Menee hermo... (Vuodatus)

  • Viestiketjun aloittaja Bye bye nervous
  • Ensimmäinen viesti
Bye bye nervous
Huoh, pesin pyykkiä alakerrassa, tyttö (5 v) oli hiljaa noussut sängystä ja minun lutviessa pyykkiä mennyt olohuoneeseen sohvalle katsomaan telkkaria. Komensin takaisin sänkyyn, mutta ei vaikutusta. Jatkoin sanallista vääntöä jonkin aikaa, kunnes sanoin että selvä, nyt mennään ja nostin tyttären syliin. Tästäkös se riemu repesi, tyttö rupes kirkumaan, repimään hiuksista ja kun pääsin hänen huoneensa ovelle likka KUSI PÄÄLLENI!? Kysyin miksi helvet*ssä hän teki noin, johon vastaus kuului "vahingossa", ei todellakaan ollut vahinko, olin juuri kysynyt onko pissahätä! Laitoin tytön suoraan sänkyyn pissaisissa pikkareissa, ja nyt se huutelee tuolla että on märät housut ja ei tunnu kivalta! Vastasin että ei tuntunut minustakaan kun merkkasit paidalleni... Nyt en tiedä pitäisikö antaa periksi ja vaihtaa kuiviin vai olla yön yli, miksi se edes on enää hereillä, yleensä nukkuu kuin tukki!!!

ARGH, ku olisin tiennyt miten vaikeaa lapsen kanssa välillä on olisin jättänyt tekemättä.
 
Ken guru
Huoh, pesin pyykkiä alakerrassa, tyttö (5 v) oli hiljaa noussut sängystä ja minun lutviessa pyykkiä mennyt olohuoneeseen sohvalle katsomaan telkkaria. Komensin takaisin sänkyyn, mutta ei vaikutusta. Jatkoin sanallista vääntöä jonkin aikaa, kunnes sanoin että selvä, nyt mennään ja nostin tyttären syliin. Tästäkös se riemu repesi, tyttö rupes kirkumaan, repimään hiuksista ja kun pääsin hänen huoneensa ovelle likka KUSI PÄÄLLENI!? Kysyin miksi helvet*ssä hän teki noin, johon vastaus kuului "vahingossa", ei todellakaan ollut vahinko, olin juuri kysynyt onko pissahätä! Laitoin tytön suoraan sänkyyn pissaisissa pikkareissa, ja nyt se huutelee tuolla että on märät housut ja ei tunnu kivalta! Vastasin että ei tuntunut minustakaan kun merkkasit paidalleni... Nyt en tiedä pitäisikö antaa periksi ja vaihtaa kuiviin vai olla yön yli, miksi se edes on enää hereillä, yleensä nukkuu kuin tukki!!!

ARGH, ku olisin tiennyt miten vaikeaa lapsen kanssa välillä on olisin jättänyt tekemättä.
Toivon nyt ettet ole tosissasi. Mutta siltä varalta että olet, niin tosissasiko ajattelet että vanhemmalta on ok mennä 5-vuotiaan lapsen tasolle ja käyttäytyä samalla tavalla?
 
Aapp
Mun tytär voi erittäin hyvin, on aina puhtaissa ja asianmukaisissa vaatteissa yms! Tämä on eka kerta ku on pissaisissa pöksyissä mutta kai ne on vaihdettava, aamulla sit tyttö suihkuun ja uus keskustelu koko episodista... Helkkari sentään, mua sit voi väsyttää toi temppuilu
 
Hmm..mun pari kk sitten 4 täyttänyt poika osaa ihan itse viedä likaiset alushousut pyykkiin ja ottaa laatikosta puhtaat ylleen. Luulisi, että tuon ikäinen siis osaisi saman. :confused:

Ymmärrän kyllä, että välillä tulee todella turhauttavia tilanteita mutta olen ehdottomasti Ken gurun kanssa samaa mieltä, että lapsille annetaan ruoka ja puhtaat vaatteet aina. Enkä nyt siis tarkoita, että vaatteiden tulisi olla täysin tahrattomia KOKO ajan mutta virtsaiset/märät vaatteet pitää ehdottomasti vaihtaa kuiviin (etenkin ennen nukkumaanmenoa).
 
Kasvatusta on se, että lapsi itse vaihtaa alushousunsa ja vie märät pyykkiin..mitä se kasvattaa että toinen joutuu märissään olemaantämän jälkeen suoraan petiin..

Kyllä ton ikäsellä voi vielä vahinkoja tulla varsinkin raivon hetkellä.
 

Yhteistyössä