Tyttö haluaisi kuunnella Robinia ja muuta musiikkia,äiti kieltää omaan uskontoon vedoten..

  • Viestiketjun aloittaja mipo
  • Ensimmäinen viesti
mipo
Tytöllä ikää 7v.Kuuntelee salaa aina kun voi.Tuttavalla tällainen tilanne ja pahaa tekee ajatus ettei kotona saa harrastaa mitä haluaa ja mitä kaveritkin saa tehdä :(
 
Tuskin lapsi tuosta oikeasti kärsii, eli turhaan murehdit.

Vastustan lasten kasvatusta jonkin uskonnon mukaan, mutta itse vl-perheessä kasvaneena voisin melkein vannoa, ettei lapsi siitä kärsi, jos ei saa Robinia kuunnella avoimesti kotonaan.
 
"trolli"
Tuskin lapsi tuosta oikeasti kärsii, eli turhaan murehdit.

Vastustan lasten kasvatusta jonkin uskonnon mukaan, mutta itse vl-perheessä kasvaneena voisin melkein vannoa, ettei lapsi siitä kärsi, jos ei saa Robinia kuunnella avoimesti kotonaan.
Oletko sinä se lapsi vai? Mistä sinä muka voit tietää miten toinen kärsii? Entä jos musiikki on tytölle todella tärkeä asia, intohimo? Mikä sinun intohimosi oli lapsena? Etkö olisi kärsinyt jos äitisi ja koko lähipiirisi olisi tämän tärkeän asian leimannut pahaksi, demoniseksi ja vääräksi?
No, oletpa sitten varsinainen jääkimpale, jos tuollainen ei sun mielestä lapseen vaikuta.
 
[QUOTE="trolli";30233019]Oletko sinä se lapsi vai? Mistä sinä muka voit tietää miten toinen kärsii? Entä jos musiikki on tytölle todella tärkeä asia, intohimo? Mikä sinun intohimosi oli lapsena? Etkö olisi kärsinyt jos äitisi ja koko lähipiirisi olisi tämän tärkeän asian leimannut pahaksi, demoniseksi ja vääräksi?
No, oletpa sitten varsinainen jääkimpale, jos tuollainen ei sun mielestä lapseen vaikuta.[/QUOTE]

Niin, enhän mä sitä varmaksi voi tietää, mutta en ole koskaan kuullut "kohtalotovereiltani", että joku olisi oikeasti kärsinyt siitä, ettei saa kuunnella jotain musiikkia.
Jotenkin absurdi ajatuskin, että olisi kärsinyt lapsuudessa jostain tuollaisesta.

Ja kyllä, musiikki on aina ollut minulle todella tärkeää, monessakin muodossa.
Kuuntelin jo ennen kouluikää salaa sitä musiikkia mitä halusin ja tanssin myös salaa.
Musiikki (musiikin kuuntelu, laulaminen, soittaminen) ja tanssi on aina olleet mulle TOSI tärkeitä.
Eikä ole koskaan tullut mieleenkään kärsiä siitä, että nuo asiat olivat lapsuudenkodissani "syntiä" ja täten kiellettyjä.
 
Vanhemmat kasvattavat lapsensa omien periaatteittensa mukaisesti joten jos siihen ei kuulu musiikki niin ei sitten. Ihan samalla tavalla ateistivanhemmat kieltävät lapsen pääsyn vaikka koulun mukana joulukirkkoon, kasvissyöjävanhempien lapsi ei saa jolukinkkua vaikka muut saa jne. Jossain vaiheessa nuori sitten alkaa tekemään niinkuin itse haluaa
 
gghhhh
Talossa talon tavalla. Niin se vain on. Ei minunkaan lapsi saa alkaa soitattaa täällä mitään järkyttävää hevimetalli örinää, eikä alkaa harrastaa mitään ituhippien sienien maistelua hyvän tripin toivossa, eikä käyttää huumeita, ei tule saamaan edes polttaa tupakkaa.
Omani mielestä olen varmaan todella paljon julmempi mitä tuo vl-äiti. Hän kuitenkin uskoo johonkin syvästi ja pelkää pirua. Mknä en vaan tykkää siitä örinästä, siksi sitä ei tässä talossa soiteta.
Siinäpä traumoja
 
Faijas
Tytöllä ikää 7v.Kuuntelee salaa aina kun voi.Tuttavalla tällainen tilanne ja pahaa tekee ajatus ettei kotona saa harrastaa mitä haluaa ja mitä kaveritkin saa tehdä :(
Tekee todella pahaaajatella, että joku olisi valmis sallimaan lastensa "harrastaa mitä haluaaja trhdä kaikkea mitä kaveritkin saa tehdä".

Tämäkin siitä huolimatta, että lessukat ovat mielestäni mielenvikaisia.
Ja kyllä, lähipiirissä on paljon henkilöitä, joille raamattu on se elämän tärkein juttu.
 
"Lilli"
Meidän lasten kaverit saa kaikki pelata K -18 pelejä, meidän lapset ei saa, niin hirveä olen.
Ja se oikeasti rajaa meidän lapset pois kaveripiireistä välillä, mutta silti mielestäni parempi näin.
 
Niinhän se menee että kotona aikuisten tavoilla. Välillä kyllä miettii mitä järkeä niissä tavoissa on lasten kannalta. Jos ei ole kyse edes mistään oleellisesta. Muutamassa tuttavakodissa lapsilla niin kireät säännöt mitä saa kattoa ja lukea jne että huhhuh..
Töissä näkee esim lestaperheitä ja säännöt ovat aika kirjavat sen suhteen mitä lapset saavat tai eivät saa hoidossa tehdä. Kuten kotonakin. Korvaan pistää kun lapset saavat osallistua kaikkeen ja kuunnella mitä tahansa musiikkia hoidossa, jopa robinia. Samalla 4v selittää että ei tarvi kuolla kun ei käytä kynsilakkaa. Aika rajatut vissii sitte ne pirun touhut.
 
"xXx"
Talossa talon tavalla. Niin se vain on. Ei minunkaan lapsi saa alkaa soitattaa täällä mitään järkyttävää hevimetalli örinää, eikä alkaa harrastaa mitään ituhippien sienien maistelua hyvän tripin toivossa, eikä käyttää huumeita, ei tule saamaan edes polttaa tupakkaa.
Omani mielestä olen varmaan todella paljon julmempi mitä tuo vl-äiti. Hän kuitenkin uskoo johonkin syvästi ja pelkää pirua. Mknä en vaan tykkää siitä örinästä, siksi sitä ei tässä talossa soiteta.
Siinäpä traumoja
Huumeiden käyttö ja tupakan poltto olikin täysin verrattavissa musiikin kuunteluun, joo.
 
..,,
Itselläni oli lestadiolaiskaveri, joka oman äitini mielestä oli minulle "hyvää seuraa" ja niin varmasti olikin... mutta hänellä ei ollut niin tiukat säännöt kotona kuin minulla. Kaikki mihin liittyi maallinen musiikki ( esim. jotkin jumpat ) oli minulta kiellettyjä, teatteri, koulun "limudiscot" , kaverit, joilla ei ollut vakaumusta... Tuloksena oli, etten harrastanut mitään muuta kuin lenkkeilyä, kavereita ei yläasteen jälkeen ollut, koska tämä lestadiolaiskaverini alkoi liikkua "omien" kanssa paljon. Tälläkin hetkellä on vaikea kunnolla ystävystyä, olen tosi varovainen omien lasteni kanssa mummilassa, eli tyttö ei saa meikata yhtään yms. Tämäkö on sitten mukavaa... :/
 
"eräs"
Meidän tytön 10v kaverilla sama. On valittanut tytölleni, että ei saa kuunnella Robinia.. Tykkää siitä paljon. Kuuntelee kuulemma salaa tubesta kännykällä.. Ja korvanapeilla.. Melko surullista. :( Kyseinen tyttö on sanonut, että aikuisena ei halua olla vl kun "säännöt " on niin kummallisia.
 
no joo
Onkohan Robinin musiikki tarkoitettu tuon ikäisille? Itse haluan lasteni kuuntelevan ihan perinteistä lasten musiikkia. Paljon kuuntelevatkin ja korvakuulolla oppivat niitä itse soittamaan ja niitäpä sitten tuossa niitä laulavat. :)
 
no onpa kummallista
Onkohan Robinin musiikki tarkoitettu tuon ikäisille? Itse haluan lasteni kuuntelevan ihan perinteistä lasten musiikkia. Paljon kuuntelevatkin ja korvakuulolla oppivat niitä itse soittamaan ja niitäpä sitten tuossa niitä laulavat. :)
Miksi ei olisi tarkoitettu tuon ikäisille? Meillä kuunnellaan perinteisiä lastenlauluja JA Robinia. Miksi niitä Robinin lauluja ei voisi laulaa ja opetella soittamaan..??
 
Lesta
Noi "säännöt" vaihtelee perheittäin aivan kuin kaikissa perheissä maan päällä. Robin musiikki on maallista musiikkia mutta ei ne lapset siitä rikki mene jos kuuntelee joskus vaikka sillä kaverillaan joten älkää stressatko.
Nukketeatterihan on ihana, meidän perheessä ainakin on lupa käydä nukketeatterissa.

Mua henkilökohtaiseti tympii tää "mitä lestat saa tehdä ja mitä ei".
T. Lesta
 

Yhteistyössä