toispuoleinen kurkkukipu jo 2 viikkoa, ei angiinaa, taasko lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja joisi
  • Ensimmäinen viesti
joisi
mulla on ollut kurkkukipua jo 2 viikkoa, on toispuoleista ja vaikea syödä ja juoda.
hoitajalla kävin ja angiinanäyte otetiin viikko sitten , ei ollut sitä mutta kurkkukipu vaan jatkuu. Terveyskeskukseen en saa edelleenkään lääkäriaikaa.

Pitäsköhän sitä yksityiselle mennä? Kurkku on toispuoleisesti turvoksissa ja tuntuu kun niellessä olisi joku patti.

Koskaan ei näin pitkään ole kestänyt kurkkukipu ja tää ei tunnu paranevan yhtään. Öisin varsinkin kurkku on tosi kipeä.
 
1
Toiseen ketjuun vastasinkin äsken, että enterorokkoa oli meillä. Kovaa kurkkukipua, kuumetta, näppylöitä jonkun ajan kuluttua kuumeen jo hävittyä. Voisiko olla sitä? Googletappas.
 
aaapee
ei näytä enterorokolta eikä kyllä ole mikään sukupuolitauti. pelkään vaan ettei ole joku kurkkupaise tulossa.

kurkussa toisella puolella näkyy joku turvonnut patti kun taskulampulla sinne katoin. toinen puoli näyttää normaalilta.
 
V.ieras
Ettei siellä nielurisoissa olisi proppuja ärsyttämässä?

Vai missä kohtaa se patti on?
Kaverilla joku sylkirauhasjuttu aiheutti kovaa kurkkukipua. Oli menossa siitä jo leikkaukseen, mutta vaiva katosi ennen leikkausta. Tosin nyt jos tuo uusii, niin leikkaus on sitten edessä.
 
aapeee
ei oikein onnistu tikulla painelu. Mulla on tosi herkkä yökkäysrefleksi ja varmaan tikku menis poikittain kurkkuun jos pidemmälle työntäisin. Joka tapauksessa sen risan takana näkyi jotain punasia näppyjä ja jotain ruskeaa. Mutta se kipeä risa on aika iso ja toinen risa tuskin näkyy ollenkaan.

se vähän ihmetyttää. Musta tuntuu että se risa joka on tosi turvonnut tuntuu koko ajan ku yritän niellä.
 
V.ieras
ei oikein onnistu tikulla painelu. Mulla on tosi herkkä yökkäysrefleksi ja varmaan tikku menis poikittain kurkkuun jos pidemmälle työntäisin. Joka tapauksessa sen risan takana näkyi jotain punasia näppyjä ja jotain ruskeaa. Mutta se kipeä risa on aika iso ja toinen risa tuskin näkyy ollenkaan.

se vähän ihmetyttää. Musta tuntuu että se risa joka on tosi turvonnut tuntuu koko ajan ku yritän niellä.
Pääsetkö yksityiselle?
Ja kyllähän tuota saa jo päivystykseenkin mennä näyttämään. Jotainhan sille pitää tehdä.

Toivottavasti asia selviää =)

Auttaako muuten särkylääke siihen kipuun?
 

Yhteistyössä