Kumpi nimi?

  • Viestiketjun aloittaja TiituK
  • Ensimmäinen viesti
TiituK
Saamme tyttövauvan ja olemme karsineet etunimivaihtoehdot kahteen: Aino ja Helmi. Tiedämme, että molemmat ovat yleisiä nimiä (suosituimmat nimet -listat viime vuosilta on tutkittu tarkkaan:)), mutta meille nimen yleisyys ei ole kynnyskysymys. Haluamme vain mielestämme kauneimman tietämämme nimen tytölle. Se on jompi kumpi näistä, mutta emme osaa päättää kumpi kahdesta kauniista on ihanampi. :) Toisen säästämme todennäköisesti tulevaisuuteen mahdolliselle pikkusiskolle eli toiseksi tai kolmanneksi nimeksi emme halua valinnan ulkopuolelle jäävää nimeä nyt käyttää. Tosin voihan olla, ettemme enää tyttöä saa… Tässä pohdintojen lomassa ajattelin, että voisinpa kysäistä asiaa täältäkin. Siispä kumman näistä kahdesta sinä valitsisit? :) Kovasti toivoisin vain positiivisia vastauksia, en siis kummankaan nimen haukkumista!
 
"nanna"
Onko sillä väliä, jos mahdollisesta siskosta tulee sitten se toinen? :)
Kummalta hän näyttää enemmän?
Musta molemmat kauniita, en osais valita. Mun isoäiti oli Aino, ja mun edesmennyt koira Helmi (ei annettu itse nimeä sille, ja Hilmaksi kutsuttiin) joten noitten seikkojen perusteella valitsisin Ainon. Ehkä. Serkullani on Aino, samoin ystävälläni joten en tiedä. Olipas vaikee. :D
 
"malla"
Valitsisin Helmi, tosi kaunis ja kauniisti ääntyvä nimi :) Mutta katselkaa myös vauvaa, itsestä ainakin tuntuu, että monesti toinen nimi vain tuntuu siltä oikealta, kun näkee miltä vauva näyttää ja hänen luonteensa. Meilläkin oli etukäteen vauvalle 2 nimeä, ihania mielestämme molemmat, mutta kuin näimme hänet oli molemmille selvää kumpiko nimistä on pienokaisemme oma. <3 Toinen ei vain tuntunut enää sopivalta, vaikka edelleen sekin on tosi hieno nimi.
 

Yhteistyössä