Opiskelu... näytöt? millaisia ne oikeastaan on?

  • Viestiketjun aloittaja täysin tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
täysin tietämätön
Mitä sielä näytössä tehdään? Kuinka se työpaikka missä näyttö suoritetaan oikein valitaan? Kestääkö näyttö vain yhden päivän vai kuinka pitkään?
 
V.ieras
Mä olen aikuiskoulutuksena opiskellut laitoshuoltajaksi.

Näyttöön osallistuu opettaja, työpaikan esimies, ja työntekijä arvioija. Näyttö pidetään yleensä jollakin työharjoittelupaikalla.
Tehdään näyttösuunnitelma jossa aikataulutettuna ja suunniteltuna koko työpäivä.
Näyttöä seuraa koko ajan joku tai kaikki arvioijista. He voivat samalla kysellä sulta siitä hommasta mitä olet tekemässä.

Lopuksi nämä kolme siirtyvät miettimään, pääsitkö läpi. Sitten sut pyydetään mukaan ja kysellään, miten päivä sun mielestä meni. Jos olet tajunnut tehneesi virheitä, niistä on nyt syytä sanoa ja kertoa kuinka se asia olisi pitänyt tehdä.
 
Näytöt, eli nykyisellään tutkintotilaisuudet, ovat sitä normaalia työtä, jota työpaikassa tehdään. Ensin laaditaan henkilökohtainen tutkintosuunnitelma, jossa kerrotaan, miten osaaminen jokaisessa arviointikriteerissa ko. työpaikassa esitetään. Lisäksi täytyy tietää teoria käytännön pohjalle. Kaksi tutkintoa näyttötutkintoina suoritettu, eikä yhtään enää koskaan :D
 
vierass
Teen koulunkäynnin ja ilttisohjaajan tutkintoa näytöillä monimuotona ja näyttöihin on teoriatehtäviä ja sitten harjoitteluaika ellet ole alalla töissä ja sitten nimetään näyttöviikko ja sillä viikolla on yksi päivä jolloin nämä jo uetellut arvioijat ja esimiehet sitten kokoontuu, mulla on vain ollut tunnin juttutuokio joukon kanssa ja tämä joka on määritellyt näytöt ottanut vastaan, kertoo niistä ja lähinnä juttelua. Sitten he yhdessä päättävät pääseekö läpi. Mulla on vielä yksi näyttö edessä, taitaa mullakin sitten hetkeksi piisata.
 

Yhteistyössä