Mistä rohkeutta muutokseen?

  • Viestiketjun aloittaja uutta kohti?
  • Ensimmäinen viesti
uutta kohti?
Olen jo pitkään kokenut suurta ahdistusta työni suhteen. Mikään ei oikein toimi, tieto ei kulje, asiat ovat epäoikeudenmukaisia, työporukan henki on jatkuvasti laskusuunnassa eikä palkkakaan ole mikään huima. Kokoajan tulee uusia muutoksia, yt:t painaa niskaan, kukaan ei tiedä minkälainen työnkuvamme on vuoden päästä.

Olen etsinyt uutta työtä, mutta sitä on ollut hieman hankalaa löytää koska en halua enää palata entiseen.

Nyt sitten olisi tiedossa jotain ihan muunlaista työtä, haastattelukutsukin on jo tullut. Kaikki pitäisi siis olla hyvin, mutta nyt mua sitten pelottaa ja iski hirveä epävarmuus. Olisi niin helppoa jäädä vanhaan tuttuun, mutta huonoon työhön kuin että ottaisi askeleen uuteen. Työmatka pitenee tuplasti 40-->80km, mutta puolet tuosta ois mahdollista kulkea junalla. Palkka nousisi hiukan tai pysyisi ainakin samassa kuin nyt.

Antakaa mulle jotain rohkaisua, että uskallan ottaa tämän askeleen. En mä oikeasti kyllä haluaisi jäädä nykyiseenkään työhön, koska pelkään saavani siellä burnoutin ennemmin tai myöhemmin...
 
Tsemp
Omasta kokemuksesta voin sanoa että kaikki elämässäni tapahtuvat muutokset ovat olleet hyviä. Joskus on tullut tehtyä aika isojakin muutoksia joita ulkopuoliset ovat ihmetelleet. Kaikki päätökset olen nimenomaan tehnyt ihan fiilispohjalta. Hyvältä täytyy tuntua. Silloin menee harvemmin metsään. Tsemppiä valintaan/muutokseen.
 
uutta kohti?
Tavallaan mä olen kyllä innoissani tästä uudesta jutusta -sen kautta ois mahdollisuus jopa urakehitykseen jota nyt ei ole. Nykyinen työ ei tarjoa tarpeeksi haasteita ja tuntuu että tylsistyn siellä kuoliaaksi. Uuden työn kautta voisin tosiaan saada uusia haasteita ja edetä urallani koko ajan lisää. Matka on ainoa joka mietityttää, mutta tulevaisuudessa olisi mahdollista työskennellä myös hieman lähempänä ainakin ajoittain.
 

Yhteistyössä