Miten selittäisi lapsille, ettei meitä kutsuta kylään sukulaisiin

  • Viestiketjun aloittaja Vvvieras
  • Ensimmäinen viesti
Vvvieras
Koska meitä on niin monta, jopa kolme lasta ja kaksi aikuista. Oikeesti, kyse miehen suvusta, tämä alkoi kun meille syntyi kolmas lapsi, viisi vuotta sitten. Samaan aikaan miehen sisko sai ainokaisensa. Heidät kutsutaan, samoin kaksi muuta sisarusta, joilla yksi lapsi. Ja tämä on meille jopa sanottu, mutta lapset eivät tietenkään sitä ymmärrä.
Ainoastaan lasten synttäreille kutustaan, ei mihinkään muuhun.
 
"hmmm"
Omituista. Pidätkö kuria lapsille? Jos itse haluaisin kyläillä niin kertoisin että minusta ja lapsistakin olisi mukava käydä kylässä . Ja kutsuisin myös meille kylään. Kutsutko sinä teille?
 
Vvvieras
Lapset osaavat käyttäytyä, jopa voin sanoa, että paremmin kuin muiden. Ollaan kutsuttu, mutta vain lasten synttäreille tulevat. En tiedä, kumma suku. Ehkä taustalla on jotain, mitä en vain ymmärrä.
 
Oioioioioioioioi
Aivan sama juttu täällä, paitsi meitä on 6.
Miehen vanhemmista kyse. Eivät voinu käydä meillä 5km päässä kun aina oli jotain muuta. Miehen veljelle kyllä ehtivät vaikka matkaa sinne 30km. Eivätkä kutsunu meitä kylään vaikka tuo veljen perhe vieraili melkein viikottain. Toisen veljen lapset melkein asu mummolassa ja meidän lapsia ei edes kylään kutsuneet. Tästä siis aikaa jo vuosia.

Lopetettiin kokonaan kyselyt kun ei koskaan sopinut... Kyllä ne jossain vaiheessa rupesivat soittelemaan perään. Meillä vaan kävi niin, että vanhin lapsista tajus tän jo itsekin (jutteli paljon serkkunsa kanssa) eikä sitten enää tahtonut lähteä / että kutsutaan isovanhempia kylään. Isovanhemmat on myöhemmin ymmärtäneet "virheensä" ja yrittävät nyt korjata tilannetta, ei vaan oikein lapsia kiinnosta... Nyt veisivät matseihin, leffoihin, ym ym ym

Mutta anopin kommentti kun yritti selitellä miksi me ei oltu tervetulleita "hän ei osaa oikein poikien kanssa olla" ihmetyttää. Meillä siis kaikki poikia ja veljillä tyttöjä.

Lasten onneksi on toisetkin isovanhemmat, jonne ovat olleet aina tervetulleita pidemmäksikin aikaa.
 
Itse olen kokenut tuon ollessani lapsi, tosin syy on ollut hieman eri kuin iso perhe. Kyllähän se pienenä ihmetytti miksi serkut olivat toisen puolen isovanhemmille tärkeämpiä. Meille ei tultu edes mun tai siskon synttäreille, eikä isoäitini vaivautunut edes mun ylioppilasjuhliin vaan meni mieluummin viettämään hotelliviikonloppua. Lapsenlapsenlapsiaan eivät ole nähneet eikä perään kyselleet. Mä olen sanoutunut irti kaikista velvollisuuksista siihen suuntaan. Maatkoot jossain laitoksessa, minä en sinne viitsi tunkea häiritsemään kun ei tähänkään asti meitä ole kaivattu. Kyllä joku varmaan sitten ilmottaa kun aika heistä jättää.

Joten neuvoni on että anna olla. Kyläilkää oikeiden ystävien luona ja jättäkää tuollaiset omaan arvoonsa. Kaikilla on paljon parempi mieli niin.
 

Yhteistyössä