Laten muovileluja muistoksi jemmaan...

  • Viestiketjun aloittaja ei raaski
  • Ensimmäinen viesti
ei raaski
Aikeena säästää leluja muistoksi. Lämmintä varastotilaa ei juurikaan ole, mutta eikö muoviset ( plasto jne. ) säilyisi myös kylmällä vintillä? Miten ne kannattaisi pakata? Pahvilaatikoihin? ettei kesäisin aurinko virtä/polta niitä?

Vinkkejä kiitos!
 
yyy
En säästäisi muovileluja. Kovamuoviset kestävät kyllä pakkastakin, mutta saattavat silti ajan kanssa vaihtaa väriä, rakenne hapertua lapselle vaaralliseksi yms. Anna mieluummin jonkun muun lasten riemuksi tai kaupittele jollekin keräilijälle. Muovikrääsää on muutenkin niin paljon, että sen säilöminen esim. seuraavalle sukupolvelle on aivan järjetöntä.
 
ehkä, ehkä ei
Minä aikanaan jätin yhden kivan FisherPricen lelun säästöön ja muutaman vuoden kuluttua se hajosi käsiin. Kova muovi vaan lohkesi ihan mitättömästä kopsahduksesta. Eli niitä ei kyllä kannata säilöä. Ehkä joku plaston auto voi kestääkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Minä aikanaan jätin yhden kivan FisherPricen lelun säästöön ja muutaman vuoden kuluttua se hajosi käsiin. Kova muovi vaan lohkesi ihan mitättömästä kopsahduksesta. Eli niitä ei kyllä kannata säilöä. Ehkä joku plaston auto voi kestääkin.
Minun kokemukseni on vanhoista ( n. 30 v.), enkä tiedä nykyisistä Plaston leluista. Kannattaa kyllä kokeilla. On kiva, kun on lasten vanhoja uudelle sukupolvelle.
 

Yhteistyössä