Lapsen EPÄLUOTETTAVAT kaverit

  • Viestiketjun aloittaja Perhepoliisi
  • Ensimmäinen viesti
Perhepoliisi
Olen huomannut "ilokseni" että muillakin vierailee kavereita, jotka hakevat ruokaa omin lupineen kaapeista...
Mutta nyt törmäsin itse sellaiseen ongelmaan erään lapsen kaverin kanssa, että mietin jo vakavasti antavani porttikiellon hänelle.

Sain kaverin kiinni itse teosta, lapseni rahapussin kanssa.... Oli siis mennyt penkomaan lapsen laatikkoa ja löytänyt rahapussin ja tutki sen sisältöä.
Tämän kaveri ja hänen veljensä olivat hetkeä aiemmin supatelleet eteisessä jotain.

Jokin aika sitten tämän kaverin vierailun jälkeen, meiltä katosi yksi pelikonsoli -peli. Vain tyhjä kotelo löytyi pöydältä. Tätä en nähnyt, joten en voi suoralta kädeltä ketään syyttää. Mutta peliä ei ole meidän huushollista löytynyt mistään.

Olenko siis niin julma ja teen pelin kerralla selväksi?
 
"Veera"
No voi hyvä ihme mikset ole jo ajat sitten keskustellu laosen vanhempien kanssa tilanteesta? Just tällasten asioiden takia vanhempien pitäis tuntea (tai opetella tuntemaan) lastensa kaverien vanhemmat.
Mietippä jos joku sinun lapsesi puuhailisi tuommoista naapurissa, halauisitko tietää?
 
Perhepoliisi
[QUOTE="Veera";30202033]No voi hyvä ihme mikset ole jo ajat sitten keskustellu laosen vanhempien kanssa tilanteesta? Just tällasten asioiden takia vanhempien pitäis tuntea (tai opetella tuntemaan) lastensa kaverien vanhemmat.
Mietippä jos joku sinun lapsesi puuhailisi tuommoista naapurissa, halauisitko tietää?[/QUOTE]

kyllä, haluaisin tietää... ja nyt pitäisikin ensin saada selville vanhempien yhteystietoja.

Mutta kun kysyinkin sitä, että antaisinko tälle kaverille porttikiellon meille... Ainakin siihen saakka kunnes tavoitan vanhemmat....!!!!????
 
kyllä, haluaisin tietää... ja nyt pitäisikin ensin saada selville vanhempien yhteystietoja.

Mutta kun kysyinkin sitä, että antaisinko tälle kaverille porttikiellon meille... Ainakin siihen saakka kunnes tavoitan vanhemmat....!!!!????
Anna porttikielto. Mä oisin jo antanu, inhoon ihmisiä jotka varastaa oli sit kyse lapsesta tai aikuisesta. Meille ei olis asiaa tollasen jälkeen.
 
"hmmm"
Meillä on ollut vastaava tapaus, ihmettelin kun kolikoita alkoi kadota. Tämän lapsen vanhempia ei asia kiinnostanut, sain huutoa ovella. Ensin annoin porttikiellon meille, mutta nyt olen kieltänyt lastani olemasta tämän lapsen kanssa kokonaan kun ko. lapsi alkoi levittämään perättömiä juttuja kostoksi.
 
"Näin meillä"
Pojan kaveri jäi kiinni varasteluista muualla ja myönsi pojalle meiltäkin kaksi euroa vieneensä. Ilmoitin pojan kautta kaverille, että voi taas kyläillä meillä, kun on henkilökohtaisesti palauttanut mulle varastamansa rahat. Sen jälkeen olisin ollut pojan kotiin yhteydessä. No eipähän ole kaveria tämän jälkeen meillä näkynyt.
 
"että"
[QUOTE="hmmm";30202893]Meillä on ollut vastaava tapaus, ihmettelin kun kolikoita alkoi kadota. Tämän lapsen vanhempia ei asia kiinnostanut, sain huutoa ovella. Ensin annoin porttikiellon meille, mutta nyt olen kieltänyt lastani olemasta tämän lapsen kanssa kokonaan kun ko. lapsi alkoi levittämään perättömiä juttuja kostoksi.[/QUOTE]

Noinhan se yleensä nykyään menee.
 

Yhteistyössä