Mitä mahtaa maksaa lattian vaihto? kolmio

  • Viestiketjun aloittaja muuttobudjetti
  • Ensimmäinen viesti
muuttobudjetti
Ollaan katseltu uutta asokotia, noin 80 neliöinen olisi hyvä. Kaikissa vaan näyttää olevan tuollainen ruma vanha muovimatto. Eli uutta laminaattia pitäisi päälle laittaa. Mitä tuollaiseen kannattaisi budjetoida? Noin suunnilleen, mitä olette maksaneet.. riippuu tietty hirmuisesti siitäkin mitä laminaattia valitsee, aika kovaa kulutusta saisi kestää näin lapsi/koiraperheessä että ei varmaan ihan halvin käy. + kaikki muut härpäkkeet, listat, työkalujen vuokraus jne. Mahtaako 3000€ riittää lattiakaupoille?
 
Kuka tahtoo laminaatin
Kyllä saa :D Meillä on tälläkin hetkellä aso-koti, missä laminaattilattiat. Ehkä tuttus ei saanut, mutta ei se nyt varmaan koko Suomea koske... :D

Ja ainoastaan typerys laittaa lemmikkikotiin parkettia.
Vaihtelee sitten paikkakunnittain...

Aika typerältä kuulostaa laminaattikin lemmikkikodissa. Eiköhän se muovimatto noista ole paras.
 
muuttobudjetti
"Pertsa"
Jos asennus onnistuu itse, niin kustannukseksi jää vain laminaatti. + mahdollinen askeleriste, joka on syytä laittaa jos alakerrassa asuu joku, vaikka asentaisi vanhan muovimaton päälle. Ja parin euron pussillinen reunakiiloja. Laminaattileikkuri on näppärä, mutta rautasaha on työkaluna ihan yhtä hyvä. Pitkittäissahauksissa sirkkeli on hyvä olla.

Homma ei ole vaikea, reunat, loveukset ja patteriputket kannattaa tehdä huolella.

Käyttöluokaan 31 löytyy Byggmaxista alkaen 3E/m2 ja teille sopivampaan käyttöluokkaan 32 alkaen 10E/m2, joten itse asentaen tuhatlappusella hommasta selviää hyvinkin.

Tuosta itseasentajalle suhteellisen pätevät ohjeet:
http://www.tee-se-itse.fi/koti-ja-sisustus/laminaattilattian-asennus/
 
koiranen
Vaihtelee sitten paikkakunnittain...

Aika typerältä kuulostaa laminaattikin lemmikkikodissa. Eiköhän se muovimatto noista ole paras.
Meillä on neljä isohkoa ja hieman riehakasta koiraa ja käyttöluokan 32 laminaatti. Ei ole mennyt oikeastaan miksikään tuossa reuhotuksessa ja vaikka pissat/vedetkin on toisinaan tullut lattialle. Oikein tyytyväisiä ollaan oltu. Helppo asentaa, hyvinkin edukas ja kaunis lattia, jota voi vaihdella hieman useamminkin jos siltä tuntuu.
 

Yhteistyössä