossu"
  • Ensimmäinen viesti
"jossu"
Puhelimesta voin tuon mobiilidatan laittaa pois päältä. Mitä tuo yksinkertaisesti tarkoittaa, et onko se päällä vai ei? mulla on liittymä, joka sisältää rajattomasti netin käyttöä tiettyä summaa vastaan. kotona on myös mahdollisuus käyttää nettiä wifin kautta (lapset käyttää, kun ei ole nettiliittymiä). onko tuo niin, et jos mulla on wifi päällä puhelimessa, käytän kotona samaa nettiä, kuin tietokoneellakin käytän, en siis varsinaisesti hyödy mitään omasta puhelinliittymäni nettiosuudesta? ja jos minulla ei ole mobiilidataa päällä puhelimessa, nettini ei toimi, kun olen pois langattoman modeemini vaikutusalueelta?
 
"jossu"
onko sillä muuten mitään väliä, jos mulla on molemmat, wifi ja mobiilidata, päällä koko ajan? käyttääkö puhelimen "mieluummin" jompaa kumpaa vaikka täs kotona ollessa?
 
"jossu"
[QUOTE="jossu";30197583]onko sillä muuten mitään väliä, jos mulla on molemmat, wifi ja mobiilidata, päällä koko ajan? käyttääkö puhelimen "mieluummin" jompaa kumpaa vaikka täs kotona ollessa?[/QUOTE]

näköjään tulikin vastaus jo tähän. kiitos.
 
nuinjh
[QUOTE="jossu";30197583]onko sillä muuten mitään väliä, jos mulla on molemmat, wifi ja mobiilidata, päällä koko ajan? käyttääkö puhelimen "mieluummin" jompaa kumpaa vaikka täs kotona ollessa?[/QUOTE]

Akku kestää kaemmin jos wifi on pois päältä. Jos mobiilidata on riittävän nopea, ei wifin käytöstä ole hyötyä.
 
Akun kulumisen vuoksi kannattaa mobiilidata sulkea kotona ollessa, en kyllä tiedä paljonko se siinä taustalla kuluttaa mutta ei siitä hyötyäkään silloin ole kun usemmiten laite valitsee wifin.
 
vierailija
Tuo asetus on lähinnä siksi että usein ulkomailla mobiilidata on rajattua. Suomessa saamme nauttia rajattomasta mobiilidatasta, kun taas esimerkiksi Australiassa mobiilidata on rajallista.
Puhelimesta voin tuon mobiilidatan laittaa pois päältä. Mitä tuo yksinkertaisesti tarkoittaa, et onko se päällä vai ei? mulla on liittymä, joka sisältää rajattomasti netin käyttöä tiettyä summaa vastaan. kotona on myös mahdollisuus käyttää nettiä wifin kautta (lapset käyttää, kun ei ole nettiliittymiä). onko tuo niin, et jos mulla on wifi päällä puhelimessa, käytän kotona samaa nettiä, kuin tietokoneellakin käytän, en siis varsinaisesti hyödy mitään omasta puhelinliittymäni nettiosuudesta? ja jos minulla ei ole mobiilidataa päällä puhelimessa, nettini ei toimi, kun olen pois langattoman modeemini vaikutusalueelta?
 

Yhteistyössä