Synnytyksen jälkeinen hiustenlähtö,ohimolta kohta kalju! apua!

  • Viestiketjun aloittaja marjo.p
  • Ensimmäinen viesti
marjo.p
Lapsen syntymästä 4kk ja äiti on kohta kalju. :( etenkin ohimolta lähtee rajusti hiusta, jos nyppäsen lähtee kevyesti 10 hiusta kerralla :( onko mitään tehtävissä? Auttaako e-pillereiden aloitus tasaamaan hormoneja?
 
"nepparipoks"
Eli koko imetyksen ajan lähti hiuksia ja sittenhän oli pää täynnä antenneja, kun hiukset alkoivat kasvamaan takaisin.

Nyt kuopus on kaksi ja hiukset hyvässä kunnossa.
 
marjo.p
[QUOTE="nepparipoks";30225314]Eli koko imetyksen ajan lähti hiuksia ja sittenhän oli pää täynnä antenneja, kun hiukset alkoivat kasvamaan takaisin.

Nyt kuopus on kaksi ja hiukset hyvässä kunnossa.[/QUOTE]

Lähtikö sulla hiukset tasaisesti ympäri päätä vai enemmän ohimolta? Mulla tosiaan kevyesti nyppäistessä lähtee ohimolta se reilu 10, muualta ei niin paljoa mutta lähtee toki kuitenkin.
 
Kvt
Kilpirauhasarvot kannattais mittautaa. Mulla vajaatoiminta alkoi juuri noin. Tosin jo pari vuotta ennen raskautta oli arvot vajaalla, mutta oireilevan alkoi vasta synnytyksen jälkeen. Ja hiustenlähtö oli ensimmäinen oire.
 
"xxx"
Mullakin lähti tosi paljon hiuksia lapsen saamisen jälkeen. Ostin jotain vitamiinimineraali (tms.) -tabletteja, joissa oli sinkkiä ja paljon muuta, en edes muista enää. Se auttoi, samoiten ripset kasvoivat tosi pitkiksi ja paksuiksi.
 
vivv
Jos ap luet vielä, niin älä huoli. Synnytyksen jälkeen irtoaa enemmän hiuksia, koska raskauden aikana hiuksia ei lähde niin paljoa. Hormonit pidentävät raskaana ollessa hiusten kasvuvaihetta. Synnytyksen jälkeen hormonitaso laskee ja hiukset menevät lepovaiheeseen ja putoavat. Tilanne korjantuu ajan myötä, yleensä lapsen 1-vuotispäivän aikana alkaa olemaan hyvin uutta kasvua.

Itsekin huomasin hiusten ohenemisen hyvin ohimoilta. Kasvoivat sitten takaisin entistä tuuheammiksi ja yllätys kyllä, paljon kiharimmiksi kuin ennen.
 
monen äiti
Mun vauva on 4 kk ja sama tilanne kuin ap:lla. Mulla on monta lasta ja aina tässä vaiheessa lähtee älyttömästi hiusta!! Osaan jo odottaa sitä... eikä sille mahda yhtään mitään. :) Eli ihan normaalilta kuulostaa sun tilanne vaikka ärsyttävää onkin!
 

Yhteistyössä