Hoitajat hoi! Lapsi astui naulaan:0

  • Viestiketjun aloittaja Souj
  • Ensimmäinen viesti
"tui"
Riippuu kuinka syvä haava on kyseessä, onko tulehduksen merkkejä? Kipeä voi olla ilman tulehdustakin. Tulehdusriski on pari päivää, joten huolellinen puhdistaminen ja haavan peittäminen lapulla tärkeää.
 
uskomatonta, että jotku istuu koneelle ja avaa kaksplussan ja kysyy täältä, samalla ku lapsen jalan tilanne saattaa koko ajan pahentua ja pahentua. mene lääkäriin!!
kuule ne jotkut kysyy täältä neuvoa, jos lapsi on syönyt jotain, joka voi olla myrkyllistä, kun pitäs kysyä myrkytyskeskuksesta eikä täältä. noissa myrkkyjutuissakin voi olla kiire, ja oikeaa apua ei silloin mitäs nyt alstalta löydy
 
  • Tykkää
Reactions: Irski
"yyhoo"
Niin viis siitä, vaikka kysessä on lapsen terveys, "mutku" se matka... :D No joo, mä olen vähän samanlainen "ei panikoija", mutta kyllä mä sentään osaan soittaa sinne päivystykseen ja kysyä heidän mielipidettä, että lähdenkö nyt, vai ootellaanko, kun oma terkka aukeaa. Riippuu tietty, mikä lasta vaivaa. Sitä varten se puhelin on keksitty, että sillä soitetaan. Vai onko se puhelimen perimmäinen tarkoitus tänä "älyaikana" unohtunut? Niin, että ap puhelin käteen ja kysyt ihan sieltä omasta päivystyksestä nyt mielipidettä - ne on siellä ihan sitä varten.
 
vieras...
Tiesittekö, että kun sitä teidän armasta terveysneuvonta-puhelinpalvelua ei ole joka paikassa. Kun olisikin... Toki päivystykseen voi soittaa kun onkii sen ei-kovin-mainostetun puhelinnumeron jostain, ja JOS siellä joku vastaa, niin vastaus on "oman harkinnan mukaan näytille, jos se tarpeelliselta tuntuu".
 
"hoitsu"
http://www.0910023.fi/

Tuonne voi soittaa mistä suomen kolkasta tahansa, mihin tahansa aikaan vuorokaudesta. Ja sen oman päivystyksen ja tk:n numeron toki voisi selvittää jo näin etukäteen ennen tarvetta, ja liimata nämä kaikki numerot vaikka jääkaapin oveen...

voi pyhä uusavuttomuus.
 
"yyhoo"
Tiesittekö, että kun sitä teidän armasta terveysneuvonta-puhelinpalvelua ei ole joka paikassa. Kun olisikin... Toki päivystykseen voi soittaa kun onkii sen ei-kovin-mainostetun puhelinnumeron jostain, ja JOS siellä joku vastaa, niin vastaus on "oman harkinnan mukaan näytille, jos se tarpeelliselta tuntuu".
Kyllä sen päivystyksen numero on taatusti saatavilla myös netistä. Meilläkin ihan heti shp:n etusivulla ja oikein punaisella... Meillä th:n kuntayhtymä ja yhteispäivystys on keskussairaalalla yö ja vkl aikaan. Myös kuntayhtymän sivuilla tuo tk:n oma päivystys- / ajanvarausnumero löytyy ihan aloitussivulta. ;)
 
vierassss
[QUOTE="hoitsu";30228273]http://www.0910023.fi/

Tuonne voi soittaa mistä suomen kolkasta tahansa, mihin tahansa aikaan vuorokaudesta. Ja sen oman päivystyksen ja tk:n numeron toki voisi selvittää jo näin etukäteen ennen tarvetta, ja liimata nämä kaikki numerot vaikka jääkaapin oveen...

voi pyhä uusavuttomuus.[/QUOTE]

Nettisivuilla lukee ainakin hyvin selvästi, että on vaan tiettyjen kuntien asukkaiden käyttöön ja soittajalta kysytään hlötunnus soitettaessa. Eli mä ainakin ymmärrän sen niin, että ei sinne kaikien sovi soittaa!
 
Ken guru
Nettisivuilla lukee ainakin hyvin selvästi, että on vaan tiettyjen kuntien asukkaiden käyttöön ja soittajalta kysytään hlötunnus soitettaessa. Eli mä ainakin ymmärrän sen niin, että ei sinne kaikien sovi soittaa!
Olen soittanut monta kertaa terveysneuvontaan, eikä siellä ole soittaessa kysytty hlötunnusta. Joskus puhelun lopussa ovat kysyneet jos asia on ollut sellainen mikä heidän mielestä pitää kirjata ylös. En nyt kyllä muista että mitä asiat ovat olleet.

Kyllä näitä palveluja kannattaa käyttää, saa yleensä oikeampaa tietoa kuin täältä palstalta. Eikä ainakaan tarvitse arpoa että mikähän vastauksista olisi oikein.
 

Yhteistyössä