KLARNA-osamaksu - kusessa tuon kanssa

  • Viestiketjun aloittaja vieras......
  • Ensimmäinen viesti
vieras......
Tilasin taannoin Klarna-tilille (saldo nyt 290€) ja tilanteeni on muuttunut niin että nykyään pystyn maksamaan vain sen minimimäärän, josta melkein puolet on korkoa + hallinnointikuluja.

Velka siis ei paljoa lyhene. Mietinkin, että kannattaisko maksaa koko jäljellä oleva lasku pois Visalla ja lyhentää sitten sitä?
 
tiedän
Mä olen kanssa tilannut jotain ja kaikki ok. Nyt tilasin lisää ja siihen oli tullut maininta korko 22% !!

Kauhea määrä. Pakko saada maksettua äkkiä pois. Onko luottokortissakaan noin iso korko?
 
Jep..
Tilasin taannoin Klarna-tilille (saldo nyt 290€) ja tilanteeni on muuttunut niin että nykyään pystyn maksamaan vain sen minimimäärän, josta melkein puolet on korkoa + hallinnointikuluja.

Velka siis ei paljoa lyhene. Mietinkin, että kannattaisko maksaa koko jäljellä oleva lasku pois Visalla ja lyhentää sitten sitä?
Maksa visalla säästät käsittelykuluissa ja korossa.. Tämän jälkeen soita klarnalla ja ota sinne tilaus kielto.
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;30222245:
Mä olen kanssa tilannut jotain ja kaikki ok. Nyt tilasin lisää ja siihen oli tullut maininta korko 22% !!

Kauhea määrä. Pakko saada maksettua äkkiä pois. Onko luottokortissakaan noin iso korko?
Kyllähän noi korkojutut ihan selkeesti lukee ehdoissa. Klarnalla on välillä kampanjoita joissa saa esim. 12kk:n korottoman maksuajan, että oisko toi eka tilaus ollu jonku tollasen kampanjan puitteissa?
 
aloittaja*
[QUOTE="akka";30222242]Kannattaa maksaa käteisellä niin moiset ongelmat poistuu.[/QUOTE]
Elämäntilanteet vaihtelee joskus aika paljonkin. Asunnon ostin kyllä käteisellä. Moniko on niin tehnyt? ;)
 
aloittaja*
[QUOTE="JOOJOO";30222278]Ihan sama, silti sulla on jotain maksuongelmia nyt.. Minäkin olin todella laiha ja lihaksikas nuorena mikä taas ei tarkoita että nykyään olisin.[/QUOTE]
Ongelma on kuitenkin selätettävissä. Kulut kuitenkin vähenee, jos maksan Visalla. Tiedän tuon siis itsekin - vahvistusta vaan haen ja ehkä muiden kokemuksiakin.
 
"JOOJOO"
Tähän sopisi hehkutus! Tänä jumalan päivänä maksoin KLARNAN ja Collectorin laskut pois ja voin käsi sydämmellä vannoa etten koskaan ikinä enää osta mitään lainalla!!
 
HHHHH
No mitenkäs muut kulut. Itselläni oli Klarna-tili, omakotitalon remppaaminen ja piti vielä perintövero maksaa, auton ylläpito, ruoka ja laskut plus hankinnat uuteen asuntoon. Sain samalla Klarna-tilin maksettua, jonka saldo oli ollut 260 e. Olin kesätöissä. Onko jotenkin sinulla sitten ylimääräisiä kuluja joita voisi karsia pois? En minäkään rikas ja siksi tarkkaavainen menojen kanssa. Tilanteet aina muuttuu, mutta pakko opiskella, että joskus muuttuu hyvään suuntaan palkan suhteen.
 
aloittaja*
[QUOTE="JOOJOO";30222294]Tähän sopisi hehkutus! Tänä jumalan päivänä maksoin KLARNAN ja Collectorin laskut pois ja voin käsi sydämmellä vannoa etten koskaan ikinä enää osta mitään lainalla!![/QUOTE]

Niin minä jossain vaiheessa hehkutankin "käsi sydämellä" :)
 
aloittaja*
No mitenkäs muut kulut. Itselläni oli Klarna-tili, omakotitalon remppaaminen ja piti vielä perintövero maksaa, auton ylläpito, ruoka ja laskut plus hankinnat uuteen asuntoon. Sain samalla Klarna-tilin maksettua, jonka saldo oli ollut 260 e. Olin kesätöissä. Onko jotenkin sinulla sitten ylimääräisiä kuluja joita voisi karsia pois? En minäkään rikas ja siksi tarkkaavainen menojen kanssa. Tilanteet aina muuttuu, mutta pakko opiskella, että joskus muuttuu hyvään suuntaan palkan suhteen.
Kaikki ylimääräiset menot on karsittu - jo niitä edes oli. Perintöveroa en joutunut maksamaaan, koska perinnön jättäjä oli hoitanut asian jo eläessään.

Auton ylläpitoa ei tarvitse maksaa, koska en ostanut sitä itselleni.
 
Oletko mahtanut valita oikean vaihtoehdon sieltä Klarnatili-vaihtoehdosta. Siellä on hämäävästi kaksi klarna tili -vaihtoehtoa ja pitää huomata lukea ne ehdot, että tietää kummanko valitsee. Itse joskus valitsin väärin ja ostokseeni tuli kuluja saman verran kuin ostokseni maksoi. Ei toki ollut iso ostos. Selvisi soittamalla klarnaan ja sain vaihdettua siihen toiseen vaihtoehtoon sen kerran. Kysyin vielä selvyyden vuoksi, että minkä vaihtoehdon sieltä sitten valitsee. Ei toki vastaus paljon auttanut, kun kumpaankin vaihtoehtoon on sama otsikko... Eron huomaa ainoastaan ehdot lukemalla. Mulla ei vielä toistaiseksi ole ollut ongelmia klarnan kanssa tätä em. lukuunottamatta... (koputtaa puuta)
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;30222245:
Mä olen kanssa tilannut jotain ja kaikki ok. Nyt tilasin lisää ja siihen oli tullut maininta korko 22% !!

Kauhea määrä. Pakko saada maksettua äkkiä pois. Onko luottokortissakaan noin iso korko?
Öö tsekkaa luottokorttisi korko? Mulla on luottokortissa 8 % korko. Ei kannata KOSKAAN ostaa mitään osamaksulla! Mielummin Visalla, sen kun voi maksaa pois ILMAN korkoa seuraavassa kuussa (mutta jos silloin ei ole varaa niin säästä mielummin etukäteen).

Oliko pakko saada tuote heti, miksi et säästänyt ensin?
 
viera.s
Summa on tosi pieni, vai onko siitä jäänyt yksi 0 pois? Etkö pystyisi vaan nipistämään kulutuksestasi sen verran, että pystyisit maksamaan tuon parissa kuukaudessa pois? Mielestäni ihan minimitoimeentulollakin sen pitäisi onnistua.

Sitähän ei muut pysty sanomaan, tuleeko Visalla halvemmaksi vai ei. Todennäköisesti kyllä, mutta riippuu luottokorttisi kuluista. Omassa pankissani tuli reilu vuosi sitten joku laskutuslisä jokaiseen luottokorttilaskuun, vaikka maksaisi laskun heti pois eikä siis varsinaista korkoa kertyisi. Tosin se on vaan 2 €, joten tod.näk. tuossa Klarna-tilissä on suuremmat kulut (ei siitä tai muustakaan osamaksusta kokemusta).
 

Yhteistyössä