Saako lapsenne usein kaverisynttärikutsuja ja osallistuuko hän niihin?

  • Viestiketjun aloittaja uusi asia
  • Ensimmäinen viesti
uusi asia
Meillä esikoinen täyttää nyt 6 vuotta ja eilen tuli ensimmäinen kaverisynttärikutsu eskarista. Erikoista tästä tekee sen, että lapsi itse ei osannut ensin sanoa, kuka on kutsunut ja kutsussa ei ollut kutsujan nimeä ollenkaan. Sain sitten selville, että kutsuja on maahanmuuttajatyttö, jota en itse ole vielä kertaakaan edes nähnyt tai en ainakaan tiedä minkänäköisestä tytöstä on kyse. Ei sinänsä asiassa ole mitään ongelmaa, lapsi voisi noihin synttäreille osallistuakin, mutta aika tiukalla aikataululla tuo kutsu tuli, kun juhlat on huomenna ja meillä on jo huomiseksi ohjelmaa tiedossa, joten ei senkään vuoksi voida osallistua ja lapsi ei edes halua, koska synttärisankari on tyttö ja hän ei kuulemma tytöistä "tykkää". Eskarissa on kuulemma vain yksi tyttö joka on kiva.
 
vieras....
Meillä on aina menneet synttäreille, ei kyllä kertaakaan oo kuulunu etteivät halua.
Tietenkin jos on todella tärkeä meno tai ei voi omia suunnitelmia siirtää niin sitten peruisin. Jos numero kutsussa niin pahoittelut tekstarina ettei pääse, niin eivät odota turhaan.
 
"meh"
Eskarivuonna kutsuja rupesi satelemaan oikein urakalla, päikyssä oli vielä hiljaisempaa. Melkein aina jätkät juhlissa ovat käyneet, kun kerran on kutsuttu :) Muistan paria kertaa, kun emme päässet: yhessä tapauksessa olimme matkalla ja toisena kertana meillä oli liput esitykseen juuri sinä ajankohtana. Tyttöjen synttäreillä ovat käyneet harvemmin.
 
HeviäPRKLEharmaana
eka ja tokaluokkalaisille tulee kutsuja jatkuvasti ja tottakai osallistuu kaikkiin.Rahaa saa kyllä menemään ihan uskomattomia määriä...mut taitaa kuulua asiaan..
 
"Neela"
Meillä on 3 lasta ja kyllähän kaverisynttäreitä aika usein meillä on viikko-ohjelmassa. Tälle elokuulle on jo 3 kaverisynttärit. Aina on osallistuttu jos vaan suinkin mahdollista.
 
heli h
kaikkiin ei mene vaan sillä periaatteella jos juhlija itse on ollut meidän tytön synttäreillä. yks kutsuu aina mut koskaan ei tule meidän tytön syndeille vaikka aina on kutsuttu
 
ierwuus
Eskarilaisenahan nuo kaverisynttärikutsut on alkaneet tipahdella. On osallistunut niihin mihin on halunnut, lähinnä niiden kavereiden juhliin, ei niiden jotka kutsuu muodon vuoksi kaikki. Meillä on ensimmäiset kaverisynttärit tulossa lähiaikoina ja niihin kutsutaan vain 3 parasta kaveria.
 
Päiväkotiaikana kutsuja alkoi tulla, 4-5v iästä alkaen. Ja olen lapsille korostanut, että jos on kutsuttu, on kunnia-asia osallistua ellei aivan ylitsepääsemätöntä estettä ole. "En haluu" ei ole mikään syy. Jos joku kutsuu "kaikki", vanhemmilla voi olla tarkoituksena että pääsisi tutustumaan kaikkiin luokan tyttöihin/poikiin ja samalla nähdä heidän vanhempiaan. Itse ainakin haluan tuntea kaikki edes jotenkin. Ja kutsuja voi olla myös luokan vähemmän suosittu lapsi, jonka vanhemmat ovat halunneet että synttäreiden kautta ehkä kyläilytkin lisääntyisivät puolin ja toisin. Törkeää jättää silloin menemättä, se on kiusaamista.

Meille myös kutsutaan kaikki tytöt luokalta tai sitten ihan muutama, niin ei koskaan tehdä että yksi tai kaksi jätettäisiin ulkopuolelle.
 
"tiina"
Poika täyttää kohta 8 vuotta ja kutsuja tulee ehkä 10-12 vuodessa, tai on tullut viimeiset pari vuotta. Kaikkiin saa mennä ja menee jos ei ole mitään ihmeellistä menoa juuri silloin.
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLEharmaana;30203700:
eka ja tokaluokkalaisille tulee kutsuja jatkuvasti ja tottakai osallistuu kaikkiin.Rahaa saa kyllä menemään ihan uskomattomia määriä...mut taitaa kuulua asiaan..
Kannattaa ostaa lahjavarastoa valmiiksi alennusmyynneistä, niin säästää sievoiset summat tai vaihtoehtoisesti voi antaa lahjaksi kavereille 'arvokkaampia' lahjoja.
 
Tuleehan nuita...
Meillä lapsia yksi joka nyt ekalla. Tänä vuonna äkkiä laskettuna on kutsuja tullut kaverisynttäreille 12kappaletta. 10:llä synttäreillä on ollut. Ne joihin ei päässyt on ajoittuneet siten et on oltu matkoilla. Eli periaatteena on et aina mennään kun kutsutaan. Jatkossa ajattelen et jos selkeästi näyttää et joku jättää aina tulematta meidän lapsen synttäreille niin sellaisen synttäreille ei mentäs. Samoin pikkuhiljaa ehkä iän karttuessa aletaan kutsumaan vain niitä joiden kans muutenkin kaveerataan ja samoin osallistutaan niiden tosi kavereiden synttäreille. Onhan se jo rahanmenon takia hankala juttu kun kutsuja tulee parhaimmillaan useampi per kk ja vaatimukset lahjojen suhteen taitaa kasvaa vaan iän myötä.
 
Tuleehan nuita
Ensimmäisen kutsun kaverisynttäreille lapsi sai päiväkodissa 4 vuotiaana. Olihan se outo tilanne kun vein hänet sinne. Vastassa oli kuitenkin mukavan oloinen nainen ja lauma lapsia. Sinne siis lapseni jätin joukon jatkoksi ja hyvin se pari tuntia siellä sujui. Siitä se siis lähti. :)
 
Tuleehan nuita
Alkuperäinen kirjoittaja öööh;30203955:
Vieläkö joku jaksaa näin alkukantaisesti ajatella :O
Mitä tarkoitat? En mä ainakaan itsekään menisi jonkun sellaisen juhliin joka toistuvasti jättäisi tulematta minun juhliini. Ymmärtäisin "yskän"..
 

Yhteistyössä