ootteko vaan kotona jos lapset on kipeinä?

  • Viestiketjun aloittaja jeoos
  • Ensimmäinen viesti
jeoos
Niin sitä vaan mietin, että jos teillä on lapset kipeänä niin ootteko sisätiloissa tai kotona niin pitkään kun ovat kunnossa?

Meillä on lapset jatkuvasti nyt olleet kipeänä. Viimeset 3 viikkoa on ollut flunssaa, silmätulehdusta ja korvatulehdusta. ja nyt taas kaikki päällä. Ei olla oikein missään käyty kun kuumettakin noilla ollut vähän väliä. Kaupassa käynnit on hoidettu miehen kanssa vuorotellen.

Tuntuu vaan että pitääkö sitä koko ajan olla sisätiloissa ennen kuin noi paranee? Tai ehkä tässä itsellä seinät tulee päälle ja muksutkin on vähän tylsistyneenä kotona. Tälläkin hetkellä on abkuuri 2 lapsella päällä viikon ab kuuri, hohhoijaa.. ja kotihoidossa ovat, isompi kerhossa ja sieltä kai sitten tää sairastelu alkoi..kerhoilukin on nyt jäänyt siis väliin.
 
V.ieras
Kyllä käydään pihalla mikäli lapsen/lasten vointi sen sallii. Mutta siellä pihalla ei riekuta, rauhallisesti touhutaan.
Mummullakin käydään. Ja joskus ollaan leffassakin käyty, ei tietenkään silloin jos on jotain tarttuvaa.
 
tittidii
Ai luoja mua kyrsii sellaiset idiootit jotka lähtee kauppaan oksennustautisen lapsen kanssa! Mukava saada omalle lapselle bonuksena ostosreissulta yrjötauti! Kun ihmiset tajuais olla levittelemättä tauteja tahallaan.

jos lapsella ihan normi flunssa mutta ei kuumetta niin saatetaan kyllä ulkoilla. Tosin mielestäni jos ei oo hoitokuntoinen,;ei oo myöskään ulkoilukuntounen.
 
pyhä sylvi
Ai luoja mua kyrsii sellaiset idiootit jotka lähtee kauppaan oksennustautisen lapsen kanssa! Mukava saada omalle lapselle bonuksena ostosreissulta yrjötauti! Kun ihmiset tajuais olla levittelemättä tauteja tahallaan.

jos lapsella ihan normi flunssa mutta ei kuumetta niin saatetaan kyllä ulkoilla. Tosin mielestäni jos ei oo hoitokuntoinen,;ei oo myöskään ulkoilukuntounen.

Sitä kun on pakko syödä ja usein sitä on pakko hakea jotain mitä saa lapset edes vähän juomaan/syömään kun oksennustauti alkaa helpottaa. Siinä ei ole hirveästi vaihtoehtoja kun se on mentävä vaan kauppaan. Mä usein ajoitan käynnin sitten kyllä niin aamuun ettei ole muita vielä liikenteessä.

Me sairastetaan kotona. Lepoa lepoa lepoa. Kaveri juoksee kipeiden lasten kanssa mummolat ja kyläpaikat läpi ja sitten ne tenavat on ihan loppu.
 
tittidii
Eikö ole ketään muuta joka voisi sen kerran kaks vuoteen auttaa ja käydä teille kaupassa? Tai hoitaa lapsia sen aikaa? Ja ne taudit tarttuu niistä ostoskärryistä ym vastaavista mitä lapset näpelöi. Itse en kyllä oo kertaakaan kokenut tarvetta ottaa sairasta lasta kauppaan. Joskus on auttanut naapuri, joskus kaveri tai joku sukulainen.
 
Korvatulehdus ei ole meillä este liikkumiseen, kunhan lapsi on kuumeetoon ja yleisvoinniltaan siis normaali.

Simätulehduksen aikana ollaan kotona, koska se tarttuu niin helposti muihin. Jos nokka vähän vuotaa, eletää ihan normaalisti, mutta jos nenä todella vuotaa ja lapsen voi siis sanoa olevan sairas/kipeä, olemme vain kotona.

Tiedän kyllä tuon tunteen, mistä ap puhut. Itse olen tässä jo pidempään ollut kotona sairaan lapsen kanssa. Tai no, on me lääkäreissäkin juostu, mutta ei se tilannetta ole helpottanut...aivan samala tapaa koen olleeni sidottu kotiin ja sairaan lapsen hoitoon. Onneksi nyt on alkanut jo vähän helpottamaan ja akuutti tilanne on ohi. Kyllä tuntui upealle, kun sai palata taas takaisin siihen normaaliin, soljuvaan arkeen edes pieniltä osin.

Koitahan nyt vaan tovi jaksaa, kohta pääsette taas pihalle, kerhoihin jne. :)
 
"Veera"
No ymmärrät varmaan että jos lapset olisi päivähoidossa ja sinä yöissä niine et voisi kolmea viikkoa heitä kotona hoitaa pelkän nenänvalumisen vuoksi. Yleensä antbiootilla korvatulehduksen kuumekin helpottaa kahdessa päivässä, koko viikon kuuria ei sentään tarvi kotona olla

Jos on kuumetta niin ei ulkoilla, muuten kyllä käydään yleensä ees pienellä happihyppelyllä. Ja illalla siten toinen vanhemmista ulkoilee niiden kanssa ketkä on ulkoilukunnossa.
 
pyhä sylvi
Eikö ole ketään muuta joka voisi sen kerran kaks vuoteen auttaa ja käydä teille kaupassa? Tai hoitaa lapsia sen aikaa? Ja ne taudit tarttuu niistä ostoskärryistä ym vastaavista mitä lapset näpelöi. Itse en kyllä oo kertaakaan kokenut tarvetta ottaa sairasta lasta kauppaan. Joskus on auttanut naapuri, joskus kaveri tai joku sukulainen.
No eipä oikein ole. Olet onnekas jos sulla on sukukin lähellä. Muuttaessa toiselta puolelta suomea toiselle töiden perässä sitä tahtoo jäädä aika yksin. Kyllä olen yrittänyt löytää kavereita ja ystvävystyä muttei se ole enää niin helppoa.
 

Yhteistyössä