Ihmeellinen flunssa?!

  • Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti
"kipeä"
Mulla on ollut jo viikon aivan outo flunssa. Mä olen ollut ihan sairaan kipeä, mutta en kuitenkaan ole ollut ns. kipeä. Päätä ja lihaksia särkenyt vain vähän, ei kuumetta, hieman kurkku kipeä + vähän tukkoinen olo. Lisäksi jonkin verran huimaa ja oksettaa, mutta ei paljoa. Kaiken kaikkiaan on kuitenkin AIVAN PASKA olo, öisin ei ole saanut edes nukuttua kunnolla! Voimia ei ole ollut mihinkään, muuta kuin just ja just buranan voimalla, jne.

Onko muilla ollut tällaista outoa flunssaa? Mietin jo, että pitäisikö käydä tulehdusarvot mittaamassa, jos elimistössä olisi jokin isompi tulehdus. Tai voisiko tää olla olla jotain fyysistä stressin oiretta...?
 
Viruz
Virustaudit tuppaa paranemaan lääkkeillä 14 päivässä ja ilman lääkkeitä kahdessa viikossa :)

Vasta sen jälkeen tulee jälkitaudit, eli bakteeritulehdukset. Usein virustaudissa räkä on kirkasta ja bakteeritaudissa kellertävää tai viherätävää. Kumpikaan ei tarvitse lääkitystä ellei ole monisairas ja heikko ihminen.
 
"kipeä"
Virustaudit tuppaa paranemaan lääkkeillä 14 päivässä ja ilman lääkkeitä kahdessa viikossa :)

Vasta sen jälkeen tulee jälkitaudit, eli bakteeritulehdukset. Usein virustaudissa räkä on kirkasta ja bakteeritaudissa kellertävää tai viherätävää. Kumpikaan ei tarvitse lääkitystä ellei ole monisairas ja heikko ihminen.
No kun ei edes ole kunnolla sitä räkää mitä vertailla... Minua on siis eniten ihmettänyt se kuinka voi olla näin hemmetin kipeä ilman ns. kunnon oireita. Viikkoon en ole jaksanut muuta kun maata sängyssä ja tuijottaa kattoa.
 
"symppis"
[QUOTE="kipeä";30222391]No kun ei edes ole kunnolla sitä räkää mitä vertailla... Minua on siis eniten ihmettänyt se kuinka voi olla näin hemmetin kipeä ilman ns. kunnon oireita. Viikkoon en ole jaksanut muuta kun maata sängyssä ja tuijottaa kattoa.[/QUOTE]

No katsos kun ihmisen kehoa korjataan levossa! Silloin kun parasympaattinen hermosto on aktiivinen. Mikäli olet väsynyt ja voimaton, on se kehosi signaali sinulle siitä, että lepäät! Ei se sen kummempaa ole. Viruksen ollessa kyseessä menee se ohi parissa viikossa. Sen jälkeen voi tulla jälkitautina jokin bakteeritulehdus, jota voit yrittää torjua perinteisillä keinoilla malliin "valkosipulia illalla ja probiootteja aamulla".
 
"kipeä"
[QUOTE="symppis";30222402]No katsos kun ihmisen kehoa korjataan levossa! Silloin kun parasympaattinen hermosto on aktiivinen. Mikäli olet väsynyt ja voimaton, on se kehosi signaali sinulle siitä, että lepäät! Ei se sen kummempaa ole. [/QUOTE]

Ymmärrän toki tämän. :D Ihmettelen vain tautia, jonka ainoa merkittävä oire on tämä kaiken kattava voimattomuus. Onneksi olen työpaikalla, jossa ei tarvita lääkärintodistusta. Olisi muuten ollut vaikeaa saada muuten olla viikon levossa ilman ns. klassisia oireita...
 
"Piija"
Mullakin on samanlista ollut nyt n. viikon. Alkoi aika yhtäkkiä, ihan lievää kurkun karheutta tai kipua ja aivan ihmeellisen vetämätön olo, mutta ei muuta. Jotenikin sitä aina odottaa että tulee se kurkkukipu-kunnon yskä ja nuha tähän. Ihmettelin itekin et onkos mulla joku stressi tai joku, mutta ilmeisti taitaa olla sitten vain nyt jylläävää flunssaa erilaisin oirein. Meillä perheen lapsi ja mies sairastivat ihan kunnon taudit pari viiikkoa sitten.
 

Yhteistyössä