Pin! Kysymyksiä.

  • Viestiketjun aloittaja ehkä muuttava
  • Ensimmäinen viesti
ehkä muuttava
Minkälaista siellä on asua. Vastaa vain yleisesti. Onko muita suomalaisia, mitä he paikasta tykkäävät? Missä alueella asut? Onko suositeltavia alueita? Kaipaatko Suomeen? Hyvät ja huonot puolet?
 
Pin
On suomalaisia ja itseasiassa huomenna onkin suomalaisten naisten tapaaminen. Ilmeisesti tykkäävät kun kukaan ei halua täältä takaisin Suomeen, paitsi minä. :whistle:
Aika moni sanoo kyllä, että muutan varmasti vielä mieleni, mutta tähän en kyllä usko. Voi olla hyvinkin, että jatkossa asustelemme muutaman kuukauden vuodesta, mutta Suomessa haluan pitää kotini aina. Emme siis ole täällä pysyvästi.

Asun tällä hetkellä San Mateon ja Foster cityn rajalla. Perheelliselle suosittelisin ehkä eniten Palo Altoa. Jos muuttaisin pitemmäksi aikaa niin varmaan etsisin Los Gatoksesta/Palo Altosta. (ei east!) Se alue mikä Los gatoksessa on kaunein eli vuorinen osa, on alue jossa myös puuma (mountain lion) asustelee, joten eh..minua ainakin hirvittäisi pienten lasten kanssa. Se on vain niiiiiin upea paikka ja talot suuria upeita luomuksia. (ja hintakin toki sellainen) :D

En tiedä, tuntuu olevan vähän joka alue omalla tavallaan upea, kannattaa siis itse katsoa. Yritin löytää havainnollistavia kuvia, mutta ei googlesta oikein saa sellaista fiilistä mistään kuvasta. Kannattaa muuttaa väliaikaiseen asuntoon ensin ja katsella sitten.
 
Pin
Niin ja noista alueista jos haluaa saada kunnon suosituksia niin kannattaa kysellä joltain joka on asunut kauemmin täältä. Reilu kuukausi ei oikein riitä antamaan tietäviä neuvoja. :D Tuo perustuu siihen mitä olen jutellut ja käynyt katsomassa autolla. Palo Altossa asuimme vain kuukauden.
 
Pin
Hyviä puolia tämän runsaan komeukseni myötä :D :
+ihmiset ovat ystävällisempiä, äitiyttä arvostetaan enemmän, lapset ovat kohteliaampia ja ihmiset ovat vaan ihania. Tästä sitten päästäänkin jenkkien teennäisyyteen, niin olkootkin teennäistä, hyvä mieli siitä silti tulee. :D

+Paljon nähtävää ja kauniita seutuja. Kaikki tosin paljon pidemmällä välimatkalla.

+ei sateita, täällä ei ole satanut vielä kertaakaan kun olen täällä ollut

+Kauppoja, kauppoja ja kauppoja =vaatteita

-no lumisen talven puuttuminen! :D

-Köyhällä voi olla aika kurjat oltavat

-Hinnat. Asuminen on kallista ku mikä, päivähoito maksaa sikana. Muuten onkin halvempaa. Ruuat on vähän halvempia ja autot/bensa halvemmat myös. Kertakäyttöset asiat on paljon kalliimpia kuin Suomessa, koska jätevero.

-Jos Suomen mainokset ärsyttävät, älä avaa telkkua. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Pin
Niin ja pahaa kahvia, tämä oikeasti harmittaa kovasti. Starbucsista saa ostettua edes melkein yhtä hyvää kuin Suomen kahvit, ne jauhaa sen siellä. Kävin ekan kuukauden vaan hakemassa kahvilasta aamukahvit, päiväkahvit ja iltakahvit. :D
 
Pin
Ainiin ja älä sitten mene koskaan suomalaisille kertomaan minkälaiset asiat on parempia täällä, aiheuttaa ihan hitonmoista ärsytystä vaikka se olisi pieni ja AINOA positiivisempi asia ja pitäisi muuten Suomea taivaana. Saat mahdollisesti kuulla tuhahtelevaa ja vähättelevää kommenttia. Kannattaa olla varovainen, ei siis rehellinen.
Tästä tuli juuri keskustelua viimeksi tapaamisella kun heti pitää alkaa varomaan sanomisia. Mikään ei vaan saa olla parempaa. :D

Ja todellakin moni asia on paremmin Suomessa, onhan se nyt sanomattakin selvää. Ihan kaikki ei kuitenkaan ja niitä on ihan mielenkiintoista todeta. Ilmeisesti ei ole ihan paska paikkakaan kun juuri kukaan ei halua pois ellei työpaikka mene, sen jälkeen voikin olla mielenkiintoiset oltavat täällä.
 
Ken guru
Kiva lukea sun kommentteja Pin :). Ihan siitäkin syystä, että itse olen asunut USA:ssa n.kuusi vuotta, ja olen tosi monesta asiasta samaa mieltä sun kanssa.

Nämä: WOW kommentit saa aina ajattlemaan, että älkää nyt ihan noi kauheasti jumaloiko sitä maata ja siellä asumista. Siinä kun on se kolikon toinenkin puoli, ja Suomi ON oikeasti tosi ihana maa asua. Vaikka USA:ssa onkin paljon hienoa ja suurta.
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
Pin
Kiva lukea sun kommentteja Pin :). Ihan siitäkin syystä, että itse olen asunut USA:ssa n.kuusi vuotta, ja olen tosi monesta asiasta samaa mieltä sun kanssa.

Nämä: WOW kommentit saa aina ajattlemaan, että älkää nyt ihan noi kauheasti jumaloiko sitä maata ja siellä asumista. Siinä kun on se kolikon toinenkin puoli, ja Suomi ON oikeasti tosi ihana maa asua. Vaikka USA:ssa onkin paljon hienoa ja suurta.
Joo ja arkeahan se täälläkin on. En tiennytkään että olet noin kauan asunut tai ylipäätään asunu täällä! Missä päin? Oletko jostain eri mieltä? Jos eri alueelta niin onkohan näissäkin alueellisia eroja kovasti? Aika iso mesta tämä kuitenkin on. Kiinnostaa kuulla kokeneemmalta. :D
 
Pin
Ahaa joku huonekaluliike. Me ei jaksettu ostaa mitään kalusteita puoleksi vuodeksi vaan vuokrattiin tänne kaikki keittiötarvikkeet/ sisustus. Eli en ole muutamia pieniä löytöjä lukuunottamatta juuri kierrellyt tuollaisissa liikeissä.
 
Ken guru
Joo ja arkeahan se täälläkin on. En tiennytkään että olet noin kauan asunut tai ylipäätään asunu täällä! Missä päin? Oletko jostain eri mieltä? Jos eri alueelta niin onkohan näissäkin alueellisia eroja kovasti? Aika iso mesta tämä kuitenkin on. Kiinnostaa kuulla kokeneemmalta. :D
Kerron kohta yv:llä missä.
Ehdottomasti samaa mieltä olen siitä että kahvi siellä on pahaa :D. Folgers :x..Aina jotenkin tosi laihaa. Pitää etsiä tummapaahtoa että saa edes siedettävää :D.

Mutta näistä vähemmän tärkeistä asioista :D, niin en oikein missään ole ollut ehdottomasti eri mieltä. Pidän tavallaan siitä ihmisten iloisuudesta, vaikka se onkin pinnallista. Sydänystäviä siellä on kyllä vaikea saada, kun harva haluaa kuulla mitä on oikeasti mieltä. Kun muutin takaisin Suomeen, niin koin pienoisen kulttuurishokin. Ihmiset oli niin synkkiä, ja mietin, että MIKÄ NÄITÄ IHMISIÄ VAIVAA..:D.

Kun siellä elelee pidemmän aikaan, niin se ympäristö tulee niin tutuksi, ettei kaikkea osaa arvostaa enää. Uima-altaatkin on usein tyhjinä kun niitä on joka nurkalla. Samoin niitä porealtaita (Jacuzzeja). Eli lomalla käydessä arvostaa enemmän maisemia yms. Itse muistan ajatelleeni että jaa, kun Suomen vieraat hämmästeli sitä ja tätä.

Rakastan vuodenaikojen vaihtelua entistä enemmän niiden jenkkivuosien jälkeen.
Sieltä löytää helpommin hyviä ruokaravintoloita, mutta se ruoka usein tosi epäterveellistä ja lihottavaa.

Ja vaikka tomaatit sun muut olisi kuinka isoja ja punaisia, niin niistä puuttuu maku. Usein tuntui ettei luontokaan tuoksu siellä (paitsi meri). Vähän niin kuin langolieereissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pin

Yhteistyössä