Minua OKSETTAA raskaana olevien naisten tyylitajuttomuus/laiskuus!

  • Viestiketjun aloittaja Mari__85
  • Ensimmäinen viesti
Mari__85
Itse olen jo kolme ihanaa lasta synnyttänyt ja aina raskaana ollessani jaksoin laittautua, pesin tukkani, kävin kampaajalla, ostin ihania vaatteita ja jalkojen turvotuksen aikaan käytin pari numeroa isompia korkkareita. Miksi kaikki rupsahtavat ja lopettavat välittämästä itsestään raskaana? Mikä estää raskaana olevan laittautumista?
 
"Majakka"
Hyi, miten sulla tolleen jakat turpos? Mä käytin ihan samoja korkkareita mitä aina muutoinkin... En kyllä muutenkaan oo mikään turpoileva mätisäkki että ei sen puolee.
 
yrjö
Mua oksettaa korkkarit. Aina ja kaikilla mutta erityisesti tyhmillä ihmisillä. Ai niin, mua oksettaa tyhmät ihmisetkin. Palstan tyhmät ihmiset oksettaa mua ihan oksettamalla. Gollumgollumgollum.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
....
siis ei tuo nyt ole vielä mitään verrattuna siihen, että kun naisella on se vauveliini kainalossa, niin sitten se itsestä huolehtimien vasta unohdetaankin. Silloin naisella on "lupa" tuoksahtaa vauvan oksennukselta, olla hiukset rasvaisena ja pukea päälleen likaiset piltin tahrimat vaatteet :) siis vau miten ihanaa ;)
 
"Heidi"
Itse olen jo kolme ihanaa lasta synnyttänyt ja aina raskaana ollessani jaksoin laittautua, pesin tukkani, kävin kampaajalla, ostin ihania vaatteita ja jalkojen turvotuksen aikaan käytin pari numeroa isompia korkkareita. Miksi kaikki rupsahtavat ja lopettavat välittämästä itsestään raskaana? Mikä estää raskaana olevan laittautumista?
Mä jaksan muulloinkin laittautua kuin vain raskausaikana ;)

No okei, korkkareita en käytä koskaan. Koska tykkään olla lyhyt :)
 
Mari__85
siis ei tuo nyt ole vielä mitään verrattuna siihen, että kun naisella on se vauveliini kainalossa, niin sitten se itsestä huolehtimien vasta unohdetaankin. Silloin naisella on "lupa" tuoksahtaa vauvan oksennukselta, olla hiukset rasvaisena ja pukea päälleen likaiset piltin tahrimat vaatteet :) siis vau miten ihanaa ;)
Juuri tätäkin olen ihmetellyt! Ei lapsi estä huolehtimasta itsestään :)
 
vieras...
Mulla ei nyt valitettavasti ole kovin nopeaa apua sun ongelmaan, tuollaiseen psyykkisperäiseen pahoinvointiin kun pahoinvointilääkkeetkin on vähän turhia. Uhkaako tilanne ihan ravitsemustilaasi vai on vain epämukava? Suosittelen huolehtimaan riittävästä nesteytyksestä ja pitämään (asukokonaisuuteen ja kauden muotiin mätsäävää) yrjöpussia matkassa ihmisten ilmoilla liikkuessa, ja tarvittaessa pysyttelemään kotosalla jos tilanne menee muuten liian pahaksi. Pitkällä tähtäimellä ratkaisu löytyy varmaan joko terapian avulla, tai jos vaikka löydät jotain mielekästä sisältöä elämääsi.

Jaxuhali ja Paljon Voimia, pahoinvointi on kamalaa!
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
niin muaki. aina ku katon itteäni peilistä ni siis niin kauhea oksennuskaari lentää ettei mitään rajaa. ja kuitenki sitä aina väliin vahingossa kattoo sinne peiliin. vaikka yrittää välttää.
 
raskaana ja äiti yhdelle
Pahoinvointi, väsymys, koliikki, rahan puute.

Siinä nyt varmaan suurimmat syyt miksi en laittaudu/ ole laittautunut lisääntymisen jälkeen. Tottakai suihkussa käyn mutta en sen kummemmin laittaudu arkena.

Ainiin, tietty vois vielä mainita myös kiinnostuksen puutteen ja hyvän itsetunnon. Jos MINUA ei kiinnosta kulkea korkkareissa, en sitä tee muita miellyttääkseni.
 
vier as
Siis käytit pari numeroa ISOMPIA kenkiä kun yleensä? Kauheeta, miks? Ei oo kovin kaunista eikä naisellista kun naisella on isot jalat. Ei mun jalat turvonneet yhtään vaan käytin ihan samoja kenkiä kun aina ennenkin, koko 36. Mua oksettaa kun nainen on noin tyylitajuton, että joutuu käyttämään hervottoman isoja kenkiä!
 
tiukennetaan lakia
siis ei tuo nyt ole vielä mitään verrattuna siihen, että kun naisella on se vauveliini kainalossa, niin sitten se itsestä huolehtimien vasta unohdetaankin. Silloin naisella on "lupa" tuoksahtaa vauvan oksennukselta, olla hiukset rasvaisena ja pukea päälleen likaiset piltin tahrimat vaatteet :) siis vau miten ihanaa ;)
Juu, yhdelläkään tuoreella äidillä ei pitäisi olla lupa näyttäytyä edes kotonaan hiukset hapsottaen ja tahraisissa vaatteissa. Pitäisi säätää lakiin, että rikesakon uhalla vastasyntyneiden äitien on käytävä kampaajalla vähintään kerran viikossa, manikyyrissä kahdesti kuukaudessa, hiukset pestävä kerran päivässä ja kutrit aseteltava moitteettomaan kuntoon heti sen jälkeen, vaatteet on vaihdettava puhtaisiin välittömästi ensimmäisen tarhan jälkeen, meikin on oltava tiptop kunnossa puoli tuntia heräämisen jälkeen, kengiksi käy vain yli 5 senttiset korkkarit (siitäkin huolimatta että kärsii liikavarpaista, ulkona on pääkallokelit tai jalka on paketissa) ja peiliin pitää katsoa puolen tunnin välein, että kokonaisuus varmasti näyttää täydelliseltä.
 
Mari__85
Juu, yhdelläkään tuoreella äidillä ei pitäisi olla lupa näyttäytyä edes kotonaan hiukset hapsottaen ja tahraisissa vaatteissa. Pitäisi säätää lakiin, että rikesakon uhalla vastasyntyneiden äitien on käytävä kampaajalla vähintään kerran viikossa, manikyyrissä kahdesti kuukaudessa, hiukset pestävä kerran päivässä ja kutrit aseteltava moitteettomaan kuntoon heti sen jälkeen, vaatteet on vaihdettava puhtaisiin välittömästi ensimmäisen tarhan jälkeen, meikin on oltava tiptop kunnossa puoli tuntia heräämisen jälkeen, kengiksi käy vain yli 5 senttiset korkkarit (siitäkin huolimatta että kärsii liikavarpaista, ulkona on pääkallokelit tai jalka on paketissa) ja peiliin pitää katsoa puolen tunnin välein, että kokonaisuus varmasti näyttää täydelliseltä.
Kyllä se mun mielestä on iha normaalia, että ei kulje paskasena kaupungilla :D Kyllä mä sen ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta manikyyrit yms. mutta kyllä sitä pitää nyt vähän miettiä, että minkä näköisenä ulos lähtee!
 
voi puklaus
Mua niin oksettaa raskaana olevat tupakoitsijat. Äidin rumat vaatteet ja likaiset hiukset eivät ole sikiölle vaarallisia, korkeintaan voivat aiheuttaa pientä hallaa parisuhteeseen.
 
vierasss
Mun mielestä on ymmärrettävää että raskaana ei panosta kauheasti jos ei nyt ole paljon ylimääräistä rahaa tuhlattavana. Mä en ainakaan halunnut ostaa kokonaista uutta vaatekertaa vain 3-4 kuukaudelle tai kenkiä (mullakin jalat turpos). Pari paitaa ja parit housut sai riittää. Lenkkarit mahtu jalkaan. Ei siinä silloin kovin juhlalliselta näytä. Tietysti hiuksista, kynsistä ja naamasta pidin huolta niin kuin normaalistikin ja meikkasin.
 
tikku silmästäsi
No mun jalat ei turvonnutkaan yliluonnollisiin mittasuhteisiin, kuten omasi, joten pärjäsin ihan samoilla vanhoilla kengillä. Toisekseen en tykkää korkkareista, ja mielestäni näyttää naurettavalta, kun suurin osa naisista ei niillä osaa kävellä muutenkaan, saati sitten, miltä niillä lätystäminen näyttää raskaana ollessa. Etpä varmaan ole ainut nainen, joka kampaajalla osaa käydä ja hiukset pestä raskaanakin, vai mitä luulet? Jos kaikki ei laitata sitä kirkuvaa punaista puuhkaa, vaan jotain luonnollisempaa, ei sekään tarkoita, ettei ole kampaajalla käynyt. Ja mistäs me tiedetään, kuinka rupsahtanut itse olet toisten näkövinkkelistä, vaikka itse ajattelisit muuta.
 
Mä olen raskauden aikana tylitajuton, tukka sekaisin, kipeä ja turvonnut kuin pallo, läski ym.... Ja aivan aivan sama. Luulen olisin enemmän naurettava jos olisin raskauden aikan pitänyt mun norm tyyli päällä 18cm korot ja minimekot, läskin ja turvotuksen kanssa :D
 
***
Kaikki lapset, aikuiset ja tilanteet ovat erilaisia. Voi olla vaikea asettua toisen ihmisen tilanteeseen, jos vaikka oma lapsi on ollut helppo ja omat unenlahjat kohtuulliset, ja toisen esikoisella ollut koliikki/refluksi/muu vaiva ja äidillä siihen lisäksi huonot unenlahjat. Väsynyttäkin äitiä pistäisi laittaa itseään, mutta vaikeassa tilanteessa muut asiat ovat etusijalla.
 

Yhteistyössä