Kaverini on tyypillinen facebookissa elämänsä kaunistelija.

  • Viestiketjun aloittaja Pablo
  • Ensimmäinen viesti
Pablo
Olen tämän ystävän tuntenut pitkään, nyt on vaan alkanut ärsyttämään sellainen ero fb-päivitysten ja todellisuuden kanssa. Etenkin kun nyt tässä yhtenä päivänä tämä pienen lapsen äiti otti ja tuittuili mulle kunnolla, suuttui pienestä asiasta lapsen kasvatukseen liittyen ja siinä lenteli sitten häneltä loppujen lopuksi lautaset ja vaatteet pitkin huonetta . Ja itkea turasi sitten käytöstään jne. jne. Seuraavana päivänä facebookissa: Mielenrauhaa on onnellinen omannäköinen elämä. Olen nyt lapseni syntymän myötä kasvanut ihmisenä, blaa blaa, enää ei pienet asiat haittaa, jaaba jaaba, kun olen valaistunut elämän tarkoitukseen jne. Minä suu auki luen, että onko tämä sama ihminen joka räkä poskella itki ja raivosi hyvin pienestä vastoinkäymisestä. Vai yölläkö tämä valaistuminen tuli?

Toinen esimerkki, hän löntystää kauppaan, jonne on joku 10 min kävelymatka, no melkein joka päivä kuitenkin. Pakostahan sinne on mentävä kun maito loppuu. Facebook päivitys: Ei ole tekosyytä olla kuntoilematta, kehoni on temppelini ja liikunta ravitsee sieluani. Pyrskähtelin kahvini näppäimille kun luin tuon. Olen nimittäin nähnyt sen kuntoilun omin silmin, eikä siinä hiki virtaa.

Tuli niin se sketsi mieleen, missä äiti lepertelee onnellisuudestaan facebookissa ja sitten rähisee lapsilleen. Voi voi, kaikenlaista sitä. Huvitti vaan...
 
ghjj
Ärsytti.. vai huvitti.

No nii. Eiks ystävät ole ne tuki ja turva joille voi purkaa huolensa.

Tarviiko niitä kaikille levitellä? En mää ainakaan koe, että mun "tarttis" mitään todellisuutta meidän elämästä faceen avautua, ne on meidän yksityisasioita.

Ja tollanen liikuntapäivitys kuullostaa lähinnä ironialta
 
vieras..
Ootko varma että tarkoitti kuntoilulla just tuota kauppaan kävelyä? Ettei sen päivän aikana tehnyt jotain muutakin?

Mut mun mielestä yleisesti tuollaiset lässytykset mielenrauhasta ja kehoni on temppelini jne on sellaisia että niiden kirjoittajien jutut jätän nopeasti omaan arvoonsa.Ei oikein uppoa nuo.

Olin muuten kerran yhden kaverin ja lastemme kanssa viettämässä lauantaipäivää yhdessä. Kaverilla oli mun mielestä vähän turhan paljon ideoita siihen mitä tehtäisiin mutta lähdettiin mukaan. Pian huomasin että ideana oli näemmä tehdä päivästä fb-kertomus kuvineen. Hänen lapsilleen oli mukana useampi vaatekerta mitä vaihdettiin sitten ympäristöön sopiviksi kesken reissun että saisi hyvät kuvat. Ruokailun idea ei ollut syödä eikä leikkipuiston idea ollut leikkiä sen enempää kuin lastenmuseon idea että lapset saisivat kokeilla ja katsella kaikkea vaan tarkoitus oli vaan ottaa mahdollisimman hyviä kuvia. "Minttu! Ota nyt käteen se toinen lapio, se vihreä ja sitten se toinen ämpäri siihen viereen. Hyvä, noin! Sitten voit ruveta lapioimaan ja hyvyile samalla!" "Matti ja Minttu! Antakaa sen karhun olla ja tulkaa tähän katsomaan tätä kettua, äiti ottaa kuvan. Matti, mene sä siihen toiselle puolelle ja silitä kettua. Ei kun toisella kädellä ja Minttu, katso kameraan päin!" "No niin, nyt voitte syödä vesimelonia mutta varokaa sotkemasta. Minttu, äiti kuivaa leuan ja sitten haukkaat uudestaan niin äiti saa kuvan"

Se oli aika erikoinen reissu. Mutta fb-päivityksen mukaan meillä oli todella mahtava päivä, lapset saivat toteuttaa itseään ja me aikuisetkin kuulemma saatiin rauhassa muistella menneitä.
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
vieras*
Hajotin jälleen puolet ruoka-astioistamme, pitäis vissiin hakea rauhottavia?

Harrastaako joku oikeasti tuollaisia postauksia? Kaikille lähimmelle 4000 fb kaverille?

Onnekseni en ole fb:ssä ollenkaan =) Kyseessä tuntuu olevan jonkinlainen muiden tirkistely- ja arviointikanava.
 
vierass
Mut mun mielestä yleisesti tuollaiset lässytykset mielenrauhasta ja kehoni on temppelini jne on sellaisia että niiden kirjoittajien jutut jätän nopeasti omaan arvoonsa.Ei oikein uppoa nuo.

Olin muuten kerran yhden kaverin ja lastemme kanssa viettämässä lauantaipäivää yhdessä. Kaverilla oli mun mielestä vähän turhan paljon ideoita siihen mitä tehtäisiin mutta lähdettiin mukaan. Pian huomasin että ideana oli näemmä tehdä päivästä fb-kertomus kuvineen. Hänen lapsilleen oli mukana useampi vaatekerta mitä vaihdettiin sitten ympäristöön sopiviksi kesken reissun että saisi hyvät kuvat. Ruokailun idea ei ollut syödä eikä leikkipuiston idea ollut leikkiä sen enempää kuin lastenmuseon idea että lapset saisivat kokeilla ja katsella kaikkea vaan tarkoitus oli vaan ottaa mahdollisimman hyviä kuvia. "Minttu! Ota nyt käteen se toinen lapio, se vihreä ja sitten se toinen ämpäri siihen viereen. Hyvä, noin! Sitten voit ruveta lapioimaan ja hyvyile samalla!" "Matti ja Minttu! Antakaa sen karhun olla ja tulkaa tähän katsomaan tätä kettua, äiti ottaa kuvan. Matti, mene sä siihen toiselle puolelle ja silitä kettua. Ei kun toisella kädellä ja Minttu, katso kameraan päin!" "No niin, nyt voitte syödä vesimelonia mutta varokaa sotkemasta. Minttu, äiti kuivaa leuan ja sitten haukkaat uudestaan niin äiti saa kuvan"

Se oli aika erikoinen reissu. Mutta fb-päivityksen mukaan meillä oli todella mahtava päivä, lapset saivat toteuttaa itseään ja me aikuisetkin kuulemma saatiin rauhassa muistella menneitä.
Samaa mieltä noista lässytyksistä. Ihan naurettavia eikä niitä nyt kukaan ota todesta.

Mitä tuohon teidän reissuunne tulee voihan reissu olla kiva ja silti siitä saa ihan hyvän fb-postauksen. Tietysti tuollainen liiallinen poseeraaminen ja lavastaminen on ihan älytöntä, mutta jos reissussa nappaa pari kuvaa ja postaa ne fb:iin en näe asiassa mitään ongelmaa.

Ja yleisesti ottaen sehän on selvä että kaikki kaunistelevat elämäänsä fb:ssä. Siellä on myös usein työkavereita, pomoja, muita kontaktihenkilöitä. Ei siellä puhuta ulosottolaskuista, unettomista öistä eikä ylivilkkaista lapsista. Mutta miettikääpä sitä, eikö teitä ärsyttäisi ihan yhtälailla ne postaukset jos joku siellä viikkokausia suoltaisi noita ongelmiaan, "ei oo rahaa ruokaan" "miehen kanssa taas riitaa" "tarvitsen lomaa lapsista". Ei kukaan haluaisi noitakaan lukea.
 
iu
Jokunen fb-kaveri mullakin, joilla elämä on aina hyvin toimeliasta, auvoisaa ja kuvauksellista. :) Mikäs siinä, kiva että joillakuilla, kun me useimmat muut ollaan enempi tämmöisiä epätäydellisiä. Voidaan sit vaikka ihastelle ja ottaa oppia, miten vois ja pitäis tätä elämää elää... :)
 
vieras..
Samaa mieltä noista lässytyksistä. Ihan naurettavia eikä niitä nyt kukaan ota todesta.

Mitä tuohon teidän reissuunne tulee voihan reissu olla kiva ja silti siitä saa ihan hyvän fb-postauksen. Tietysti tuollainen liiallinen poseeraaminen ja lavastaminen on ihan älytöntä, mutta jos reissussa nappaa pari kuvaa ja postaa ne fb:iin en näe asiassa mitään ongelmaa.

Ja yleisesti ottaen sehän on selvä että kaikki kaunistelevat elämäänsä fb:ssä. Siellä on myös usein työkavereita, pomoja, muita kontaktihenkilöitä. Ei siellä puhuta ulosottolaskuista, unettomista öistä eikä ylivilkkaista lapsista. Mutta miettikääpä sitä, eikö teitä ärsyttäisi ihan yhtälailla ne postaukset jos joku siellä viikkokausia suoltaisi noita ongelmiaan, "ei oo rahaa ruokaan" "miehen kanssa taas riitaa" "tarvitsen lomaa lapsista". Ei kukaan haluaisi noitakaan lukea.
Mun mielestä on kanssa ihan ok ottaa reissussa kuvia ja laittaa fb:iin, mut toi reissu tuntui olevan kokonaan lavastettu sitä fb:a varten. Kun kaveri ei oikeasti näyttänyt rentoutuvan koko aikana, lapset saivat leikkiä sen aikaa kun äiti selaili kuvia ja mietti mitä seuraavaksi kuvattaisiin. Eikä ne kuvat tosissaan olleet mitään otoksia lasten omista leikeistä vaan juuri lavastettuja tilanteita mihin piti vaihtaa sopivat vaatteet ja ottaa oikeat lelut oikealla tapaa esille jne. Jostain syystä en ole enää viitsinyt heidän kanssaan lähteä noita lastenpäiviä viettämään.

Kyllä mä siis itsekin otan kuvia reissussa ja voin laittaa jotain otoksia fb:iin, niin tuntuu tekevän iso osa kevereistakin mutta toi oli jotain ihan muuta.

Sekin on mun mielestä ihan fiksua että fb:ssa jättää ne yksityiselämän likaisemmat osiot kertomatta. Ei hauku siellä kavereita, puolisoa, anoppia tai pomoa vaikka kuinka ottaisi päähän. Mun mielestä voi kyllä välillä kirjoittaa valvotuista öistä tai ylivilkkaiden lasten tempauksista, siitäkin että haluaisi joskus lähteä ihan vaan omalle lomalle. Mutta jos kaikki postaukset on tota linjaa niin sekin antaa ankean kuvan. Ne ulosotot ja sossun kiroamiset, kuinka meillä ei taaskaan ole rahaa ruokaan loppukuuksi on jotain käsittämätöntä. Varsinkin kun juuri pari päivää sitten mainostettiin hiustenpidennyksiä ja viikonlopun juhlintareissua.
 
endis
Facessa pyörii huomiohakuiset ihmiset myös. Ei sellaisen ihmisen passaa laittaa sinne mitään negatiivista, etenkin, kun niin moni voi niitä juttuja lukea.

Missään ei ole kerrottu, että faceen pitää laittaa totuudenmukaista sisältöä. Minulla on facessa (ja muissa some-jutuissa) kaikki muu paitsi nimi täyttä feikkiä, koska tiedän, että joku päivä Facebook hakkeroidaan ja sinne tunkemani tiedot voivat päätyä vaikkapa huumeliigan tietoon ja sillä tiedolla keikkaavat asunnostani kaiken myytävän tai alkavat minua kiristämään.
 
Ootko varma että tarkoitti kuntoilulla just tuota kauppaan kävelyä? Ettei sen päivän aikana tehnyt jotain muutakin?

Mut mun mielestä yleisesti tuollaiset lässytykset mielenrauhasta ja kehoni on temppelini jne on sellaisia että niiden kirjoittajien jutut jätän nopeasti omaan arvoonsa.Ei oikein uppoa nuo.

Olin muuten kerran yhden kaverin ja lastemme kanssa viettämässä lauantaipäivää yhdessä. Kaverilla oli mun mielestä vähän turhan paljon ideoita siihen mitä tehtäisiin mutta lähdettiin mukaan. Pian huomasin että ideana oli näemmä tehdä päivästä fb-kertomus kuvineen. Hänen lapsilleen oli mukana useampi vaatekerta mitä vaihdettiin sitten ympäristöön sopiviksi kesken reissun että saisi hyvät kuvat. Ruokailun idea ei ollut syödä eikä leikkipuiston idea ollut leikkiä sen enempää kuin lastenmuseon idea että lapset saisivat kokeilla ja katsella kaikkea vaan tarkoitus oli vaan ottaa mahdollisimman hyviä kuvia. "Minttu! Ota nyt käteen se toinen lapio, se vihreä ja sitten se toinen ämpäri siihen viereen. Hyvä, noin! Sitten voit ruveta lapioimaan ja hyvyile samalla!" "Matti ja Minttu! Antakaa sen karhun olla ja tulkaa tähän katsomaan tätä kettua, äiti ottaa kuvan. Matti, mene sä siihen toiselle puolelle ja silitä kettua. Ei kun toisella kädellä ja Minttu, katso kameraan päin!" "No niin, nyt voitte syödä vesimelonia mutta varokaa sotkemasta. Minttu, äiti kuivaa leuan ja sitten haukkaat uudestaan niin äiti saa kuvan"

Se oli aika erikoinen reissu. Mutta fb-päivityksen mukaan meillä oli todella mahtava päivä, lapset saivat toteuttaa itseään ja me aikuisetkin kuulemma saatiin rauhassa muistella menneitä.
Apua, en uskonut että tuommoista voisi oikeasti olla olemassa.:LOL: Eikö sitä kaveria yhtään hävettänyt? Sanoitko sille mitään asiasta?
 
Minua alkoi ärsyttää, kun eilen postasin yhden jutun koskien tytön eskaria ja asiakin on jo selvitetty (laitoin senkin siihen postaukseen), niin eikö siihen alettu sitten rääpimään ja haukkumaan suunnilleen kaikki hoitotädit ja -sedät maan rakoon ja eikä osata tehdä töitään.
Ja sitten juttu kääntyi niin päin, että minä ruikutan ja valitan, että minun kannattaisi mennä mieluummin johdon juttusille, kuin avautua ja ruikuttaa naamakirjassa. No kun ei tarvitse, kun asia on jo selvitetty. :headwall:

Poistin sen tekstin sitten loppuviimeksi, kun en enää jaksanut alkaa oikomaan asoita.
 

Yhteistyössä