Onko viisivuotiaalle haittaa siitä jos kävisi pk:ssa vain 3 krt viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
piupo
No koko päiväkoti on tuossa tilanteessa ihan älytön ajatus. Lapsii rällää autossa 100km päivässä sen sijaan, että olii äitinsä kanssa päivät (mikä olisi luksusta monelle tämän päivän lapselle).
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Jos multa kysytään;30218881:
Enää herää vain kysymys, miksi noin kelvoton isä on lähivanhempi.
Ihan hyvä isä on, vaikka onkin sitä mieltä että lapselle on parempi olla päiväkodissa oppimassa asioita kuin vanhempansa kanssa kotona. On lähivanhempi, koska jäi meidän entiseen yhteiseen asuntoomme, eli siihen joka oli lapsen pitkäaikaisin koti, ja jonka lähellä on tuttu päiväkoti ja kaverit. En halunnut riuhtoa häntä juuriltaan, varsinkaan kun meni viikkoja että jouduin asumaan sukulaisten ja ystävien luona ennen kuin löysin vakituisen asunnon. Sekin on suht kaukana, 25 m päässä lapsen isän kotoa. Olemme sopineet että kun lapsi menee kouluun, hän menee kirjoille sen luokse jolla on parempi tilanne, olemme puhuneet että minun luokseni. Yritämme tässä lapsen parhaaksi toimia, ei olisi ollut lapsen paras asua muiden nurkissa, ja että päivähoitopaikka olisi vaihtunut yhtä monta kertaa kuin osoite, kun muutenkin elämä muuttui eron myötä.
 
"a p"
[QUOTE="a p";30218992]Ihan hyvä isä on, vaikka onkin sitä mieltä että lapselle on parempi olla päiväkodissa oppimassa asioita kuin vanhempansa kanssa kotona. On lähivanhempi, koska jäi meidän entiseen yhteiseen asuntoomme, eli siihen joka oli lapsen pitkäaikaisin koti, ja jonka lähellä on tuttu päiväkoti ja kaverit. En halunnut riuhtoa häntä juuriltaan, varsinkaan kun meni viikkoja että jouduin asumaan sukulaisten ja ystävien luona ennen kuin löysin vakituisen asunnon. Sekin on suht kaukana, 25 m päässä lapsen isän kotoa. Olemme sopineet että kun lapsi menee kouluun, hän menee kirjoille sen luokse jolla on parempi tilanne, olemme puhuneet että minun luokseni. Yritämme tässä lapsen parhaaksi toimia, ei olisi ollut lapsen paras asua muiden nurkissa, ja että päivähoitopaikka olisi vaihtunut yhtä monta kertaa kuin osoite, kun muutenkin elämä muuttui eron myötä.[/QUOTE]

Vielä, että siis olemme lapsen kanssa kumpikin tasan yhtä paljon. Emme halunneet että lasta heitellään paikasta toiseen, vaan hän saa jatkaa vanhassa päiväkodissaan ainakin siihen asti kunnes minä asetun paikoilleni, sitten katsotaan uudestaan. No, pian olen asettumassa, voi olla että jo eskarivuonna lapsi on kirjoilla luonani.
 
"a p"
Tuo kolme hoitopäivää viikossa, kun lapsi on luonasi joka toinen viikko, kuulostaa oikein hyvältä tuon ikäiselle! Kokonaan en ottaisi hoidosta pois, kun kerran olet sairas ja tarvitset tavallista enemmän lepoa.
 
.Vieras.
[QUOTE="a p";30219082]Tuo kolme hoitopäivää viikossa, kun lapsi on luonasi joka toinen viikko, kuulostaa oikein hyvältä tuon ikäiselle! Kokonaan en ottaisi hoidosta pois, kun kerran olet sairas ja tarvitset tavallista enemmän lepoa.[/QUOTE]

Sorry, laitoin vahingossa ap, siis en ole ap vaan vieras. :)
 
"a p"
No koko päiväkoti on tuossa tilanteessa ihan älytön ajatus. Lapsii rällää autossa 100km päivässä sen sijaan, että olii äitinsä kanssa päivät (mikä olisi luksusta monelle tämän päivän lapselle).
Luitko aloituksesta ollenkaan, että olen sairaslomalla, enkä ainakaan nykyiseen työhöni pysty enää palaamaan? Noina 3 päivänäkin, tai ainakin kahtena, nykyinen mies voisi viedä ja hakea lapsen, ja saisin levätä. Mistä sinä päättelet että olisin sellaisessa kunnossa että pystyn järjestämään virikkeitä vilkkaalle viisivuotiaalle viisi kertaa viikossa?
 
"virpi"
jos äiti on kotona, lapsi on myös, niin yksinkertaista se on. jos on liian sairas hoitaakseen lasta, palkatkoot hoitajan kotiin. ei päiväkotiin lapsia joiden vanhemmat ei käy töissä.
 
"zxc"
[QUOTE="virpi";30223292]jos äiti on kotona, lapsi on myös, niin yksinkertaista se on. jos on liian sairas hoitaakseen lasta, palkatkoot hoitajan kotiin. ei päiväkotiin lapsia joiden vanhemmat ei käy töissä.[/QUOTE]

Jaa meinaat, että joka toinen viikko on päiväkodissa, koska isä on töissä ja joka toiseksi viikoksi pitää äidin kotiin hommata hoitaja, jotta hän hoitaisi lasta, eikä lapsi mene siihen samaan päiväkotiin, missä on joka tapauksessa joka toinen viikko?

Ap, pidä vaan pääsi ja on tosi hienoa, jos pystytte järjestämään kuljetuksen hoitoon kolmena päivänä viikossa. Anna exän vikistä. Kunhan ette tappele tästä lapsen kuullen.
 
Ken guru
5v voi leikkiä kotona omia leikkejäänkin, ei niitä virikkeitä tarivtse joka päivälle keksiäkään. Eikä virikkeiden keksiminen tarkoita että niissä pitäisi olla itse mukana. Leikkipuisto on ihan hyvä virike, siinä missä piirustuslehtiökin.
 

Yhteistyössä