Kertokaa mikä voi olla syynä ajoittain toistuvaan vatsakipuun???!!!

  • Viestiketjun aloittaja auuuuuuu
  • Ensimmäinen viesti
auuuuuuu
Nytkin 2 päivän välein toistunut samanlainen kipu. Vatsaa vääntää, on ilmaa, ripulia ja pahoinvoinnin tunnetta. Sitten vaiva häviää pariksi päiväksi. Keliakia ja laktoosi-intoleranssi testattu verikokeella. Olivat negatiivisia. Nyt kuitenkin lääkäri pyysi, että olisin pari viikkoa laktoosittomalla. Muutenkin käytän hyvin vähän maitotuotteita. Juustoa joskus, mutta siinähän ei laktoosia ole.

Mikä tämä vaiva vois olla?
 
tarkista
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/seinalle.html

Jotain noista käytössä?

Tai sienivalmisteita, joissa on trehaloosia?

Tai sipulia, jossa on imuliinia?

Tai joku lääke, jossa on natriumlauryylisulfaattia?

Vitamiineja, joissa maltodekstriiniä?

Karrageenia E407 jossain?

Leipää?
 
"milli"
mun vatsakipuilu loppui kun soin kuukauden vain lihaa+salaattia seka jogurtti+rahka+marjat+banaani. eli poistin viljan ruuasta seka kaytin vain naturel hapanmaitotuotteita. kuukauden jalkeen elimisto oli palautunut ja pystyn syomaan vahan viljaa. mitaan laakarikokeita ei ole tehty.
 
"kuikka"
mulla jo todettu laktoosivaiva mut silti tullu tuollaiset samanlaiset vatsavaivat. täytynee jättää viljat vähiin tai kokeilla pelkkää kasvisruokavaliota nimittäin tuntuu et mun suurin herkku valion eila rahkatkin tekee vatsavaivoja.
 
nooo
Kokeile
sitä laktoositonta ruokavaliota ensin kaksi viikkoa. Meillä pojalla oli
monta viikkoa vatsavaivoja. Kaikki mahdollinen tutkittiin, syytä ei
löytynyt. Verikoe laktoosista oli negatiivinen. Silti kahden viikon
laktoositon ruokavalio toi helpotuksen. Huom! Parin päivän tauko ei aina
auta. Meilläkin oireet maidosta tuli viiveellä eli kaksi viikkoa
ainakin pitää olla taukoa, että voi varmistua asiasta.

Jos ei auta, lähtisin sitten viljatuotteiden vaikutusta testaamaan.
 
aaapeee
Vältän makeutusaineita. Inuliinia vatsa ei siedä (joissakin mehukeitoissa). Viime yön jäljiltä vatsa edelleen aran tuntuinen. Aamupalaksi söin vain kaurapuuron ja silti tuntui kuin olisin vetänyt pihvin =( Vatsa on täyteläisen tuntuinen. Nyt jos nuo vatsakrampit toistuu 3 kerran tällä viikolla niin kai saan mennä päivystykseen? Vai?
 
"hmmm"
Vältän makeutusaineita. Inuliinia vatsa ei siedä (joissakin mehukeitoissa). Viime yön jäljiltä vatsa edelleen aran tuntuinen. Aamupalaksi söin vain kaurapuuron ja silti tuntui kuin olisin vetänyt pihvin =( Vatsa on täyteläisen tuntuinen. Nyt jos nuo vatsakrampit toistuu 3 kerran tällä viikolla niin kai saan mennä päivystykseen? Vai?
Joku vika siinä kaurassa. Vaihda ainakin kauraryynipaketin merkkiä, ettei pahene. Hukkakauran torjunta-aineen myrkyllisyystutkimuksia ei ole tehty:-( Jäämiä voi olla...

Mut mitä suolaa siihen laitoit?

Pansuolasta tulee maha kipeeksi monella:
Migreenin syy voi olla suolassa, jos on k
 
ROLLOLAINEN
Mulla se johtui sektiohaavaan tulleesta endometrioosista, sektioarpeen tullesta arpikudoksesta ja myös vatsakalvosta löytyi joku noin 2cm pituinen kappale. Arvaapa vaan onko kipuja =/

Onneksi leikkaus ensi viikolla, tulisin hulluksi muuten, kun ei oikin voi nukkuakaan ja buranat ei auta tähän kipuun.
 

Yhteistyössä