Kokemuksia vähänkäytetty.fi nettikirppiksestä

  • Viestiketjun aloittaja "kirppis"
  • Ensimmäinen viesti
Laitoin tosiaan viime viikolla vaatteita tuonne vähänkäytettyyn myyntiin ja on kyllä ollut positiivinen kokemus! Ei tarvinnut kun kerran nähdä vaiva ja sit sai lähettää vaatteet muiden huolehdittavaksi. :) Oon sit myös ostanut sieltä ja tuli parissa päivässä paketti perille ja vaatteet oli hyväkuntoisia! :)

Suosittelen siis! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
"kirppis"
Kiitos vastauksesta. Kuulosti "liian hyvältä, ollakseen totta", mutta ehkäpä tässä uskaltaa laittaa itsekkin myyntiin tavaraa, kun pääsee helposti eroon tavarasta.
 
"Nelli"
Itse olen myös ostanut ja myynyt lasten vaatteita ja tarvikkeita vähänkäytetty.fi kirppiksellä ja olen ollut tosi tyytyväinen palveluun. Myytävät tuotteet naputtelin sinne ihan vaan kännykällä ja se onnistui hyvin. Ostetut tuotteet tulivat nopeasti ja vastasivat myyjän kuvausta. Parasta tässä on se, että myytävät tuotteet saa toimittaa eteenpäin varastoitavaksi, eikä tarvitse niitä itse kotona säilytellä ja pyöritellä. Omalta osaltani voin siis suositella vähänkäytettyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Kirppis: Itse mietin ihan samaa aluksi, että onkohan noin hyvä paikka kun kaveri sitä suositteli.. Mutta pakko sanoa, että yllätyin kyllä positiivisesti ja niinkuin Nelli tuossa sanoi niin parasta on tuo että ne tavarat saa eteenpäin eikä tarvi pyöritellä kotona siihen asti että on myyty. Toinen juttu on se, että eipähän ainakaan tuu huijatuksi kun saa palauttaa tavaran jos ei oo sitä mitä odotin ja yritys on vastuussa että tuote tulee mulle saakka! :D
 
"pirpana"
olen laittanut pari kertaa myyntiin sinne tavaraa ja ekalla kerralla möin lastenvaatetta 4kpl /12. toki heillä on ollut hiukan teknisiäongelmia liittyen järjestelmään, jolla kontrolloidaan myyntiaikaa ja merkintöjä, onko tuote jo myyty vai vielä myynnissä jne. mutta sain lisämyyntiaikaa sen vuoksi, ettei se toiminut.
tässähän on se juttu, että jos ei käy kauppa, niin voit joko lunastaa tuotteesi takaisin postimaksua vastaan tai antaa ne hyväntekeväisyyteen. itse en viitsisi "ostaa" takas omia vaan laitoin myyntiin sellaisia, jotka mielihyvin joutaa eteenpäin, toki siistejä ovat.
nyt vasta hiljan laitoin uuden setin (n. 20kpl) sinnepäin ja odottelen miten käy. toivon tietysti mahd. monta onnistunutta kauppaa, että saisi tulopuoltakin hiukan niistä.
 
Tavaroista eroon
Oottekos huomannut nyt sinne on tullut myös naisten vaatteet - kategoria. Lasten vaatteita olen myynnyt jo melkein 100€ edestä ja nyt saan laittaa nuo naisten vaatteetkin sinne. Kannattaa kokeilla, ei siinä ainakaan mitään häviä! ;)
 
Mnmn
Itse oon nyt 4 pakettia sinne laittanut, viimeisimmässä myös naistenvaatteita. Pakettien koot on olleet 25-45 vaatekappaletta kerrallaan ja karkeasti arvioiden ehkä 60-70% on mennyt kaupaksi mikä on mielestäni ihan hyvin. Osa täydellä määrittelemälläni hinnalla ja osa sitten kun hinta on jo vähän tipahtanut. Olen myös tilannut pariin otteeseen ja ollut tyytyväinen palveluun. Enää en fb- tai livekirppiksillä myykään.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Testasin
Tilasin 3 tuotetta, en palauttanut niistä yhtään. Hyvin toimi, tavarat tuli alle viikossa. Mutta myös testasin myyntiä. Kuvasin ja pakkasin yhden illan aikana 34 tuotetta. Hyvät kuvat ja tuoteselostukset. Ei muuta kuin paketti postiin. 4 viikon jälkeen 27 tuotetta myymättä. Onhan se aikamoinen määrä tuotteita joka jäi käsiin. Hinnoissakaan kun ei tullut oltua kohtuuton ja hintahan tippuu palvelussa automaattisesti jokaisen myyntikerran jälkeen. Noh, kuvat on koneella jo, ei muuta kuin paketti takaisin kotia (6,90 hinnalla), uudelleen tavaroita myyntiin. Nyt mietin mikä olisi järkevä määrä laittaa kerralla. Viimeksi pakkasin yhden pahvilaatikollisen. Jos näit kovasti joutuu vekslaamaan ja makselemaan ees taas toimitusmaksuja (myyntivoitot kustantaa juuri suurinpiirtein nuo toimitusmaksut) niin eihän se kovin järkevää ole. Mainostavat että suurin osa pääsee suurimmasta osasta tavaroitaan eroon, mutta itsellä jäi kyllä myyntisuhde heikoksi. Noh, ei lannistumista, uusi kierros. Josko olisi parempi tulos?
 
Uusi käyttäjä
Olen nyt lähettänyt myyntiin yhden paketin ja toista pikkuhiljaa pakkaamassa. Tuon kirppiksen toimintaidea on mielestäni mahtava, kiinteillä postikuluilla saa tilattua niin paljon tavaraa kuin haluaa. ja myös tietenkin lähetettyä myyntiin. Harmittaa vaan, kun tuotteita on myynnissä tällä hetkellä niin vähän eli kirppistelijät eivät ole vielä löytäneet kyseistä nettikirppistä.

Olisi kiva saada uusia tuotteita ostettavaksi, varsinkin siistikuntoisia tyttöjen vaatteita 104 cm ylöspäin ja naisten vaatteita M koossa. Yhden paketin tilasin ja tilaan varmasti jatkossakin, mikäli sopivia tuotteita myyntiin tulee. Yhtä tai kahta tuotetta ei viitsi noiden kiinteiden 6,90 postikulujen takia tilata, joten nyt kaikki lähettämään myyntiin ainakin noita yllä mainittuja vaatteita, niin tämä mamma pääsee shoppailemaan :)

Ja tietysti toivon, että myyntiin laitettaisiin vain siistikuntoisia vaatteita, niin ei tulisi tilaajille pettymyksiä ja homma lähtisi toimimaan isommala volyymilla.
 
Kokeilkaapa
Itse törmäsin Facebookissa tällaiseen: facebook.com/emmy.suomi

Löysin meidän tytölle sieltä ihania poppiksen ja me&i:n vaatteita. Myös yyminen näytti paljon helpommalta kuin vähänkäytetyssä, koska he hoitavat kuvaamisesta alkaen kaiken. En tosin kokeillut vielä myyntiä itse.
 
Vertailua
Itse olen käyttänyt jo jonkun tovin vähänkäytettyä ja olen kyllä saanut siellä myytyä vaatteita n.70% siitä mitä oon laittanut ja pidän sitä ihan hyvänä menekkinä. Olen myös ostanut sieltä nyt 4 kertaa vaatteita ja kaikki on ollut hyväkuntoisia ja mieluisia. Odottelenkin juuri pakettia saapuvaksi kun eilen tilasin. Yleensä paketti on tullut muutamassa päivässä.

Törmäsin myös tuohon Emmy.fi palveluun ja mietin sitäkin mutta vaikka siellä saakin kuvauspalvelun niin hinta on kumminkin 50% tuotteen hinnasta ja minusta se on aika paljon, kun itse voin kyllä kuvata ja perustaa tuotteet nettiin niin saanpahan määrittää juuri sellaisen hinnan kun haluan ja sit vähänkäytetty.fi :ssä lisäävät sen oman 1€:n proviision hintaan jolloin se ei ole edes omasta hinnasta pois. Voihan se olla että jotkut ovat valmiita maksamaan noin paljon siitä ettei tarvi nähdä vaivaa, mutta itse en ole ja siksi päädyinkin että aion edelleen käyttää vähänkäytetty.fi:tä myymiseen, mutta eihän sitä tiedä jos jotain ostais myös Emmy.fi:stä. :)
 
"Nimetön"
Huomasin myös ton Emmyn, ne on selvästi erikoistuneet merkkivaatteisiin, kun vähänkäytetty.fissä on oikeastaan vaan perusvaatteita. En tiedä miten hyvin kauppa käy Emmyssä myyjän kannalta, mutta ainakin hinnat on edullisia, kun vertaa vaikka Facebookin ryhmiin.
 
"Nimetön"
Itse olen ostanut nyt Emmystä ja tuosta 4fashion.fi paikasta. Emmyssä kesti lähetys tilauksesta 10päivää ylläolevassa tuli kahdessa päivässä. Molemmissa oli vaatteet mitä luvattiin mutta laadullisesti tuo 4f parempi. huomasi jo paketoinnissa ja pienissä jutuissa.
 
vierailija
Mua kiinnostais onko kellään kokemuksia tuosta Emmystä myyjänä? Ostaako sieltä kukaan mitään? Tilasin sieltä sellasen myyjäpakkauksen ja olin tosi pettynyt kun ohjeissa sanottiin että jakkupukuja, kauluspaitoja ja muuta sellaista eivät toivo myyntiin. Oon mammikselta palailemassa töihin ja oisin mielellään ostanut työvaatteita vähän edullisemmin, kun mammakiloja vielä pudottelen. Noh, jos tuolta ei työvaatteita saa, niin ehkä kokeilen lastenvaatteiden myyntiä, jos jollain on hyviä kokemuksia?
 
vierailija
Niin siinäpä se kysymys olikin. Onko kukaan tuota kautta myynyt tai ostanut vaatteita?
Lasten- ja äitiysvaatteet sekä harrastusvälineet - Verkkokauppa kirpputori

Kyseessä siis "Ilmainen ja täysin uudenlainen käytettyjen lastenvaatteiden ja harrastusvälineiden verkkokauppa, jossa myyjinä ja ostajina toimivat yksittäiset ihmiset."
Ostetut tuotteet tulleet nopeasti, sen puolesta toimii! Myydyt tavarat menneet kivasti kaupaksi, mutta rahojaan ei meinaa firmalta ulos saada! Lupaus 1-5vrk, täällä edelleen Odottaa rahojen siirtoa-tilassa jopa 3vko odottaneet rahasiirrot! Rahojen siirto jos ei lähde toimimaan, ni täältä lähtee kyllä ilmotus kuluttaja-asiamiehelle ja omat rahat pois jos saa.. Sit vaihtuu kyllä tuttuun ja turvalliseen Huuto.netiin ja Toriin :D Harmi sinänsä, kun tuntuisi toimivalta kirppis-idealta :(
 
vierailija
Itse olen nostanut rahat jo ainakin 5 kertaa. Aina ovat tulleet muutaman päivän aikana. Kannattaiskohan sun laittaa viestiä niiden asiakaspalveluun. Ovat vastanneet aina seuraavana arkipäivänä viestin lähettämisestä. Ensimmäisen kerran rahoja siirtäessä ne soitti ja kysyi jotakin turvakysymyksiä, että varmistivat tilinumeron oikeaksi. Se oli minusta hyvä että huolehtivat asiakkaista noin hyvin.

Pelkkää positiivista sanottavaa. Suosittelen!
 

Yhteistyössä