Absolutisti ja vkl"käyttäjä" puolisoina, onko siinä jtn outoa?

Poikaystäväni on alkanut absolutistiksi monistakin hyvistä syistä ja tuen häntä siinä tietysti. Minä taas en nää omalla kohdallani mtn syytä alkaa rajoittamaan alkoholin käyttöä kun se ei ole tissuttelua viikolla vaan liittyy sosiaalisiin tilanteisiin vkl:Na josta en mistään hinnasta luopuisi. Tunnetteko pariskuntia joissa toinen on absolutisti ja toinen tällainen perus suomijuntti joka tarvii sen pienen hiprakan että vkl voi alkaa?
 
"Näin meillä"
Meillä oli tuo asetelma, kun tapasin mieheni. Hän ei ollut koskaan käyttänyt alkoholia, itselläni sosiaalinen elämä rakentui pitkälti alkoholin ympärille.

Kun lapsia alkoi tulla, hävisi alkoholi meidän perheestä. Nykyään saatan juoda joskus iltaisin lasin punaviiniä. Täytyy sanoa, että jos raskausaikoinani olisin joutunut katsomaan sellaista juomista, mitä itse aikoinani harrastin, olisi saattanut olla pinna aika kireällä.

Mutta joo. Sanoisin, että suhteen onnistuminen on kiinni siitä, jaksaako absolutisti katsella toisen juomatouhua. Mikäli absolutisti on absolutisti aiemman ongelmakäytön takia, voi olla ettei jaksa.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Meillä ei ole arvot tämän suhteen erilaiset; poikaystävä sanoo ettei kohtuukäytössä ole mtn vikaa. Fiksu kaveri hän on.

Mut on se joskus vähän outoa.. Hänen kaverinsakin on valinneet saman linjan ja minä kun oon aika tempperamenttinen ja pakko on aina sanoa se mielipide asiaan kun asiaan, niin on se jotenkin erikoista :D toinen paheksuu minun elämäntapaa vaikkei sit kuitenkaan paheksu. Ja turha nyt sanoa että joko te ootte riidellyt siitä, kun ei tosiaan olla :D tää on vielä tätä alkuvaihetta että hän roikkuu mun kanssa baareissa vaikka pilkkuun asti selvänä jos haluan, mutta en mä niin pitkään häntä "kärsimässä" pidä. ;o
 
Totuus on, että elämässä on tulee tilanteita jollon ei voi käyttää alkoholia esim.raskaus tai pitkä lääkitys. Eihän siinä nyt voi alkaa vetää herneitä nenään jos kaikki muut eivät ole kanssa ottamatta. Jokainen tekee mitä tykkää ja sillä sipuli.

Mulla on nyt 6kk tauko juomisesta ja ei tee edes tiukkaa, jos muut haluu ottaa niin anti mennä vaa.
 
Totuus on, että elämässä on tulee tilanteita jollon ei voi käyttää alkoholia esim.raskaus tai pitkä lääkitys. Eihän siinä nyt voi alkaa vetää herneitä nenään jos kaikki muut eivät ole kanssa ottamatta. Jokainen tekee mitä tykkää ja sillä sipuli.

Mulla on nyt 6kk tauko juomisesta ja ei tee edes tiukkaa, jos muut haluu ottaa niin anti mennä vaa.
Niinpä. Eniten jotenkin ottaa päähän se et itse on vähän kun tekopyhä niissä keskusteluissa, kun myöntäilen "juu paljon niitä alko-ongelmia tosiaan on" Lääkäri opiskelijat on tosi avarakatseisia mutta en haluaisi näyttää poikaystävän rinnalla jotenkin huonommalta, koska olen normaali suomalainen enkä näe vain niitä huonoja puolia alkoholista.
 
Niinpä. Eniten jotenkin ottaa päähän se et itse on vähän kun tekopyhä niissä keskusteluissa, kun myöntäilen "juu paljon niitä alko-ongelmia tosiaan on" Lääkäri opiskelijat on tosi avarakatseisia mutta en haluaisi näyttää poikaystävän rinnalla jotenkin huonommalta, koska olen normaali suomalainen enkä näe vain niitä huonoja puolia alkoholista.
Tollaset "en enää itse käytä niin moralisoin muita" ihmiset ovat äärimäisen lapsellisiä ja heille pitäisi antaa bitch släppi.
 
"Näin meillä"
Tollaset "en enää itse käytä niin moralisoin muita" ihmiset ovat äärimäisen lapsellisiä ja heille pitäisi antaa bitch släppi.
Tai sitten he taistelevat koko ajan pitääkseen otteen omasta elämästään.

Tiedän, onhan se epäreilua niiden iloisien kohtuukäyttäjien (tai tyytyväisten tupakoijien, ylipainoisten, huumeenkäyttäjien, you name it) näkökulmasta, mutta kyllä nämä moralisoijatkin ansaitsevat lähipiirin, joka tukee heitä.
 
[QUOTE="Näin meillä";30204620]Kysytään nyt ihan suoraan. Onko poikaystävälläsi jonkinlainen päihdeongelma tai pelkääkö hän sellaista? Jos näin, sinulla on edessäsi pitkä tie.[/QUOTE]

Ei ole! Mutta hänestä siihen menee turhaan rahaa ja sitten seuraava päivä on pilalla. Nyt hän kokeilee kaksi vuotta päihteettömyyttä. Siitä on hemmetin tyytyväinen, koska onpahan taas pienempi riski esim tehdä typeryyksiä kännipäissään. Ja vähentää se aika paljon hänen halukkuuttaan lähteä "radalle" enää kovin usein. Puolensa ja puolensa mut hänen kohdallaan oon tyytyväinen ratkaisuunsa
 
[QUOTE="Näin meillä";30204633]Tai sitten he taistelevat koko ajan pitääkseen otteen omasta elämästään.

Tiedän, onhan se epäreilua niiden iloisien kohtuukäyttäjien (tai tyytyväisten tupakoijien, ylipainoisten, huumeenkäyttäjien, you name it) näkökulmasta, mutta kyllä nämä moralisoijatkin ansaitsevat lähipiirin, joka tukee heitä.[/QUOTE]

Kyllä jokainen aikuinen ihminen tietää mitä mikäkin teko aiheuttaa, sellaset asiasta saarnaajat voivat mennä jonnekkin keskustelu ryhmiin juttelee jos siltä tuntuu ja antaa muiden tehdä omat ratkaisunsa. Tuollainen on vaan ärsyttävää eikä palvele ketään.
 
Meillä näin
Ei ole! Mutta hänestä siihen menee turhaan rahaa ja sitten seuraava päivä on pilalla. Nyt hän kokeilee kaksi vuotta päihteettömyyttä. Siitä on hemmetin tyytyväinen, koska onpahan taas pienempi riski esim tehdä typeryyksiä kännipäissään. Ja vähentää se aika paljon hänen halukkuuttaan lähteä "radalle" enää kovin usein. Puolensa ja puolensa mut hänen kohdallaan oon tyytyväinen ratkaisuunsa
Muistaakseni edellisen poikaystäväsi kohdalla oli samanlainen tilanne: sinä juhlit ja hän ei. Ei siinä mitään pahaa ole. Mutta vaiheitasi seuranneena ehdotan, että tarkkailet suhteenne dynamiikkaa, ennen kaikkea omaa mustasukkaisuuttasi.

Kaikkea hyvää sinulle ja poikaystävällesi.
 
stamna
meillä mies ei juo juurikaan. on masentunut ja stressaantunut työ ja raha-asioista. Eli juuri sellainen tilanne jossa tartuttaisiin pulloon. Minä taas juo mitä vaan jos talossa on silleen tissutellen, napandereina.. samat ongelmat minulla. rahaa ei vaan ole edes ostaa juomista.
 
"mää vaan"
Minä lopetin juomiseni kun tuntui siltä, että rahaa palaa kalliisiin juomiin (kallis maku) ja viikonloput kuluu hujauksessa krapuloissaan kääntyillessä. No, ei se tilanne ihan noin paha ollut kuitenkaan, mutta ehkä joka 4 viikonloppu meni tosissaan lauantaina loivennellessa ja uuteen nousuun....

Mies juo 3-6 kaljaa pe-la iltoina, eikä kaipaa enempää. Senkus juo, ei mua häiritse. Mutta sitä kyllä varmaan häiristi mun satunnainen örveltäminen öisin kun olin oikein jurrissa. Ei se kyllä koskaan sanonut mitään :)
 
viera.s
Sinulla on vähintään alkava alkoholiongelma, jos todellakin tarvitsee joka viikonloppu ryypätä, etkä muutoin keksi mitään kivaa tekemistä. Suosittelisin sinullekin tuota parin vuoden taukoa! Sillä pääsee hyvin tavasta eroon.
 
Sinulla on vähintään alkava alkoholiongelma, jos todellakin tarvitsee joka viikonloppu ryypätä, etkä muutoin keksi mitään kivaa tekemistä. Suosittelisin sinullekin tuota parin vuoden taukoa! Sillä pääsee hyvin tavasta eroon.
Minustakin tuo kuulostaa melko paljolta ja voi helposti luisua siihen, että määrät kasvaa entisestään ym. Ja monesti kyllä noin erilaiset elämät ei sovi yhteen. Jossakin vaiheessa jompaa kumpaa rupeaa ärsyttämään toisen käytös. Mutta ei pahalla, vain minun mielipide. :)
 

Yhteistyössä