Kun en jaksa jotain tunnetilaa

Juu kyllä. Anteeksi kun haluan jossain purkaa oloani, kun edes kriisipuhelin ei vastaa. Ja tiedän kyllä, että on olemassa aiheeseen paremmin sopivia palstoja, mutta niiden liikennemäärät ovat kuitenkin murto-osan tästä.
 
Kiviäkään ei taida enää kiinnostaa tää ketju, mutta kirjoitan nyt kumminkin kuulumisia. Sain olla yötä siellä missä olin, mutta tänään päivällä poliisit ilmesty häätämään pois. Kovin montaa tuntia ei kumminkaan tarvinnu enää pallloilla jossain kun pystyin jo palaamaan asunnolle. Toivoinmukaan voisin olla täällä nyt joulukuuhun saakka ainakin.

Itkin eilen niin paljon että en osaa edes arvioida aikaa. Joku mukava tuntematon tuli kysymään miksi itken, mutta en edes kyennyt kertomaan hänelle mitään. Niin surkea päivä :(. Teki mieli tehdä vaikka mitä, mutta lopulta en tehnyt mitään.
 
vierasa
Juu kyllä. Anteeksi kun haluan jossain purkaa oloani, kun edes kriisipuhelin ei vastaa. Ja tiedän kyllä, että on olemassa aiheeseen paremmin sopivia palstoja, mutta niiden liikennemäärät ovat kuitenkin murto-osan tästä.
Eli onko sulle kuitenkin tärkeintä se, että mahdollisimman moni lukee sun viestit eli huomion haku? Hyvä, että et tänään tehnyt mitään vaikka oli surkea päivä. Se on hieno juttu, ole ylpeä siitä onnistumisesta.
 
viaras
Juu kyllä. Anteeksi kun haluan jossain purkaa oloani, kun edes kriisipuhelin ei vastaa. Ja tiedän kyllä, että on olemassa aiheeseen paremmin sopivia palstoja, mutta niiden liikennemäärät ovat kuitenkin murto-osan tästä.
Jos nyt edes viitsisit katsoa sitä avunlähdekansiota, mitä linkitin. Itse olen soittanut kymmeniä kertoja, kun oli oikein paha olla.
 
Ihan perusjuttuja
Ne lääkärit ja terapeutit on tavallisia ihmisiä töissä eikä mitään auttamiskoneita. Tee ittestäs AUTTAMISKELPOINEN, eli kunnioita toista ihmistä edes verran ettet ulise niille päin naamaa. Samalla tavalla ne sun kaveris ei oo tällä planeetalla sun takias, vaan niillä on omiakin ongelmia. Ai sulla on paha olo ja tekee mieli riehua? No voihan vittu kylläpä kiinnosti, älä tuu mun naaman eteen riehumaan silti. Vaikka tuntuis miten pahalta niin sä et oo tän maailman keskipiste. Onneksi minä en joudu hyssyttelemään ja paapomaan aikuista ihmistä. Pliis hei tulisitko nyt tänne hoitoon siis pliis oikeesti...voi nyt vittu.
 
"Mymy"
Ne lääkärit ja terapeutit on tavallisia ihmisiä töissä eikä mitään auttamiskoneita. Tee ittestäs AUTTAMISKELPOINEN, eli kunnioita toista ihmistä edes verran ettet ulise niille päin naamaa. Samalla tavalla ne sun kaveris ei oo tällä planeetalla sun takias, vaan niillä on omiakin ongelmia. Ai sulla on paha olo ja tekee mieli riehua? No voihan vittu kylläpä kiinnosti, älä tuu mun naaman eteen riehumaan silti. Vaikka tuntuis miten pahalta niin sä et oo tän maailman keskipiste. Onneksi minä en joudu hyssyttelemään ja paapomaan aikuista ihmistä. Pliis hei tulisitko nyt tänne hoitoon siis pliis oikeesti...voi nyt vittu.
Ei tollanen nyt vaan auta, vaikka oliskin totta.

Joo. Että kiinnostaa AP ja tahtoisin olla mielellään avuksi, mutta en voi jos et kykene ottamaan apua vastaan. Oikeestaan kelpaan lähinnä tsemppausavuksi... Ne kriisipuhelimet on kyllä ihan pyllystä. Ja kaikki muukin muka-akuutti apu mielen hajoillessa. Oon itekin pahimmissa kriisivaiheissa postaillu foorumille jos toisellekin, mutta kun on niin vaikeeta löytää ymmärrystä, selitystä ja peiliä sille omalle pahalle ololle. Ja ne liikennemäärät ON olemattomia niillä "hyvillä" palstoilla. Täälä saa paljon sontaakin niskaansa.

Ei paljon auta sekään iltasin ja öisin kun paha olo ja painajaiset iskee, että terapeutti on luvannu soitella PÄIVISIN TYÖAIKAAN millon vaan... onneks mulla on mies, joka aika hyvin ymmärtää tätä mun tilannetta ja kauhunaihetta. Sori, ei tainnu kauheesti kannustaa tää kehuskelu omalla hyvällä tukihenkilöllä.
 
Ne lääkärit ja terapeutit on tavallisia ihmisiä töissä eikä mitään auttamiskoneita. Tee ittestäs AUTTAMISKELPOINEN, eli kunnioita toista ihmistä edes verran ettet ulise niille päin naamaa. Samalla tavalla ne sun kaveris ei oo tällä planeetalla sun takias, vaan niillä on omiakin ongelmia. Ai sulla on paha olo ja tekee mieli riehua? No voihan vittu kylläpä kiinnosti, älä tuu mun naaman eteen riehumaan silti. Vaikka tuntuis miten pahalta niin sä et oo tän maailman keskipiste. Onneksi minä en joudu hyssyttelemään ja paapomaan aikuista ihmistä. Pliis hei tulisitko nyt tänne hoitoon siis pliis oikeesti...voi nyt vittu.
En oo kyllä ulissu yhellekään terapeutille päin naamaa, mitä tolla nyt sit tarkotetaankaan. Ihan asiallallisesti puhunut ja kunnioittanut. Eikä oo tehny mieli myöskään reihua, enkä ole riehunut, varsinkaan sun naaman edessä. En sanoisi itsetuhoilun olevan "riehumista" ainakaan sillain kun mä sen teen. Sit voitais puhua riehumisesta jos vihapäissään iskee vaikka nyrkin lasista läpi, mitä siis en harrasta.
Ei tarttis aina olettaa.
 
[QUOTE="Mymy";30275894]Ei tollanen nyt vaan auta, vaikka oliskin totta.

Joo. Että kiinnostaa AP ja tahtoisin olla mielellään avuksi, mutta en voi jos et kykene ottamaan apua vastaan. Oikeestaan kelpaan lähinnä tsemppausavuksi... Ne kriisipuhelimet on kyllä ihan pyllystä. Ja kaikki muukin muka-akuutti apu mielen hajoillessa. Oon itekin pahimmissa kriisivaiheissa postaillu foorumille jos toisellekin, mutta kun on niin vaikeeta löytää ymmärrystä, selitystä ja peiliä sille omalle pahalle ololle. Ja ne liikennemäärät ON olemattomia niillä "hyvillä" palstoilla. Täälä saa paljon sontaakin niskaansa.

Ei paljon auta sekään iltasin ja öisin kun paha olo ja painajaiset iskee, että terapeutti on luvannu soitella PÄIVISIN TYÖAIKAAN millon vaan... onneks mulla on mies, joka aika hyvin ymmärtää tätä mun tilannetta ja kauhunaihetta. Sori, ei tainnu kauheesti kannustaa tää kehuskelu omalla hyvällä tukihenkilöllä.[/QUOTE]

Kiitos Mymy! On mullakin yks toinen työntekijä, jolle voin aina soittaa, jos se on töissä eli just arkisin, päivällä. Se onkin tehnyt hirveesti töitä vuosien varrella auttaakseen mua.

No sehän siinä on kun niillä "hyvillä" palstoilla on sata muutakin epätoivoisten ihmisten avausta, ja harva niistäkään saa vastauksia kuin ehkä yhden ja senkin monen päivän päästä.

Mulle on sinänsä ihan sama kuinka moni mun aloituksen lukee, kunhan joku vastaa ees jotain, vaikka sitten edes sitä sontaa, ettei tuntis olevansa ihan niin yksin ongelmiensa kanssa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivon sulle kaikkea hyvää;30279812:
Mitä sulle kuuluu tänään? Toivottavasti parempaa mitä aikasemmin, raskasta toi sun elämä :(
Piti mennä osastolle, noh ei ollutkaan tilaa. Otin isomman yliannostuksen lääkkeitä, mutta eipä siitä toivuttuani ollut edelleenkään osastolla tilaa. Oon nyt ollu pari päivää ihan yksin kotona ja yrittäny vaan nukkua erilaisten lääkkeiden avulla. Koiratkaan ei oo täällä. Osastolta soiteltiin pari kertaa, kun oli puhetta, että soittavat, mutta en mä halunnu/jaksanu vastata. Samapa tuo. Varmaan meen kohta yrittään taas unta tai sit odottelen tonne kolmen maihin yöllä ja alan taas viilteleen. Sit voin taas mennä tohon lähi tk:hon tikattavaks aamulla ja otattaa samalla noi vanhat tikit pois. Niin ja aloin polttaakin uudestaan. Aikalailla kaikki vaan vituttaa. Eikä kyllä tee mieli vastata puhelimeen soitti sitten kuka vaan, vaikka eipä oo kukaan muu kuin se hoitaja kaivannutkaan.

Kiva kun joku täällä kyseli perään, vaikka haukkuja tästäkin vastauksesta varmaan tulee.
 
"Äitix4"
Aika pahalta tuntuu sun puolesta, sivusta oon seurannut tätä ketjua :/
Ite olin joskus melko samanlaisessa tilanteessa, ensin viiltelin ja myöhemmin otin yliannostuksen..
Halusin osastolle mutta ei otettu, yhden yön sain olla.. Siitä kotiin sitten.

Ilmeisesti sulla ei tainnu olla ketään kelle jutella siis ystäviä?
Tosi huono tilanne, ja tää maailma on kova ja kylmä..

Mä en ymmärrä ihan oikeesti miten sulle ei löydy paikkaa osastolta! Ihan älytöntä, jos ihmisellä on noin paha olla. *halaus*
 
Thanks äitix4 :)! Ja vasemman käen rukkaselle vastaan, että kaipa siellä olis, mutta virka-aikaan voin soitella myös mun omalle työntekijälle ja mielummin sitä tutun kanssa puhuu kuin selittää kaiken aina alusta. Ja kun sitä tarttis puhua sillon kun on vaikeeta ja mulle vaikeimpia on yöt yleensä.
 
"Sirkkeli"
Mun mielestä se oma kämppä olis kyllä se perusturva, josta pitäis lähteä liikkeelle.
Siellä sun ei tarvitse kuunnella kenenkään haukkuja, eikä lähteä kaduille vaeltelemaan toisten tieltä.

Mutta ilmeisesti et halua maksaa elämisestä(asuminen/ruoka yms.) mitään? Vaan oot muiden nurkissa huollettavana? Sun pitäis kasvaa aikuiseksi, tää on nii nperusheittoa, mutta sopii sun tilanteeseen. Tuo ei ole kenellekään kivaa, että yks mielenterveyshäiriöinen roikkuu nurkissa, ilmaiseksi.
Sen takia ne sun kaveriskin karttelee, kun ei jaksa ottaa susta huolehdittavaa.

Soskut ei varmasti sano, että sun pitää luopua olemassa olevista lemmikeitä. Sellaista ei voi kukaan vaatia. Mutta ne harrastukset ei voi mennä oman kodin edelle, koitahan nyt vähän jäärkintyä tässä asiassa.
 
"holly" No mitäs se sun nilkkaasi kutittelee? Sitäpaitsi en oo vastannu tähän ketjuun nyt moneen päivään ennen tätä.

"Sirkkeli" Tyhjä kämppä suurimman osan vuodesta. Luvan kanssa asun täällä. Jos mulla olis extra sanotaanko vaikka 4200e vuodessa pistää asumiseen niin mikä ettei, mutta tolla summalla asuis kyllä hotellissakin sen ajan kun oon täältä evakossa eli pari/kolme viikkoa vuodessa, kuten oon sanonut, mutta ei mulla ole ja sossu ei sitä mulle anna. Ja ruokani oon maksanu jo vuosien ajan ihan itse ja yhdenkään kaverin nurkissa en ole päivääkään asunut.
 
"Sirkkeli"
Ai, mä kuvittelin sun kirjoituksen perusteella, että sä asut jonkun sohvalla, ja sitten kun tälle tulee esim. jotain vieraita, niin sun pitää lähtee tallomaan katuja.

Siltikin olen sitä mieltä, että oma kämppä olis se perusta nyt. Kela maksaa asumistukea, ja sosku toimeentulotukea. Miksi ei sulle maksais, kun muillekin käsittääkseni maksaa? Saattasivat antaa harrastukseen myös tukea, koska sulla on tuo mielenterveystausta tuollainen. Tietysti riippuu soskutyypistä.
 
HippuTAR
Voi sua :hug:.
Mulle jäi ihan epäselväksi toi sun asumiskuvio, voisitko selventää sitä?
Minkälaisia koiria sulla on ja montako?
Minkä ikäinen sä oot? Miksi oot eläkkeellä?
Tiedätkö sä mistä toi sun paha olo on alkanut? Ja koska se on alkanut?

Sori kysymystulva, eikä tietenkään tarvi vastata jos et halua. Mua vaan oikeesti kiinnostais.
 
Toivon sulle kaikkea hyvää
Mä niin toivoin että sulla menis jo paremmin. Toivottavasti syöt lääkärin määräämiä lääkkeitä myös määrätyllä tavalla. Missä sun koirat on? "Peukut pystyssä" toivon että saat elämän kuntoon. Mulla oli samankaltasia ongelmia nuorempana, tosin ei noin pahana kuin sulla. Sillon mulle monesti sanottiin että "kerranhan me vain eletään", sillon se kuulosti pelkältä sanahelinältä, mutta nyt oon tajunnu sen. Sillon ku oli viillelly itteensä sai välillä sääliviä katseita ja välillä sellasia katseita mistä pysty lukemaan toisen ajatuksen "v***u mikä idiootti", niitä katseita mulla ei oo yhtään ikävä. Siinä meni kauan että sain elämän siedettävää "kuntoon", toivottavasti sinäkin saat. Nuo ajatukset todennäkösesti seuraa sua loppuelämän, mutta niihin voi saada helpotusta (ainakin jonkun näköstä) syömällä niitä lääkkeitä lääkärin määräämällä tavalla, ja tiedän, ei ne simsalabim välittömästi auta (ite odotin ja toivoin sillo niin, monet kerrat lopetin niiden säännöllisen syömisen alkuunsa ku ne ei auttanu, vaikka sanottiin että siinä menee muutamia päiviä ennen ku pitäis helpottaa). Voimia ?
 

Yhteistyössä