Pitäisikö jo valmistautua sotaan?!

  • Viestiketjun aloittaja vie-ras
  • Ensimmäinen viesti
vie-ras
Pelon ja kauhun sekaisin tuntein olen seurannut tuota Ukrainan tilannetta koko sen ajan. Ja nyt kun tilanne näyttää vaan pahenevan ja todennäköisesti myös leviävän niin oletteko te muut ruvennut valmistautumaan sotaan? Esim. hamsraamalla ruokavarastoa ja lääkkeitä.
 
.vieras.
[QUOTE="a.p";30219239]Juuri tälläisiä järjettömiä vastauksia toivonkin, että minä vain olen tulossa hulluksi. Toivon niin että tilanne ei ole niin paha, kuin luulen sen olevan Suomen kannalta.[/QUOTE]

Sinunlaisillesi ei ole muuta hoitoa kuin suosittelemani. Olet jo valmiiksi järjiltäsi.
 
vieraas
[QUOTE="a.p";30219244]Miten käytännössä?[/QUOTE]
Et ehkä usko todeksi, mutta totta tämä on. Minulla on mm:
Taskulamppuja laatikollinen, paristoja, vedenpuhdistusvälineitä, kuivaruokaa satoja kiloja, vaatteita laatikoittain, säilykkeitä, hiutaleita pakattuna tynnyreihin ilmatiiviisti, näkkäriä, pesuaineita, puhdistusliinoja, terveyssiteitä jne jne.
Jotain käytänkin aina pois ja ostan uusia tilalle. Aika paljon on vanhaakin tavaraa jo.

Sitten tietty kaikki varasähkösysteemit jne
 
"a.p"
Et ehkä usko todeksi, mutta totta tämä on. Minulla on mm:
Taskulamppuja laatikollinen, paristoja, vedenpuhdistusvälineitä, kuivaruokaa satoja kiloja, vaatteita laatikoittain, säilykkeitä, hiutaleita pakattuna tynnyreihin ilmatiiviisti, näkkäriä, pesuaineita, puhdistusliinoja, terveyssiteitä jne jne.
Jotain käytänkin aina pois ja ostan uusia tilalle. Aika paljon on vanhaakin tavaraa jo.

Sitten tietty kaikki varasähkösysteemit jne
Uskon minä. Hieno homma mielestäni. Näin minäkin olisin jo tehnyt mutta, mies kieltää ja pitää minua ihan pähkähulluna.
 
ööhh...
Eihän Suomi ole liityymässä NATOon. Ihan oikeasti, miten sekaisin porukka täällä on? Ei ymmärretä selkeää suomen kieltä ja väännellään siitä omia johtopäätöksiä. Huhheijaa!! :D
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja ööhh...;30219278:
Eihän Suomi ole liityymässä NATOon. Ihan oikeasti, miten sekaisin porukka täällä on? Ei ymmärretä selkeää suomen kieltä ja väännellään siitä omia johtopäätöksiä. Huhheijaa!! :D
Tajuan sen kyllä et Suomi ei tällähetkellä ole liittymässä Natoon mutta, pelkään silti sotaa.
 
ööhh...
Mikä siinä sodassa niin pelottaa?
Se on asia, joka tulee jos on tullakseen. Sitä ei pysty yksikään kansalainen pysäyttämään, saati mitään muutakaan sille tekemään.

En minä ainakaa jaksa stressaa tommosesta asiasta, koska eipä mua niin paljoa kiinnosta edes. Jos sota syttyy niin silloin annan kaikkeni isänmaalleni.
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja ööhh...;30219296:
Mikä siinä sodassa niin pelottaa?
Se on asia, joka tulee jos on tullakseen. Sitä ei pysty yksikään kansalainen pysäyttämään, saati mitään muutakaan sille tekemään.

En minä ainakaa jaksa stressaa tommosesta asiasta, koska eipä mua niin paljoa kiinnosta edes. Jos sota syttyy niin silloin annan kaikkeni isänmaalleni.
Pelkään omien ja muiden lasten puolesta mitä ne joutuvat sotaaikana näkemään ja kokemaan. En vaan ätinä pysty suhtautumaan asiaan noin kylmän viileästi.
 
miettinyt samaa
Kyllä nuo uutiset on tosi huolestuttavia ja jotenkin kauhua koen kyllä minäkin. Olen miettinyt myös varastojen keräämistä.
Tuttavapiirissäni ei tunnuta olevan tästä huolissaan ja sen takia itsekin pääasiassa pysyn kauhun tällä puolen. Lapsen takia pelkään ja ehkä myös vatsassa olevan lapsen takia. Se tekee minusta vielä haavoittuvamman, jos olen raskaana.

toivon, että tilanne lähtee laukeamaan, mut pahasti näyttää, että Putinilla on suunnitelma.
 
"orion"
En pelkää sotaa, mutta muuten olen alkanu kerätä pientä hätävarastoa että pärjäis vaikka edes muutaman päivän jos jotain erityistä sattuis. Kuivamuonaa, säilykkeitä, vettä. Ja tietysti pitää olla myös taskulamppua yms.
 
"orion"
Et ehkä usko todeksi, mutta totta tämä on. Minulla on mm:
Taskulamppuja laatikollinen, paristoja, vedenpuhdistusvälineitä, kuivaruokaa satoja kiloja, vaatteita laatikoittain, säilykkeitä, hiutaleita pakattuna tynnyreihin ilmatiiviisti, näkkäriä, pesuaineita, puhdistusliinoja, terveyssiteitä jne jne.
Jotain käytänkin aina pois ja ostan uusia tilalle. Aika paljon on vanhaakin tavaraa jo.

Sitten tietty kaikki varasähkösysteemit jne
Ei ihan joka kämpästä taida löytyä ees tilaa tuollaiselle varastolle. :D

Mitä vedenpuhdistusvälineitä sulla on?
 
Mulla on tuttavia mm. koillisessa, vaan 40km venäjän rajalta. Sieltä on vähän eri näkökulma. Vielä ovat jaksaneet olla optimistisia ainakin ulospäin.
Mun mielipiteet venäläisten suhteen on kokeneet melkoisen muutoksen niin yleisellä kuin yksityiselläkin tasolla.
 
"äityli"
Mietin itsekkin että pitäisiköhän varastoon hamstrata vettä, kuivamuonaa, säilykkeitä, puhdistuspyyhkeitä ym. Tyhjiä kanistereita pieniä ämpäreitä ym. on jo.
 
456
Ainahan sitä kannattaa vähän miettiä noita asioita. Voi kans sattua jotain muuta, aurinkomyrsky voi sekoittaa maapallon sähköt ym. Silloin on kiva jos on vähän varasafkaa ja taskulamppuja sun muuta helpottamassa elämää.

Jos/kun sota tulee, niin oletettavasti se ei ole samanlaista kuin mustavalkoisissa elokuvissa. Eikä venäläiset välttämättä ole samanlaisia raakalaisia kuin jossain ambomaassa missä kidutetaan hengiltä ja joukkoraiskataan tyyliin kaikki lapset ja naiset jotka kiinni saadaan.

Tuossa on video missä Hamas tulittaa Israelia. Katso miten porukka reagoi tuossa videon alussa. Ei mitenkään, varoitussireenit ulvovat ja porukka vain jatkaa rupattelua ja kännykän räpläämistä.
Incredible video footage shows Israel's Iron Dome missile defence system shoot down 15 rockets at once - Mirror Online

Aina sitä sakkia tietysti kuolee, Ukrainassakin on kai yli 2000 hlö kuollut taisteluissa ja iskuissa? Mutta toisaalta, kyllä sitä voi kuolla jollain ikävällä tai sitten ihan luonnollisella tavalla ilman sotaakin.
 

Yhteistyössä