Minkä luonteisista ihmisistä pidät ja et pidä?

  • Viestiketjun aloittaja kjdfs
  • Ensimmäinen viesti
kjdfs
Itselläni näin:

Pidän:

-avuliaista
-ystävällisistä
-huumorintajuisista
-sopivan puheliaista,-luotettavista

En pidä:

-huijareista
-kaksinaamaisista, siis sellaisista jotka esittävät ystävää, mutta puhuvat pahaa selän takana
-hyväksikäyttäjistä
-liian äänekkäistä
-sellaisista, jotka eivät anna toisen puhua loppuun, vaan sanovat oman asiansa päälle
-liian hiljaisista, siis sellaisista, joista saa kalastaa lähes kaikki sanat ja mielipiteet eivätkä itse aloita keskustelua koskaan
-juoruilijoista
-epäystävällisistä
-ärtyneistä (varsinkin jos kiukkuisuuteen ei ole mitään syytä)
-piikittelijöistä
 
vierass
En voi luokitella noin. Elämässä oppinut että meitä on niin erilaisia ja kaikkien kanssa olisi suotavaa tulla toimeen. Toi sun 'en pidä' lista pätee varmaan yleisesti, kukaan nyt tuollaisista ihmisistä pidä. Katsotaan vaan ettemme itse vahingossa suistu noihin kategorioihin, kaikilla meillä kuitenkin virheemme.. Mutta erityisesti mä pidän ihmisistä jotka ovat humaaneja, osaavat mustan huumorin ja itseironian, omalla tavallaan hömppiä joilla on kuitenkin itsearvostus kohdallaan.
 
endis
Mitä enemmän ikää, sitä enemmän alkaa ymmärtämään toisia ihmisiä. Extroverttinä en välttämättä pidä introverttien hiljaisuudesta (tai siitä, että joka asia pitää nyhtää irti ihmisestä), mutta tulen asian kanssa toimeen. Generaatio X:n edustajana en aina tajua generaatio Z:n (eli nykynuorten) arvomaailmaa, joka näyttäisi olevan "haluan palkkaa unissani, en halua tehdä töitä, mutta haluan nauttia elämästä". Samoin en ymmärrä ihmisiä, joille ihmiset ovat esineitä ja suhteet kulutushyödykkeitä. Poliitikot lienee suurin inhokkini, sillä heissä kiteytyy paskanjauhamisen ja perseennuoleskelun ultimatum.
 
"Vieraana"
Pidän
-rauhallisista, jotka osaavat kiperässäkin tilanteessa säilyttää maltin ja järjen käytöksessään. Etenkin sairaiden kanssa toimiessaan.
- Asioita eri kannalta miettivistä, jotka eivät ole vakuuttuneet että oma mielipide on aina automaattisesti ainut oikea

En pidä

- Työpaikkojen juoruringeissä toisia arvostelivista ja haukkuvista
- väärällä tavalla "vahvoista" jotka yrittävät määräillä muita ja saada nämä toimimaan haluamallaan tavalla
- Vanhemmista jotka eivät puutu lasten huonoon käytökseen esim. antavat näiden huudella rivouksia ohikulkijoille.
- Ihmisistä joilta puuttuu kunnioitus vanhuksia ja näiden elämänkokemusta kohtaan, enkä esim. eutanasian kannattajista.
 
Mä tykkään ihmisistä jotka osaa nauraa itselleen, on huumorintajuisia, hölmöjä, luotettavia, osaa sanoa asiat suoraan, on ystävällisiä, empaattisia ja rakastaa nauramista.

En pidä ihmisistä joilla on tarve esittää, korostaa joka paikassa itseään, diivailu ja teeskentely on ärsyttäviä piirteitä. En myöskään pidä ylimielisistä, hienohelma nirppanokista, jotka alkaa heti vetämään showta, kun tulee vastaan vastakkaisen sukupuolen edustaja.
 

Yhteistyössä