Miten nopeasti uuden yritys keskenmenon jälkeen?

Sain viime viikolla keskenmenon viikoilla 10+2 =( Nyt kun kovin suru on väistymässä olemme alkaneet pohtia koska uskaltais aloittaa seuraavan yrittämisen. Monesta paikasta olen lukenut, että yhdet kuukautiset olisi hyvä olla välissä, mutta neuvolan täti sanoi äsken puhelimessa ettei ole mitään syytä miksi ei voitaisi aloittaa heti yritys, jos vaan huomisessa tarkastuksessa kaikki on ok. Menen huomenna siis ultraan tarkistuttamaan, että kohtu on varmasti tyhjentynyt kokonaan =/

Miten kauan te olette odottaneet ja miten kauan on kestänyt, että taas tärppäsi? Ja menikö raskaudessa kaikki hyvin? Meillä oli vuosi yritystä takana ennen kuin tulin raskaaksi ja nyt pelottaa, että sama odotus taas edessä.
 
"Viivi"
Ei olla odotettu lainkaan. Mutta mä olenkin niin helvetin huonosti raskautuvaa tyyppiä, että odottaminen olis ollut turhaa.

Meillä esikoinen on 7v, kuopus 1v6kk. Ei ehkäisyä tuossa välissä, keskenmenoja 2. Että siitä voi jotain päätellä.
 
2 x km
Ensinnäkin pahoittelut menetyksestä <3

Kyllä odottaisin ne yhdet menkat, vaikka tuntuu vaikealta. Me ei odotettu, tulin heti raskaaksi mutta meni heti kesken. Sit kestikin 7kk ennen uutta tärppiä. Minullakin tuolloin ultrattiin ja kaikki oli ok, suositus kuitenkin oli odottaa yhdet menkat. Kun se kohdun limakalvo ei välttämättä ole tarpeeksi vahva heti km:n jälkeen, ja sitten voi käydä juuri niin että hedelmöittynyt munasolu käy siellä hipaisemassa mutta ei kiinnity ku nolla kasvaakseen :/
 
....
Ensinnä otan osaa! Meille sanottiin, että kannattaa odottaa yhdet kuukautiset, mutta ei saatu selkeää selitystä, että miksi, muuta kuin lasketun ajan määrittäminen. Mulle tuli todella selkeät ovulaatio-oireet ja päätettiin yrittää, vaikkei niitä kuukautisia välissä siis ollut ollutkaan. Tuolla sen yrityksen lopputulema nukkuu päiväunia :)
 
Vie ras
Meillä vähän eri tausta kun hoidoilla raskaudet alkaneet. Ensimmäinen raskaus päättyi hyvin varhaisessa vaiheessa keskenmenoon, silloin ei tarvinnut odotella vaan seuraava hoito tehtiin heti seuraavaan kiertoon. Tulin taas raskaaksi. Tämä raskaus kesti hiukan pidempään päättyen keskenmenoon. Silloin jouduttiin avittamaan keskenmenoa lääkkeillä. Tämän jälkeen jouduimme hoidoissa pitämään taukoa mutta kättärillä tyhjennystä hoitanut lääkäri kyllä antoi luvan yrittää kotikonstein heti seuraavaan kiertoon. No kolmas hoito toi pysyvämmän plussan. Eli saa ja ehkä kannattaakin yrittää heti (jos ei tosiaan kohtuun ole jäänyt mitään materiaalia) koska sanotaan, että keskenmenon jälkeen raskautuu helpommin.
 
"kolmen äiti"
Meillä uusi raskaus alkoi kaksi kuukautta keskenmenon jälkeen ja nyt tässä vieressä köllii kolmekuinen poitsukkainen.
Pahoittelut menetyksestä, sitä ei tajua miten kovaa se sattuu, ennen kun osuu omalle kohdalle. En vieläkään ole pystynyt unohtamaan sitä jäätävää hetkeä nt-ultrassa kun kätilö totesi että ei täällä mitään ole.
 
vieras..
Pahoittelut menetyksestä.

Itse sain keskenmenon rv 21, meille sanottiin, että voidaan heti aloittaa yrittäminen uudelleen, mutta lasketunajan määrittelmisen helpottamiseksi suositeltiin, että pidettäisiin taukoa yhdet tai kahdet kuukautiset. Sanottiin kyllä, että raskaus saattais alkaa helpommin, mutta en kyllä tiedä mihin se väite perustuis. Keskenmenon todennäköisyyteen se ei vaikuta aloittaako yrittämisen heti vai tauon jälkeen.

Me ei pidetty taukoa vaan yritettiin heti, toki mulla kesti ensimmäinen vuoto lähemmäs 5 viikkoa, yk 7 tärppäs uudelleen. Odotus oli aika raskas henkisesti vaikka fyysisesti olin jo toipunut. Monta kertaa käytiin ylimääräisissä ultrissa varmistamassa, että kaikki on hyvin. Vasta toisesta raskaudesta keskenmenon jälkeen pystyin nauttimaan.
 
"sirkka"
Osaanotto keskenmenosta. Olemme kokeneet saman kahdesti. =( Emme odotelleet kuukautisia,vaan jatkoimme yritystä heti aina kun saimme tietää että kohtu on siisti ja tyhjä.
Tuska kokemastamme hälvenee mutei varmasti unohdu ikinä. Ylhäällä leikkii nyt 5v poikamme.
Tsemppiä ja paljon voimia teille.
 

Yhteistyössä