Ero jonka syytä ei tajua.

  • Viestiketjun aloittaja Sniitu
  • Ensimmäinen viesti
Sniitu
Onko sua koskaan jätetty yhtäkkiä, ilman varotusta, ilman mitään näkyviä syitä tai enteitä, ilman selityksiä, keskustelua, hyvästejä?

Mun puolitoista vuotta kestänyt suhde päättyi just niin. Kaikki on ollut aivan hyvin, rakkaus on koko ajan vain syventynyt, ei asuttu vielä yhdessä mutta kaavailimme ilman painetta että vuoden sisällä vois kattella sitäkin puolta. Ei riitoja, ei läheisyysvajetta, ei mitään ikävää. Osoitimme rakkauden joka päivä, puolin ja toisin, puhuimme asioista joita tekisimme kahden vuoden tai 10 vuoden kuluttua tms. Molemmilla omaa tilaa ja aikaa. Parisuhde tuntui napakympiltä.

Sitten yhtäkkiä miehen kaveri tulee hakemaan hänen kamansa pois. Sanoo ettei toimi minään viestinviejänä eikä puhu kaverinsa puolesta, vie ainoastaan kamat. Soittelin ja viestittelin itkien kymmeniä kertoja miehelle. Joskus kuuden tunnin kuluttua tuli vain lyhyt viesti: ethän ota enää yhteyttä, kaikkea hyvää.

"Kaikkea hyvää". Sekin vielä.

Soitin hänen äidilleen, joka kuulosti hämmentyneeltä ja sanoi, ettei tiedä mitään eikä muutenkaan puutu asioihin. Oli tosi ystävällinen ja lämmin, niinku aina, ei selvästikään tajunnut mistä on kyse. Oletti vaan että meillä on ollut joku riita josta nyt tuli turhaa dramaa, mutta kun ei oo ollut.

Miten tällasesta selviää? Miten jatkaa elämää, miten luottaa mihinkään taas? Tästä ei jäänyt käteen edes mitään, mistä vois ottaa opiksi ja tehä jotenkin erilailla tai muuttaa itessä.
 
"happy"
En ole mikään perässä roikkuja, mutta tällaisessa tilanteessa varmaan etsisin miehen käsiini ja pakottaisin selitykseen. Todella törkeää ja itsekästä käytöstä, vituttaa ja surettaa oikein puolestasi. Kyllä sinä selviät ja jos jotain hyvää pitää tilanteesta löytää, on se se, että eroatte nyt ettekä vaikka sitten, kun olisi jo lapsia tai tulisi jotain odottamattomia kriisejä elämässä. Mies ei selvästi osaa käsitellä vaikeira asioita. MINÄ toivotan sinulle sydämestäni kaikkea hyvää. Sure ja itke ja vihaa, älä katkeroidu. Sitten taas aurinko paistaa, ihan varmasti.
 
tulipa vaan mieleen
Vippaako miehellä päästä? Kuulostaa vähän hassulta toiminnalta normaalille ihmiselle jos ei ole ollut riitoja ja kaikki on hyvin. Ehkä sen mielenterveys on jostain syystä järkkynyt.
 
"tinkeli"
Ensilukemalta tuntuisi, että jokin on mennyt pahasti pieleen ja mies on jonkinlaisessa shokkitilassa (ei kumminkaan perhettä koskevaa, jos äitikään ei tiennyt mitään)? Toinen vaihtoehto voisi olla, että miehestä kuoriutuikin pesunkestävä kuspo. Kolmas (epätodennäköinen?) vaihtoehto on, että on saanut tietää sinusta jotain, joka on aiheuttanut tuollaisen vastareaktion...

Nuo tulee mulle päällimmäisinä mieleen, mutta ehdottomasti mies on velkaa sulle vähintään selityksen. Toivottavasti saat sellaisen.
 
dddd
Osa nyt vaan on vellipöksyjä, eikä niistä ole suoraan sanomaan, jos haluaakin syystä tai toisesta lopettaa suhteen. Itse oli aikoinani kihloissa tyypin kanssa, joka yhtäkkiä vain hävisi elämästäni. Silloin ei vielä ollut edes kännyköitä, joten annoin asian olla. Tosin pieniä ennakoivia merkkejä oli jo aiemmin havaittavissa, sillä olin huomannut, että mies valehtelee joskus.
 
Mies.
Pitkään oli kypsynyt ajatus että tästä ei tule mitään, olisin ns joutunut muokkaamaan kyseistä ihmistä hirveästi. Ja tiesin valmiiksi että ero on otettava nopeasti ja mahdollisimman raaasti muuten tämä henkilö olisi jäänyt roikkumaan vaikka vuosikausiksi.
 
"Hmm"
Mulle kävi kerran noin. Lyhempi suhde tosin oli takana eikä puhuttu vielä yhteenmuutoista tms. Kuitenkin suunniteltiin eteenpäin asioita. Yhtäkkiä tuli tekstari että tarvin omaa aikaa eikä mitään muuta selitystä. Olin puulla päähän lyöty ja hajalla kun asian lopulta käsitin. Luottamus ihmisiin palautuu äärimmäisen hitaasti. Pahinta tässä oli se että mun kohdalla tuo miekkonen ilmestyi takaisin kummittelemaan kun olin hänestä jo hieman yli päässyt ja asiaa päässyt työstämään. Vaikia juttu. Toivon että pääset ajan kanssa eteenpäin ja toivon todella ettei hän ole samanlainen kuten omalla kohdalla että palaa vielä myöhemmin repimään vanhat haavat auki. Yhteydenotto sekoitti pään niin että lopulta odotin koko ajan että hän tulee jostain kulmasta vastaan tai joku muutoin kiskoo maton jalkojen alta. Kovasti tsemppiä. Arki on paras apu tässä kohtaa.
 
Mies.
Ja tuossa minun tapauksessa, minä olin jo yrittänyt puhua suoraan vääntää rautalangasta ymym loppui vaan luonto kesken kun toinen ei tuntunut millään tajuavan että mä en ole varma tän suhteen osalta.
 
Pahoillani
Helppoahan se on tuntematonta haukkua vellihousuksi yms. Mutta pitäisi osata muistaa se, että joskus tuollainen tapa päättää suhde on armollisin.
Tuolla miehellä on voinut olla paljonkin asioita, joista ollut epävarma ja lopulta tajunnut ettei voi koskaan niiden toisessa häiritsevien tekijöiden vuoksi olla täysin onnellinen & rakastava. :( On vain yrittäny ja siinä ilmeisesti hyvin onnistunut pitämään tuon naisen tyytyväisenä. Itseään on kuitenkin ensin ajateltava loppupeleissä.. jotta molemmat olisivat onnellisia suhteessa.

Olisiko ap tyytyväinen jos mies oli pamauttanut vasten kasvoja kaikki ne syyt, jotka johtivat eropäätökseen?
Ulkoiset ja henkiset "viat" esimerkiksi? Sitten voisi ulista miten se mies oli pinnallinen, nyt on itsetunto murusina blaablaa.. Makuja on monia ja meille paasataan miten niin ei saisi olla vaan pitäisi tykätä melkein mistä vaan.... sitten voi käydä näin ettei joku olekaan kivasta luonteesta huolimatta se sopiva puolisoehdokas. Hyvä ehkä tajuta se ajoissa eikä vasta lapsien tultua parisuhteeseen. :)

Minulle on kerran aika kovin sanoin kerrottu kaikki syyt. Se ei ollut kovin mieltä ylentävää. :D olisi ollut parempi silloin nuorena vaan ihmetellä hetki toisen katoamista ja se siitä.

Aina se totuus ei ole omille korville siis parhainta kuultavaa. Uskokaa pois. Ap:lle on parempi ja sopivampi mies jossain, joka vilpittömästi pitää juuri hänenlaistaan naista täydellisenä. ;)
 
Mies...
minä tarkoitin omassa tapauksessani, se että olisin lopulta vääntänyt kaikki syyt rautalangasta olisi taatusti ollut enemmän arpia aiheuttavaa kuin pelkkkä häipyminen.
 
On, useamman kerran.

Tsemppiä sulle ap, tiedän kuinka pahalta tuollainen voi tuntua ja aikaa voi mennä kauankin, että toipuu.
Jos susta alkaa näyttään siltä, että vajoat sellaseen kunnon kriisiin, niin hae ihan reilusti keskusteluapua. Ja ole paljon läheistesi kanssa.

Tietty voit yrittää saada mieheltä selitystä, jos se auttaa oloasi. Se voi kyllä olla, ettei auta vaan pahentaa entisestään.
 
Joko tai
Helppoahan se on tuntematonta haukkua vellihousuksi yms. Mutta pitäisi osata muistaa se, että joskus tuollainen tapa päättää suhde on armollisin.
Tuolla miehellä on voinut olla paljonkin asioita, joista ollut epävarma ja lopulta tajunnut ettei voi koskaan niiden toisessa häiritsevien tekijöiden vuoksi olla täysin onnellinen & rakastava. :( On vain yrittäny ja siinä ilmeisesti hyvin onnistunut pitämään tuon naisen tyytyväisenä. Itseään on kuitenkin ensin ajateltava loppupeleissä.. jotta molemmat olisivat onnellisia suhteessa.

Olisiko ap tyytyväinen jos mies oli pamauttanut vasten kasvoja kaikki ne syyt, jotka johtivat eropäätökseen?
Ulkoiset ja henkiset "viat" esimerkiksi? Sitten voisi ulista miten se mies oli pinnallinen, nyt on itsetunto murusina blaablaa.. Makuja on monia ja meille paasataan miten niin ei saisi olla vaan pitäisi tykätä melkein mistä vaan.... sitten voi käydä näin ettei joku olekaan kivasta luonteesta huolimatta se sopiva puolisoehdokas. Hyvä ehkä tajuta se ajoissa eikä vasta lapsien tultua parisuhteeseen. :)

Minulle on kerran aika kovin sanoin kerrottu kaikki syyt. Se ei ollut kovin mieltä ylentävää. :D olisi ollut parempi silloin nuorena vaan ihmetellä hetki toisen katoamista ja se siitä.

Aina se totuus ei ole omille korville siis parhainta kuultavaa. Uskokaa pois. Ap:lle on parempi ja sopivampi mies jossain, joka vilpittömästi pitää juuri hänenlaistaan naista täydellisenä. ;)
No eiköhän noiden ääripäiden välille mahdu asiallisiakin tapoja päättää suhde. Eli antaa jonkinlaisen, edes suurpiirteisen selityksen eron syistä eikä vain katoa yllättäen kuin tuhka tuuleen, mutta ei myöskään tarvitse haukkua toista rehellisyyden varjolla lyttyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
Pahoillani
No eiköhän noiden ääripäiden välille mahdu asiallisiakin tapoja päättää suhde. Eli antaa jonkinlaisen, edes suurpiirteisen selityksen eron syistä eikä vain katoa yllättäen kuin tuhka tuuleen, mutta ei myöskään tarvitse haukkua toista rehellisyyden varjolla lyttyyn.
Löytyy varmasti mutta yleensä tuossa ajassa jo tutustuu toiseen niin hyvin, jotta tietää ennalta tyytyisikö toinen siihen "suuripiirteiseen selitykseen". ;)

Itsekin naisena osaan kuvitella, kuinka tulisi kaiveltua niitä syitä vänkäämällä pahimmillaan eikä mikään kaunisteltu syy riittäisi. Meitä on niin erilaisia.
Eihän tietynlaiselle persoonalle voi kuin lyödä faktat pöytään lopulta tai olla hiljaa alunperin.
Erityisesti jos toisen mielestä kaikki on ollut hyvin.. silloin harvemmin riittää valkoiset valheet. :D
 
"Hmm"
Jonkunlainen keskustelu ja itse suhteen päättäminen olisi selkärankaista toimintaa. Ei se että kaveri hakee kamat ja itse vastaa ainoastaan tekstarilla että elä ota enää yhteyttä. Vaikka sitten se että sanoo toiselle kasvotusten, homma loppu, ei johdu sinusta vaan minusta. Ei tarvitse alkaa haukkumaan ja erittelemään jokaista risausta, mutta totaalikatoaminen kartalta on jokseenkin selkärangatonta minusta.
 
Pahat puheet?
[QUOTE="tinkeli";30271179]Ensilukemalta tuntuisi, että jokin on mennyt pahasti pieleen ja mies on jonkinlaisessa shokkitilassa (ei kumminkaan perhettä koskevaa, jos äitikään ei tiennyt mitään)? Toinen vaihtoehto voisi olla, että miehestä kuoriutuikin pesunkestävä kuspo. Kolmas (epätodennäköinen?) vaihtoehto on, että on saanut tietää sinusta jotain, joka on aiheuttanut tuollaisen vastareaktion...

Nuo tulee mulle päällimmäisinä mieleen, mutta ehdottomasti mies on velkaa sulle vähintään selityksen. Toivottavasti saat sellaisen.[/QUOTE]
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen juuri tuo kolmas vaihtoehto eli mies on kuullut ap:stä jotain TODELLA inhottavaa ja on niin sydänjuuriaan myöten loukkaantunut kuulemastaan, ettei halua olla tekemisissä edes sen vertaa, että kävisi hakemassa omat tavaransa.
 
Mies.
[QUOTE="Hmm";30271590]Jonkunlainen keskustelu ja itse suhteen päättäminen olisi selkärankaista toimintaa. Ei se että kaveri hakee kamat ja itse vastaa ainoastaan tekstarilla että elä ota enää yhteyttä. Vaikka sitten se että sanoo toiselle kasvotusten, homma loppu, ei johdu sinusta vaan minusta. Ei tarvitse alkaa haukkumaan ja erittelemään jokaista risausta, mutta totaalikatoaminen kartalta on jokseenkin selkärangatonta minusta.[/QUOTE]

Kun ei se aina toimi noin, esim omassa tapauksessa mä sanoin että mä en ole varma haluanko yleensä olla suhteessa. Vastaus oli että ei se haittaa vaikket haluaisikaan mä voin odottaa sua.

Toinen keskustelu.. Mua vaivaa se että sulla ei ole mitään mielipiteitä mistään ja mä en halua sellaista suhdetta!
Mä voin muuttua, hei mä teen mitä vaan itku sniff nyyhkis itsesääliä koko rahalla.

3 keskustelu. EI tää meidän juttu etene, ja mä uskon että johtuu ihan musta etten edes halua edestä nyt sun tai kenenkään muun kanssa pidemmälle.
Vastaus, ei tullut mitään, mutta 15min tästä mimmi katseli asuntosivuja ja selitti yhteiseen kämppään muutosta.


EI vaan mennyt millään päähän että mä en a. rakasta sitä b. että mä en ole varma suhteesta.

Kaikille helpoin tapa oli toimia julmasti.
 
"Hmm"
Mutta jos olet jo keskustellut vaikkei se ole mennyt perille olet tehnyt voitavasi. Siinä on vissi ero vai?!?! Se ettei sano mitään on juttu erikseen. Ehkä nyt oletat että kaikki naiset ovat kuten eksäsi etteivät ymmärrä puhetta. Näin ei kuitenkaan ole.
 

Yhteistyössä