Jos olisit pettänyt ja jättänyt

  • Viestiketjun aloittaja "mielipide"
  • Ensimmäinen viesti
"mielipide"
mutta välittäisit kuitenkin eksästäsi vielä tavallaan ystävänä, niin miten reagoisit,

jos hän kysyisi liittyykö eroon kolmansia osapuolia? Ärsyyntyisitkö, suuttuisitko,

koska olisit sanonut erotessa, että tää on nyt näin, ei yhteydenpitoa enää, kertoisitko

totuuden, tsemppaisitko eksääsi eron aiheuttamassa tuskassa vai jotain muuta mitä?
 
"a p"
Itse asiassa minä olen se jätetty. Kuulin, että miehellä on jo uusi. Olen kysynyt pari kertaa rauhallisesti puhelimessa, koska kasvokkain ei ole suostunut tapaamaan. Mies haluaa antaa kaikille vaikutelman, kuinka välittävä ja tukeva hän on, lähettää silloin tällöin tsemppi- ja voimiatoivotukset jne. Ihmiset tietävät, kuinka menin rikki minut yllättäneestä erosta. Jos laajasti olisi tiedossa, että hänellä on jo nyt heti uusi, häntä syyllistettäisiin enemmän ja hänen imagonsa kärsisi.
Minusta olisi kuitenkin reilua kertoa totuus.
 
nuhin
Eron jälkeen ei ole oikeutta kysellä exältä yhtään mitään hänen muista suhteistaan. Niitä ei myöskään kannata ajatella. Kaikilla on oikeus erota aivan mistä syystä tahansa. Syyksi siis riittää halu erota. Monasti tilanteeseen tietysti on liittynyt ulkopuolinen ihastus ja pettämistä, koska pettävä osapuoli on jo päättänyt lopettaa suhteen ja katsoo oikeudekseen olla muiden kanssa.
 

Yhteistyössä