Onko PAKKO laittaa hautajaisiin

  • Viestiketjun aloittaja "Mandy"
  • Ensimmäinen viesti
"Mandy"
MUSTA mekko???? Musta ei sovi yhtään mun iholle! Olen ihan vaalea. Ostin kivan mustan mekon ja olen sitä kokeillut monta kertaa mutta ei se vaan näytä niin hyvältä. :( Esim violetti sopii mulle, voinko laittaa violetin mekon?!!!!
 
tuli mieleen
Tarviiko siellä nyt näyttää hyvältä. Tuli vaan mieleen.. ihmiset suree eikä ehkä ehdi katsella kenen iho näyttää missäkin värissä hyvältä. Läheisimmät ja surevimmat saattavat näyttää haamuilta eivätkä ehkä päiviin ole jaksaneet katsoakkaan peiliin. Paremmalta näytät luultavimmin joka tapauksessa.
 
vierass
Ei ole pakko laittaa mustaa mekkoa. Laita vaikka musta hame ja musta takki ja niiden kanssa tummanlila tai valkea paita, jos se musta tökkii.

Itselleni ei musta myöskään sovi (kuten ei valtaosalle suomalaisia), mutta hautajaisissa olen sitä mustaa käyttänyt siitä huolimatta. Hautajaisissa ei haittaa, vaikka ei niin kaunnilta näytäkään.
 
HippuTAR
Mähän nyt en mistään pukeutumissäännöistä mitään tiedä mutta mun mielestä voi olla asialliset, siistit, tummat vaatteet. Ei siis välttämättä mustaa vaan tumma violettikin käy.

Oon nähny kerran hautajaisissa nuoren naisen joka oli kyllä kokomustissa mutta hame oli vesirajaa hipova ja jalassa polvipituiset ihoa myötäilevät saappaat. No, mutta olihan se mustissa sentään....
 
Mä oon ehkä vähän vanhanaikainen, mutta musta juhlaan pukeudutaan juhlan luonteen mukaisesti, eli hautajaisiin mustaan. Muun väriset vaatteet eivät ole edukseen hautajaisissa saati anna kovin fiksua kuvaa kantajastaan. Kai tähän asiaan ihan etikettikin on olemassa, löytyy varmaan googlaamalla.
 

Yhteistyössä