Miten voi leikkauspelkoa vähentää?

  • Viestiketjun aloittaja ROLLOLAINEN
  • Ensimmäinen viesti
tuttu
Koita olla ajattelematta asiaa niin pitkään kuin mahdollista :) Ja sitten vaan toivot parasta. Minäkin oli vasta leikkauksessa ja jännitti kyllä. Onneksi kaikki meni hyvin ja oli kivun ja pelon väärti. Mikä leikkaus sinulle tulee, jos saa kysyä?
 
ROLLOLAINEN
Voithan vaikka soittaa osastolle ja kertoa pelosta. Ei se mulla auta että koettaa vaan olla ajattelematta. Mikä sua siinä pelottaa? Joku tietty asia?


Pelkään että jään sellaiseen "väitilaan" Ja tämä pelko on tiedossa. Joka kerta pelottaa enemmän, ja varsinkin nyt kun on nukutuksessa tapahtuva leikkaus. Silloin kun on ollut puudutuksella tehtäviä, niin olen sanut rauhoittavaa enemmän että olen nukahtanut hetkeksi.

Mulla on sektiohaavaan tullut endometrioosi, sektioarpeen tullut arpikudosta ja myös vatsakalvosta löytyi joku noin 2cm pituinen "kappale." Arvaapa vaan onko kipuja =/ Samalla alitetaa myös Mirena, koska mulla on valtavat vuodot.
 
.vieras.
Paljonko sen asian ajatteliminen ja pelkääminen auttaa? Minä ainakin voin olla ajattelematta asioita, joille en vielä voi mitään tai ylipäätään voi mitään, vaan ne vaan sitten tapahtuvat aikanaan.
Arvasinkin, että täältä löytyy joku superihminen, joka tulee keulimaan tuolla asialla. Kivat sulle. 99,9% ihmisistä vain valitettavasti ei ole sillä kyvyllä varustettuja.
 
-.-
Monta isoa leikkausta käyneenä vastaan, Ei mitenkään. Anteeksi, tämä ei paljoa lohduta :/

Mutta kaikesta huolimatta yritä keksiä mieluista tekemistä jotta aika menee nopeammin. Silloin leikkaus on nopeammin ohi eikä tarvitse enää jännittää..
 
Pelkään että jään sellaiseen "väitilaan" Ja tämä pelko on tiedossa. Joka kerta pelottaa enemmän, ja varsinkin nyt kun on nukutuksessa tapahtuva leikkaus. Silloin kun on ollut puudutuksella tehtäviä, niin olen sanut rauhoittavaa enemmän että olen nukahtanut hetkeksi.

Mulla on sektiohaavaan tullut endometrioosi, sektioarpeen tullut arpikudosta ja myös vatsakalvosta löytyi joku noin 2cm pituinen "kappale." Arvaapa vaan onko kipuja =/ Samalla alitetaa myös Mirena, koska mulla on valtavat vuodot.
Voisko se auttaa että keskustelisit riittvästi hoitohlökunnan kanssa? Sitten kotiin jotain mieluisaa tekemistä odotusajaksi. Nukutuksessa on se hyvä puoli että esilääkettä saa ja itse operoinnista ei sitte olekaan huolta kun nukahtaa. Puudutuksessa on kokoajan niiden ajatustensa kanssa.
Mä tein sen itse kerran että keskustelin etukäteen nukkumatin kanssa ja sattu mahtava tyyppi joka ymmärs pelon ja sovittiin asioista. Se selitti mulle ja selitti ja kuunteli.
 

Yhteistyössä