Naiset lietsovat vihaa nuoria kohtaan

  • Viestiketjun aloittaja entinen nuori
  • Ensimmäinen viesti
entinen nuori
Mopoautoilijoita nimitellään terroristeiksi, valitetaan mopojen pärinästä, poliisi kieltää mopoilijoiden kokoontumiset jne. Mistä moinen viha?

Kysymys naisille: Etkö ole itse koskaan ollut nuori? Ymmärrätkö mitä kaveripiiri, yhteiset harrastukset ja yhdessä oleminen merkitsee nuorelle? Onko sinulla mitään hajua siitä, miten innokkaita nuoret pojat ovat mopoilemaan, ja minkälaista iloa ja nautintoa he saavat siitä?

Mopoautojen yleistyminen on tietysti paljolti valtiovallan ja ymmärtämättömien virkamiesten syytä, koska kaikki tietävät, että normaali henkilöauto on sata kertaa turvallisempi kuin mopoauto. Vaatisi vain asennemuutosta jaa lainmuutosta, että auton ajokortti voitaisiin myöntää 15-16 vuotaalle. Ei olisi myöskään valtava haaste rajoittaa nuoren auton nopeus vaikkapa 120 km/h nopeuteen. Tällöin nopeus ei nousisi valtavan suureksi, eikä nuori autoilija olisi tientukkeena edes moottoritiellä.

Eräs typerä sääntö on myös mopojen huippunopeuden rajoittaminen noin 40 km/h nopeuteen, jolloin mopoilija on koko ajan vaarassa kun saa jatkuvasti pelätä ohi viistäviä autoja. Jos mopot saisivat kulkea 60-80 km/h., kuten muualla Euroopassa, mopoilu olisi huomattavasti turvallisempaa.

Mielipide: Tehdään työtä mopoautoterrorismin kitkemiseksi - ESS.fi
 
Mopoautoilijat on yksiä helvetiperkeleitä vilkaasti liikennöidyllä tiellä, ajokaistan vasemmassa reunassa körrötellen pikkuhijaa 8 km jono perässään ruuhka-aikaan. Kyllä se vaan vituttaa.

Minäkin olin nuori, päristelin mopoilla, keräännyimme dokaamaan ja räkimään jonnekkin muiden ärsytykseksi. Meitä kyöräsi poliisit ja aikuiset.
Ei jäänyt traumoja. Opin tavoille.

Mun mielestä on ihan hyvä teinienkin oppia, että niitä koskee samat käytössäännöt, kuin aikuisiakin. Eikä tuolla kylillä voi apinoida täysin vapaasti, vaikka se kuinka kivaa ja nautinnollista olisikin.
 
"friday"
Vaatisi vain asennemuutosta jaa lainmuutosta, että auton ajokortti voitaisiin myöntää 15-16 vuotaalle.
Haluat antaa 15 vuotiaalle ajo-oikeuden yli 1500kg painavalle ajoneuvolle? Minä en todellakaan halua. Lisäksi auton nopeuden rajoittaminen 120km/h ei käytännössä vaikuttaisi yhtään mihinkään normaalia ajossa.

Mopoautot ovat valitettavasti tien tukkoja, mutta se ei ole mopoautoilijoiden vika. Se että mopoautoilijolla on muuten huono maine on valitettavasti mopoautojen vika. Kun vie junioreita kouluun niin jo yhden lukukauden aikana näkee useita melkoisia suorituksia noilla mopoautoilla. Ei voi kuin miettiä, miksi 16 vuotias voi kokea olevansa liikenteen kuningas tuollaisella kopperolla.
Noiden liikennekäyttäytyminen on (välillä) tolkuttoman huonoa ja vaikuttaa myös yleiseen mielipiteeseen ajokortin saamiseksi jo 17 vuotiaana (joka voisi ehkä olla hyväkin idea...)

Ja ettei unohtuisi, niin tietysti on se osa joka osaa ajaa liikenteessä hienosti mutta pääsee harvoin esille.
 

Yhteistyössä