Lapsen kaveri haisee

Mulla on ongelma. Lapseni (uusi) kaveri haisee aina tosi pahalta. Taloamme täytyy joka kyläilyn jälkeen tuulettaa pari tuntia kun haju ei muuten hälvene. Haju on sekoitus tunkkaista (homeista?)sisäilmaa, pesemätöntä ihmistä ja pa*kaa. Jossain vaiheessa kombinaatiossa oli mukana vielä märkä koirakin mutta nyt siitä on päästy. En tunne ko. lapsen vanhempia yhtään, ovat hiljattain muuttaneet naapurustoon. Ei ole kiva mennä hieromaan tuttavuutta sanomalla että päivää, lapsenne haisee häiritsevästi. Tänään ko. muksu istui hetken lapseni sängyllä ja sen seurauksena lakanat oli illalla pakko vaihtaa :x Se oli kyllä oma mokani koska en ollu jaksanut pedata päiväpeitolla. Toisaalta siinä tapauksessa olisi pesuun tietty päätynyt se päiväpeitto...
Ongelma tämäkin... Kokemuksia kenelläkään?!
 
"sini"
Lämmitä sauna ja pistä mukelot sinne seuraavalla visiitillä. Pese lapsen vaatteet sillä aikaa.. Homeen hajusta kyllä kertoisin vanhemmille, voi sairastua koko perhe, jos hometalossa asuvat.
 
entinenhaisuli
Minusta kertoo hälyyttävästi tietoa lapsen hoitamattomuudesta. Haju taitaa nyt olla pienin haitta. Onko oma lapsesi käynyt uuden kaverin kotona? Joka tapauksessa, arvon ap, ole kiltti ja selvitä asia. Normaalia tuo ei joka tapauksessa ole..

Terveisin entinen laiminlyöty ja hoitamatta jätetty tyttölapsi, jota autettiin vasta 16 vuotiaana
 
Koulukaveri
Minusta kertoo hälyyttävästi tietoa lapsen hoitamattomuudesta. Haju taitaa nyt olla pienin haitta. Onko oma lapsesi käynyt uuden kaverin kotona? Joka tapauksessa, arvon ap, ole kiltti ja selvitä asia. Normaalia tuo ei joka tapauksessa ole..

Terveisin entinen laiminlyöty ja hoitamatta jätetty tyttölapsi, jota autettiin vasta 16 vuotiaana
Samaa mieltä. Lapsesta helposti näkee, millainen koti on. Voisitko olla lapselle avuksi, onko kotona kaikki hyvin. Mulla tulee mieleen vanhat kouluajat vuosikymmenten takaa. Meillä oli luokalla poika, joka oli aika huonosti puettu ja sitä haju-ongelmaakin oli. Kaikki johti siihen, että poika oli koulukiusattu. Luokan lapset alkoivat naureskella, että tulee "saastetta", jos koskee esim. ko henkilön pulpettiin. Lapset osaavat olla julmia. Silloin en itse ymmärtänyt asiaa, vaan olin mukana kuten muutkin. Jälkikäteen kaduttaa, mutta eiväthän lapset osaa analysoida tilannetta. Onko oma lapsesi tiedostanut ystävänsä haju-ongelman? Mieti mitä voisit tehdä lapsesi ystävän hyväksi. Varmaa on ainakin se, ettei pahalla haiseva lapsi ole itse syyllinen ongelmaansa.
 

Yhteistyössä