Käyttekö kirkon perhekerhoissa vaikka ette kuuluisi kirkkoon?

  • Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti
kyllä kyllä
Tottakai käyn. Kun seurakunta on aikanaan perhekerhot ominut ja kunnista on sitten kaikki muu toiminta lopetettu tämän asian takia, todellakin käyn. Mutta jos kunnalla on tarjota jotain lapsiperhetoimintaan mielummin kävisin siellä.
 
Mä kävin pojan kanssa.. Onhan ne kaikille avoimia, mutta iteki ensin mietin, että kehtaanko, kun en tosiaan itse kuulu kirkkoon.. Jotenki tuntu, että muut maksaa kiltisti veroina edes jotain kirkolle, mutta mä vaan loisin siellä :D Mutta eikö siinä ole osittain ideana, että kirkko tarjoaa toimintaa ja samalla siinä sivussa pääsee antamaan lapsille uskontokasvatusta omasta näkövinkkelistään?
 
joooooo
Rohkeesti sinne vaan. Kirkko saa valtionapua ja kaikki yritykset joutuvat pakosta maksamaan kirkollisveroa juuri siksi että kirkon toiminta on kaikille avointa. Ymmärtäisin näin.
 
Kyllä mua ärsytti muuan rouva, joka kovaan ääneen keuhkosi, miten on eronnut kirkosta ja miten sairas koko kirkko on ja miten älyttömiä veroja sinne maksetaan jne. ja sitten se roikotti muksunsa joka ikiseen perhekerhoon ym. mitä lähistöllä vaan sattui olemaan.
Voin kertoa, että kyllä mua vähän ärsytti.

Itse en kuulu kirkkoon.
 
"vieraana"
En ole käynyt, kun en jaksa niitä uskonnollisia osuuksia noissa kerhoissa. Täällä ei ole muita, esim. MLL:n kerhoja, joten siksi hieman harmittaa, että juuri seurakunta (ei niitä kirkossa kuitenkaan pidetä) järjestää, yhteisövero on todella typerä juttu.
 
"piipula"
tottakai käyn ,meillä ei kerhossa kovinkaan uskonnollista ja "tädit in hyvin varustettu huumorilla ,missään en ole saanut niin makeita nauruja joo ja vetäjät tietävät etten kuulu kirkkoo
 
Viereas
Kyllähän se varmasti kuuluu kirkon filosofiaan ja on lähetyskäskyn mukaista että toiminta on kaikille avointa, miten muuten olis mahdollsta edes saada uusia jäseniä?
 

Yhteistyössä