esimies ajatteli vähä syyllistää sairauspoissaoloista..

  • Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti
"sairas"
Oon kolme viikkoa ollut töissä, ja ikävä kyllä heti ekalla viikolla jouduin olla 1 päivän poissa lapsen sairauden takia, toisella viikolla 2 päivää poissa toisen lapsen flunssan takia ja tällä viikolla nyt jouduin lähtee hakee itselle saikkua.

Ymmärrän, että se on paljon mutta minkäs minä näille voin :( kävin äsken sanomassa että nyt mulla on flunssa ja meen hoitajalle niin esimies totesi syyllistävästi että sulla on kyllä aika paljon näitä poissaoloja. Huono omatunto tuli vaikkei tarttiskaan :/

Muilla tämmöstä?
 
mä...
No onhan tuo todella paljon. Ja koeajalla taidat olla niin en olisi itse uskaltanut vaan olisin maksanut itseni kipeäksi hoitajan palkkaamisessa, jos ketään tuttua aikuista en olisi avuksi saanut.
 
"sairas"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30236686:
No onhan tuo todella paljon. Ja koeajalla taidat olla niin en olisi itse uskaltanut vaan olisin maksanut itseni kipeäksi hoitajan palkkaamisessa, jos ketään tuttua aikuista en olisi avuksi saanut.
En ole koeajalla
 
viera.s
Eikös lasten isä voisi välillä hoitaa kipeitä lapsia? Itse en ihan työsuhteen alussa olisi kuin aivan pakottavista syistä pois, vaikka ei edes sitä koeaikaa olisi. Tuollainen katkonaisuus haittaa jo työtehtäviin perehdytystä.
 
"sairas"
Niin ja toinen tytöistä oli siis viime viikolla kahteen eri kertaan poissa. Mä jäin alku viikolla ja sitten taas loppu viikolla päiväkodista soitettiin, että on taas kuumetta joten mies jäi.
 
vierass
No minä sanoin ainakin pomolleni, kun kitisi että mieskin voisi välillä olla sairaan lapsen kanssa kotona, että milläs me sitten laskut maksetaan, että ei ainakaan tällä mun palkalla, mun kannattaa olla vaikka ilman palkkaa ennemmin pois kuin se että mies olisi lapsia hoitamassa, älä maksa palkkaa jos se siitä kiinni on, meillä mies tuo ruoan pöytään, minä harrastelen tätä työntekoa. Ei sen koommin puhunut mitään, eikä kyllä palkkaakaan jättänyt maksamatta.
 
Loppujen lopuksi mun mielestä ap on ollut vähän töistä pois lastensa sairastumisten takia. Siihen nähden mun mielestä esimiehen kommentti on aivan lapsellisella tasolla. Semmoista se vain valitettavasti on, sairauspoissaoloja tulee itse kullekin - minkäs teet.

Entäs jos esimies on pois, pitäskös hänelle kans naljailla moisesta asiasta.

Mappi ööhön esimiehen kommentti, pura mahdollinen ärtymys omaan työpanokseesi eli tee hommasi edelleenkin loistavasti :).
 
viera.s
Ok, lapset sairastelleet paljon. Ei teillä ole mitään perheen ulkopuolisia hoitajia lapsille saatavilla?

Mutta entäs sinä, palstailet työpaikalla odotellessasi pääsyä hoitajalle saikkua hakemaan? Et siis ilmeisesti ole kovinkaan kipeä, enkä pikkuflunssan takia jäisi tuoreesta työpaikasta saikulle, varsinkaan tuolla taustalla.
 
"sairas"
Ok, lapset sairastelleet paljon. Ei teillä ole mitään perheen ulkopuolisia hoitajia lapsille saatavilla?

Mutta entäs sinä, palstailet työpaikalla odotellessasi pääsyä hoitajalle saikkua hakemaan? Et siis ilmeisesti ole kovinkaan kipeä, enkä pikkuflunssan takia jäisi tuoreesta työpaikasta saikulle, varsinkaan tuolla taustalla.
Kuka sanoi että olen työpaikalla? :eek: odotusaulassa istun edelleen terveysasemalla. Ja miten palstailu korreloi kipeänä olemisen kanssa?
 
viera.s
[QUOTE="sairas";30236780]Kuka sanoi että olen työpaikalla? :eek: odotusaulassa istun edelleen terveysasemalla. Ja miten palstailu korreloi kipeänä olemisen kanssa?[/QUOTE]

Tottakai se korreloi, ei kunnolla kipeänä viitsi mitään ylimääräistä tehdä tai edes ajatella.
 
mä...
[QUOTE="sairas";30236806]Sitä on jo luvattu...[/QUOTE]

Miksi sä sitten otit ton syyllistämisenä, jos kerta tiedät esimiehen olevan tyytyväinen sinuun työntekijänä ja hän pitää antamaasi työpanosta riittävänä?
 
vvvvv
Jos jatkoa on luvattu niin ehkä tuo kommentti oli pieni vihje siitä, ettei jatkoa ehkä tule...? Mä en ikinä uskaltaisi olla noin paljon kyllä noin alussa pois, mutta se on suhteellista miten pitkä määräaikainen sopimus sulla on. Jos on 3 kk niin aika paljon siihen suhteutettuna tulee poissaoloja, mutta jos vuoden soppari ja huono tuuri vaan alkuun niin eihän sille nyt mitään voi.
 
wieruus
[QUOTE="sairas";30236806]Sitä on jo luvattu...[/QUOTE]Lupaukset voi pyörtää jos on paljon sairaslomia ym. Ei työnantajan ole mikään pakko ottaa töihin nykyisensopimuksen loputtua, jos kokee että olet enemmän pois töistä kuin paikalla.
 
Ettämitåhåhhuh..
Ja mies joko keikkahommissa tai niin tärkeissä hankkeissa (esim. maapallon akselin vinossapitotiimissä), että ei vain voi vuorotella.
Ensinnäkin.. Se EI ole syyllistämistä jos sanotaan suoraan että on paljon poissaoloja! Toiseksi.. Älä ole niin helvetin kakara ja ota itseesi siitä jos sulle sanotaan vaan että olet ollut paljon pois.. Koska se on totta! Ja työ on vaantyötä. Ei työasioista oteta itseensä.
Kolmanneksi.. Mikä piru on MAAPALLON AKSELIN VINOSSAPITOTIIMI!?
 

Yhteistyössä