Saako kerrostalossa asuja tiskata yöllä

  • Viestiketjun aloittaja kyssä-ri
  • Ensimmäinen viesti
Ei saa. Kymmenen jälkeen ei saa tehdä mitään muuta kuin istua nojatuolissa villasukat jalassa ja virkata. Neuloa saa jos on bambupuikot, metalliset kilisee liikaa. Sänkyyn mennessä pitää hiipiä varpaillaan. Mutta jos sänky narisee, sinne pitää mennä ennen hiljaisuutta.

No tietty saa tiskata vaikka aamukolmelta jos huvittaa, kun nyt ei kamalasti paisko kamoja. Mutta mun ystävällä oli alakerrassa sellainen muori, joka yritti kieltää niitä käymästä öisin vessassa. Oli oikein tehnyt muistiinpanoja, että mihin aikoihin siellä kehdattiin käydä ja millä asioilla arveli käydyn :D
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ei ole neuvojilla varmaan kokemusta pahviseinataloista, jossa paha mahan murinakin kuuluu naapuriin. Ei sita kai voi uskoakaan, jos ei ole kokenut.
Jep, mä asuin opiskeluaikana vuoden verran kerrostalossa, jossa esim. herätyskellon ääneen heräsi kyllä muutkin kuin herätyksen laittaneet. Siellä olisi kyllä itse kukin asukas katsonut todella pahalla silmällä jatkuvaa yötiskausta, äänieristys kun oikeasti oli olematon. Satunnaista tiskausta nyt ei tietty, mutta onneksi tuossa talossa ongelma oli yhteinen ja kaikkia ärsytti yhtä paljon.
Normieristeisessäkin talossa itse ainakin tiskaisin harkiten, ikinä ei kuitenkaan tiedä, että kenen sängynpääty kulkee juuri siinä vesiputken vieressä tai lavuaarin takana :/ Mutta kai se on pakko jos on tilanne ettei muulloin ole aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ääliönauta;30202991:
Saa. Saa myös kusta lattialle ja parvekkeelta. Saa myös tampata mattoja ja porata seinää klo 21.59.
Järkevä ihminen, joita tällä palstalla ei juuri kyllä ole, ei silti tee.
Ap kertoi tekevänsä sen mahd. Hiljaa ja nopeasti, mutta sinähän järkevänä ihmisenä varmasti osaat arvioida ja ennustaa ettei hän niin kuitenkaan niin tee vaan aiheuttaa häiriötä hyvin paljon.
 
"tjaa"
Oon ikäni asunut kerrostaloissa, joten pakko sanoa, että mikään tavallinen elämisen ääni mihin vuorokauden aikaan tahansa ei haittaa. Jos putket kohisevat kun naapuri tiskaa, sitä se vaan on. Öisin itkevät lapset, vessojen äänet jne. kuuluu kaikki elämään. Henk.koht. ei haittaa pesukoneidenkaan äänet, vaikka niitä ei tietenkään keskellä yötä saa jyrryytellä. Noihin tottuu. Ainoa, mikä haittaa, on jos naapurista kuuluu esim. tappelun, känniördäilyn jne. ääniä.
 
"tjaa"
Jep, mä asuin opiskeluaikana vuoden verran kerrostalossa, jossa esim. herätyskellon ääneen heräsi kyllä muutkin kuin herätyksen laittaneet. Siellä olisi kyllä itse kukin asukas katsonut todella pahalla silmällä jatkuvaa yötiskausta, äänieristys kun oikeasti oli olematon. Satunnaista tiskausta nyt ei tietty, mutta onneksi tuossa talossa ongelma oli yhteinen ja kaikkia ärsytti yhtä paljon.
Normieristeisessäkin talossa itse ainakin tiskaisin harkiten, ikinä ei kuitenkaan tiedä, että kenen sängynpääty kulkee juuri siinä vesiputken vieressä tai lavuaarin takana :/ Mutta kai se on pakko jos on tilanne ettei muulloin ole aikaa.
Kaveri asui kans opiskelijana vastaavassa talossa. Hänellä oli ongelmana seinänaapurit, jotka eivät sietäneet mitään ääniä, olivat ne miten tavallisia tahansa. Kaikki taloss olivat samassa veneessä, mutta silti naapurit soittelivat poliisiakin kaverin kimppuun ja valittelivat isännöitsijälle jääkaapin kohinasta, vessan vetämisestä, yskimisestä jne.
 
kyssä-ri
Ei ole neuvojilla varmaan kokemusta pahviseinataloista, jossa paha mahan murinakin kuuluu naapuriin. Ei sita kai voi uskoakaan, jos ei ole kokenut.
Jaa, kovaäänisiä pieruja ei siis saa päästää, ettei vaan kuulu naapuriin. Miten se ääni sitten vaimennetaan? Entä jos on vatsatauti, niin onko kovaääninen oksentaminen ja ripulointi kiellettyä yöllä? Kovaäänisellä tarkoitan sellaista mitä ei itse pysty kontrolloimaan : /
 
kusipaa
Saa.

Siitä vaan.

Olen talonmiehenä toiminut riittävän määrän vuosia.

Ongelmia aiheuttavat lasten leikit,lemmikit, normaali elämä, parveketupakointi, tai jotain vastaavaa.

Ei koskaan se, että omassa kuulossa olisi parantamisen varaa?

En muista, että vuorineuvosta kohtaan koskaan olisi valitettu siitä, että kaadoit kirjahyllyn klo 03 yöllä kun hakkasit akkaasi?

Siivotapainen pitkälettikitaristi kyllä sai kuulla kunniansa, kunnes lehtitiedot kertoivat hänen tienaavan vuorineuvosta enemmän. Nähty.

Vittu.
 
vierailija
Meillä kerrostalossa kerrosta alempana asuva nuori nainen tiskaa jatkuvasti ja kolistelee joka kerta astioita niin että kolina kuuluu jopa tv:n äänien yli. Isännöitsijän toimesta hänelle on asiasta huomautettu ainakin kolme kertaa mutta se ei tunnu menevän hänen jakeluunsa... Mielestäni tiskaaminen kuuluu hoitaa ns. Ihmisten aikoihin eli ennen kuin talossa alkaa hiljaisuus. Meillä se alkaa klo 22 ja päättyy klo 6.
 
vierailija
Ilmajoen Vuokrataloissa Oy:ssa saa pitää yöllä niin kovaa meteliä kuin vain suinkin vaan voi, ei tarvitse välittää järjestyssäännöistä. Etenkin, jos saa rahansa muualta kuin palkkatyöstä. Kaikki muut kyllä joutuvat noudattamaan järjestyssääntöjä pilkulleen, mutta kunnanelätit tuntuvat olevan isännöitsijän erityissuojeluksessa.
 

Yhteistyössä