Lastenhoitaja kotiin?

Olisiko paikalle ketään, jolla olisi kokemusta lastenhoitajan palkkaamisesta kotiin päiväkodin/perhepäivähoidon sijasta? Mistä löytyi luotettava hoitaja, oliko matkassa joitain kompastuskiviä, oliko yksityiset hoitajat kiinnostuneita osa-aikaisesta pestistä ym kokemuksia saisi mieluusti kertoa? :)

Asia ei ole meillä aivan vielä ajankohtainen, mutta työnantaja on heittänyt ilmoille ajatuksen hoitovapaan sijasta osittaisesta hoitovapaasta ja olen siitä itsekin kiinnostunut. Koen kuitenkin, että pikkuinen on aivan liian pieni tuossa kohtaa vielä päiväkotiin/perhepäivähoitoon (ja muutenkaan kumpikaan vaihtoehto ei houkuttele oikein jatkossakaan) joten harkinnassa olisi lastenhoitajan palkkaaminen kotiin.
 
Liekkiö
Meillä kävi kunnanlistoilla oleva perhepäivähoitaja kotona. Ei tarvinnut itse huolehtia hänen palkoistaan, kunhan maksoi pienen hoitomaksun kuntaan. Oli mukava järjestely.
 
Vierras
Melko kalliiksihan se mahtaa tulla jos on vaan yksi lapsi. Siinä jää vielä ratkaistavaksi miten järjestätte hoidon hoitajan sairaslomien ja lomien aikana. Tietty hoitajassa on se hyvä puoli että hän ehkä suostuisi hoitamaan myös sairasta/puolikuntoista lasta niin ei tulisi vanhemmille poissaoloja.

Jos löydätte toisen perheen mukaan niin hoito vuoroviikoin toisek kotona ja vuoroviikoin toisen kotona laskisi kustannuksia.
 
Vierass
Samaa mieltä kuin edellinen. Kalliiksi tulee yhdelle lapselle. Kannattaako sitä silloin edes käydä töissä? Jos paikkakunnalla on paljon työttömyyttä, niin silloin työllistämistuella palkattu hoitaja voisi tulla edulliseksi. Yhdellä työkaverilla oli aikoinaan näin ja hän kertoi, että tällainen systeemi tuli edullisemmaksi kuin kunnan päivähoito. En tiedä, miten nykyisin on.

Meillä on ollut kunnanperhepäivähoitaja kotona. Kolme lasta, joista yksi erityislapsi. Hoitajan poissaollessa lapset piti viedä päiväkotiin. Myöhemmin saatiin varahoitaja kotiin, kun päiväkoti ei sopinut erityiselle. Kun palkaatte itse, niin joudutte itse miettimään sijaisjärjestelyt. Monesti ilmoitus poissaolosta voi tulla vain hetkeä ennen töiden alkua.
 
"nojooo"
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30273715:
Meillä kävi kunnanlistoilla oleva perhepäivähoitaja kotona. Ei tarvinnut itse huolehtia hänen palkoistaan, kunhan maksoi pienen hoitomaksun kuntaan. Oli mukava järjestely.
Ei varmasti saa yhdelle lapselle.Tässä ap kanssa just sanoi että kyseessä 5,5kk vanha vauva.Sen ikäinen ei edes saa kunnallista päivähoitopaikkaa!
 
Liekkiö
[QUOTE="nojooo";30273811]Ei varmasti saa yhdelle lapselle.Tässä ap kanssa just sanoi että kyseessä 5,5kk vanha vauva.Sen ikäinen ei edes saa kunnallista päivähoitopaikkaa![/QUOTE]Jos kerran sanot niin täytyy olla sitten totta. Ajat näköjään muuttuneet muutamassa vuodessa.
 
"mie vaan"
Olen itse ollut vuoden yksityisenälastenhoitajana. Hoidin lapset myös silloin kun olivat kipeitä, itse en ollut onneksi kertaakaan vuoden aikana niin kipeä etten olisi töihin päässyt (pienempi lapsi varsinkin sairasteli aika paljon ja vanhemmille olisi tullut ilman minua aika paljon poissaoloja töistä). Lapsille ehdottomasti hyvä vahtoehto, saivat aamulla nukkua niin pitkään kun nukutti ja syödä, leikkiä, ulkoilla omassa rytmissä.
 
[QUOTE="nojooo";30273811]Ei varmasti saa yhdelle lapselle.Tässä ap kanssa just sanoi että kyseessä 5,5kk vanha vauva.Sen ikäinen ei edes saa kunnallista päivähoitopaikkaa![/QUOTE]

Vanhempainvapaan loputtua olisin vasta palailemassa töihin :)
 

Yhteistyössä