Jos loisin henkilöhahmon olisiko mahdollista että siitä jonain päivänä tehtäisiin tv-sarja, tms?

Tarkemmin sanottuna jos mulla on mielessäni tietynlainen henkilöhahmo taustoineen ja toilailuineen ja haluaisin peräti itse esiintyä tällaisena hahmona, kuinka sen haaveen toteuttaisin?

Esimerkkeinä Vesa-Matti Loirilla on Uuno Turhapuro, Allu Tuppuraisella on Rölli, Krisse Salmisella on tää Krisse-roolihahmo…

=)
 
viera...sss
Tuotteista hahmosi. Käytännössä selkeytä se niin ymmärrettäväksi, että kuka vain tajuaa alle kahdessa minuutissa mistä on kyse. Mieti yksityiskohdat tarkkaan, testaa hahmoasi eri ihmisille ja kuuntele palautetta. Hahmosi ei ole valmis ikinä, joten ole nöyrä saamastasi palautteesta. Valmistaudu tekemään todella paljon töitä löytääksei oikeat kontaktit eli juokse tyhmissäkin tapahtumissa, tilaisuuksissa ja kissanristiäisissä törmätäksesi siihen oikeaan henkilöön, jonka kautta pääset eteenpäin. Ota tyhmätkin keikat vastaan, vaikka kuinka miettisit ettet itse menisi henkilökohtaisesti moisiin paikkoihin ikinä. Markkinoi hahmoasi tekemällä videopätkiä sosiaaliseen mediaan, luo hahmollesi omat sivut jne. Pidä blogia, mutta suunnittele sille sisältö vuodeksi eteenpäin valmiiksi- pelkkä tajunnanvirta ei kiinnosta ketään,. jos hahmollasi kerran on kaikenlaista takanaan.

Älä pyöri sellaisten seurassa, jotka ovat sinusta kivoja, vaan sellaisten, jotka uskaltavat antaa palautetta ja hieman vaatiakin. Moni hyvä viihdealan tyyppi jää jurnuttamaan juuri tämän ilmiön takia, että pitäisi astua epämukavuusalueelle "väärien" ihmisten sekaan. Vältä imartelijoita, koska he koettavat vain pärjätä kustannuksellasi.

Opettele tekemään hyviä, kirjallisia soppareita. Jos et osaa, niin lakimiehen korvaus on pieni verrattuna siihen mitä kaikkea harmia voi tulla ilman hyvää sopparia. Etenkin viihdealalla riittää hörhöjä, joilla on into aloittaa kaikenlaista ja sitten ollaan pian väittämässä ettei me mitään ollaan sovittu. Ammattilaisen tunnistaa sopimuskäytännön ymmärtämisestä ja hyväksyy, että soppareista puhutaan.

Tulet saamaan vihamiehiä, mutta myös tosi hyviä tyyppejä tukemaan uraasi. Ole rehellinen aikeissasi ja puheissasi, niin erotat huonot hyvistä. Jos et osaa jotakin, niin sano se suoraan. Äläkä valehtele olevasi kokeneempi kuin oletkaan; se ei mene ikinä läppi.

Myy itseäsi ohjelmatoimistoihin, mutta tee hyvä portfolio. Siedä sitä,että ohjelmatoimistot saattavat haluta muokata sinua. Se on aloittelijan kestettävä. Jos uskot tietäväsi kaiken, saatat jäädä yksin. Kukaan ei jaksa tehdä yhteistyötä vastaan väittävän kanssa, jos on vielä noviisi. Sitten kun olet urasi huipulla voit ottaa löysemmin.

Tässäpä muutamia vinkkejä alkuun. Jokainen luo oman uransa, mutta ennen kuin hahmosi on siirtynyt mielestäsi teoksi kannattaa vain olla ahkera. VAikka olisit kuinka suuri lupaus, niin sinun hommasi on lunastaa lupaus ja kehittyä hyväksi. Onnea eteenpäin :)
 
Paljon kiitoksia vinkeistä! =) Jäin miettimään vielä vain sitä että millainen oikea koulutus mulla kannattaisi olla tuota haavettani tukemassa? Aloituksessa mainitsemani esimerkkihenkilöt ovat kaikki oikeita näyttelijöitä, mutta kannattaako sellaiseksi kouluttautuminen jos tosiaan koen olevani vain ”yhden roolin näyttelijä” ja ajatus erilaisten vaihtelevien roolien (ja jonkun muun luomien hahmojen) näyttelemisestä tv:ssä tai teatterissa ei oikein innosta?
 
jos rohkeus
Alkuperäinen kirjoittaja Demityttönen kyselee;30273446:
Tarkemmin sanottuna jos mulla on mielessäni tietynlainen henkilöhahmo taustoineen ja toilailuineen ja haluaisin peräti itse esiintyä tällaisena hahmona, kuinka sen haaveen toteuttaisin?

Esimerkkeinä Vesa-Matti Loirilla on Uuno Turhapuro, Allu Tuppuraisella on Rölli, Krisse Salmisella on tää Krisse-roolihahmo…

=)
ja palavahalu niin helposti kyllä palon oman saa eteenpäin vietyä katsojille ihan varmasti..
Rohkeutta Rohekeutta julkisesti omat tunteet siitä se alkaa.
Who dares wins .

Tee parhaasi aina :)
 
"M33"
Miettisin videoiden tekemistä itse ja julkaisemista Youtubessa. Sitä kautta voi parhaimmassa tapauksessa saavuttaa todella suuren yleisön. Ammattimaiset tuotantotyhtiöt ostavat ainoastaan valmiita käsikirjoituksia (ja niitäkin yleensä vain tilauksesta), eivät yksittäisiä hahmoja. Näyttelijäksi sinun ei varmastikaan kannata tätä varten kouluttautua, mutta harrastajateatterissa voisit tavata ihmisiä, joita kiinnostaa videoiden tekeminen. Ammattia et tästä saa.
 
Tuntuu
Alkuperäinen kirjoittaja Demityttönen kyselee;30275919:
Paljon kiitoksia vinkeistä! =) Jäin miettimään vielä vain sitä että millainen oikea koulutus mulla kannattaisi olla tuota haavettani tukemassa? Aloituksessa mainitsemani esimerkkihenkilöt ovat kaikki oikeita näyttelijöitä, mutta kannattaako sellaiseksi kouluttautuminen jos tosiaan koen olevani vain ”yhden roolin näyttelijä” ja ajatus erilaisten vaihtelevien roolien (ja jonkun muun luomien hahmojen) näyttelemisestä tv:ssä tai teatterissa ei oikein innosta?
kun ajattelet et jonkun toisen luoma onkin omasi kun muutat sitä siihe nsuuntaan. Tai sit oot niin kova omana itsenäsi et se vie mennessään :) mä en oo ihan varma mut eiks ne monet huiput oo ilman kuolutustakin päässeet . luulisi jo elämän monipuolisuuden kannalta sen olevan luontainen juttu :) ainakin kokeile miltä se tuntuu jos se on sellanen juttu et naama on lämmin ja pelkkä oman katseen tunteminen saa lohikäärmeen lieskat tulee suusta ne kyllä kannatta :)
 

Yhteistyössä