Facebook ja peukutukset naurattaa ~30 vuoden päästä :D

  • Viestiketjun aloittaja vieras***
  • Ensimmäinen viesti
vieras***
Mulla oli 80-luvulla tämmönen Diavox



Soitettiin johonkin treffinumeroon ja kun painoi tietyn numeron niin pystyi puhumaan valitsemansa henkilön kanssa yksityisesti.

Nyt naurattaa tuo homma :D
 
aloittaja*
Alkuperäinen kirjoittaja täh.;30206994:
Nyt meni ohi? Mitä? Miten facebook ja peukutukset liittyi tähän? Onko sulla yleensäkin noin suuria ongelmia suullisen ilmaisun kanssa?
No eikö ne molemmat ole ihmisten yhteydenpitovälineitä? Täh?
 
"juu"
Kerros AP enemmän tuosta treffinumerohommasta. Miten toimi jne? Puhuttiinko aluksi ryhmässä ja sitten sai numerolla valita jonkun kahdenkeskiseen jutteluun vai mitenkä?
 
"juu"
Eikun "juu" se nikki olikin. Todellakin puhuttiin ja jos joku tietty henkilö kiinnosti niin mentiin "huoneeseen" puhumaan.

Sanomattakin selvää, että puhelinlasku oli noiden viinin vauhdittamien sessioiden jälkeen suolanen...
Muistatko miten se kumppani valittiin kahden keskiseen jutusteluun? Vai oliko numeroiden takana kahden keskisiä huoneita?

Tuo on vähän kuin internetin chatit 90-luvulla. Yleisessä keskustelussa huudeltiin seuraa ja sitten jutusteltiin privaatisti. Kiinteitä laajakaistoja ei olut, niin koko ajan meni puhelinmaksua minuuttien mukaan.
 
aloittaja*
[QUOTE="juu";30207058]Muistatko miten se kumppani valittiin kahden keskiseen jutusteluun? Vai oliko numeroiden takana kahden keskisiä huoneita?

Tuo on vähän kuin internetin chatit 90-luvulla. Yleisessä keskustelussa huudeltiin seuraa ja sitten jutusteltiin privaatisti. Kiinteitä laajakaistoja ei olut, niin koko ajan meni puhelinmaksua minuuttien mukaan.[/QUOTE]

Muistaakseni siinä paineltiin jotain numeroita... Aikaa on vierinyt niin paljon, että en kyllä muista yksityiskohtia ;)
 
Jotkut facebookin ilmiöt voivat toki naurattaa, ja naurattavathan jotkut niistä jo nyt. Mutta en nyt tiedä onko facebook sen hassumpi kuin vaikka tosiaan internetin chatit tai vaikka lankapuhelin. Ihminen keksii aina erilaisia keinoja pitää yhteyttä toisiin, facebook on nyt vaan yksi niistä. Ja toisaalta facebookia voi käyttää tosi monella tavalla.
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30207248:
Jotkut facebookin ilmiöt voivat toki naurattaa, ja naurattavathan jotkut niistä jo nyt. Mutta en nyt tiedä onko facebook sen hassumpi kuin vaikka tosiaan internetin chatit tai vaikka lankapuhelin. Ihminen keksii aina erilaisia keinoja pitää yhteyttä toisiin, facebook on nyt vaan yksi niistä. Ja toisaalta facebookia voi käyttää tosi monella tavalla.
Ihanaa, kun sä olet aina nin huumorintajuton. Jopa minä tajusin, mitä tässä tarkoitetaan...

Mä voi sieluni silmin kuvitella, miltä näiden älypuhelinten, tablettien ja tietokoneiden keskellä kasvaneiden vanhainkotihuoneessa näyttä... Hotajatkaan ei saa vessaan, kun mä huutelen joku vempele rollin päällä, että sori, mä en nyt ehdi, kun mulla on nyt Jessica-Julian kanssa chattailu kesken...
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
[QUOTE="vieraana";30207326]Ihanaa, kun sä olet aina nin huumorintajuton. Jopa minä tajusin, mitä tässä tarkoitetaan...

Mä voi sieluni silmin kuvitella, miltä näiden älypuhelinten, tablettien ja tietokoneiden keskellä kasvaneiden vanhainkotihuoneessa näyttä... Hotajatkaan ei saa vessaan, kun mä huutelen joku vempele rollin päällä, että sori, mä en nyt ehdi, kun mulla on nyt Jessica-Julian kanssa chattailu kesken...[/QUOTE]

Parempi tuo kuin se nykyinen tilanne, jossa vanhukset makaavat sängyissään odottamassa kuolemaa eivätkä voi enää tavata ystäviään, jotka makaavat omissa sängyissään omissa vanhainkodeissaan.
 
aloittaja*
[QUOTE="vieraana";30207400]Hah! Muistanpa hyvinkin. Mä sain isän vanhan Mobiran, kun muutin kotoa poisja oottelin lankapuhelinta... ;) Ja "lälläärikin" isällä oli, jolla viikonloppuisin "kusoili" pitkin suomea, pitkin yötä... :D[/QUOTE]

Vitsit tuo "kusoili" ja ottaa kusoja on tuttu sana :)
 
aloittaja*
Kyllä se vaan jatkuu...kaikki laitteet tulee olemaan "verkossa", jääkaapista lähtien. Tehdäänhän vielä lukuisia asioita manuaalisesti joihin pystytään keksimään muita ratkaisuja. Uskon että jopa autolla ajo tulee muuttumaan vielä radikaalisti.
Näinhän se taitaa mennä. En kuitenkaan itse ole näkemässä 30 vuotta eteenpäin. Se oikeesti hirvittää, kun tajuaa kuinka vuodet menee tosta noin vaan...
 

Yhteistyössä