järjetöntä toimintaa terveyskeskuksessa!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "apilankukka"
  • Ensimmäinen viesti
"apilankukka"
moni on valittanut näistä "arvauskeskuksista", nyt minä liityn kuoroon!

aloitin aamulla n. klo 7 soittelun terveyskeskukseen, koskien 2v tytön viikon kestänyttä pahaa yskää, johon liittyen tytöstä oli tullut voipunut & ruokahaluton. jätin soittopyynnön, klo 11 soittivat takaisin ja kysyivät miten pian pääsemme. vapaa aika oli kuulemma järjestynyt klo 11.30. no, ajoimme nopeasti paikalle, vilautin kelakorttia ilmottautumislaitteelle ja istuimme odottamaan. ja siitä tulikin pitkä istunto!

klo 12. 15 kävin kyselemässä, kauanko kestää . ihmettelin tilannetta, varsinkin kun terveyskeskuksessa ei ole päivystystoimintaa ja odotushuone oli tyhjä:O minulla oli mukana yksi kirja ja yksi pillimehu. lapsi torkkui sylissäni. noin klo 13 aloin ja hiukan vihaisena kysellä homman nimeä ja tällöin selvisi, ettei kukaan tiedä missä lääkäri on!!!!!!!!!!! anteeksi, mitä?

no, viimein 13.30 meidät kutsui sisään töykeän ja kiireisen oloinen lääkäri joka ei olisi edes katsonut korvia ja tuntui närkästyvän, kun pyysin. nyt sitten jonotan ruuhkaisessa apteekissa antibiootteja, mies onneksi pääsi töistä ja haki pikku potilaan kotiin!

mutta perhana että kiehuu.. :mad:
 
"A.P"
[QUOTE="Äiti myös";30277213]Voi kurja!!! Laita palautetta sinne, ehdottomasti! Jaksamista ja pikaista toipumista pikkuiselle.[/QUOTE]


kiitos. kyllä laitankin, eihän tuossa ollut mitään järkeä!!!
 
"A.P"
toivotaan, että tyttö nyt piristyy! on siis keuhkokuumeen alku pienellä.. :( juuri tulin kotiin lääkkeiden kanssa, annetaan heti ensimmäinen satsi. ja ensi kerralla vaikka viimeisillä rahoilla yksityiselle!!
 
Vierras
No päivystysasian kanssa 2 tunnin odottelu on ihan normi-aika, harmi tietysti että teille oli annettu joku aika mikä ei sitten pitänytkään. Monessa paikassahan aikaa ei ees saa vaan pitää jonottaa ja jono voi olla 3 tuntia.
 
"Pellervo"
Sitä kannattaa kysellä jo ennen närkästymistä, ihmisiä vaan kun on töissä niin äkillisestä asiakkaan tulosta ei välttämättä ole mennyt tieto lääkärille asti.
Näin on ainakin käynyt kohdallani ja todennäköisesti olisin voinut odottaa vaikka kuinka monta tuntia, jos en olisi käynyt vähän kyselemässä ja huhuilemassa..
 
hhhh
Joo eihän tuollainen tilanne saa tapahtua. Ei saa käydä niin ettei henkilökunta tiedä missä arvon lääkäri on
Lääkäri pitää olla aina henkilökunnan tavoitettavissa.
Tuosta laitat asian vetämään.
Luulisin että on tyyliin virkavirhe jos jättää vastaanoton tyhjän päälle.
Tai sitten vastaanoton hoitaja ei ymmärtänyt tilannetta..

Mutta ei työaikana kenestäkään voida sanoa ettei tiedetä missä on, lääkäristä varsinkaan.
 
Tietäen tk-lääkäreiden työpaineet hän ei tod.näk. ollut golfaamassa vaan osastolla kiinni jossain potilasasiassa. Harmi, ettei henkilökunta osannut hoitaa hommaa niin, että teille ei tullut olo heitteile jäämisestä! Valitettavasti parin tunnin odotus on nykyään aika tavallinen aika. Me vietettiin elokuussa aikaa tk-päivystyksessä klo 19-01, kun lapselta murtui nilkka. Ensin odottelimme puolitoistatuntia lääkäriä, sit röntgen, sit lääkäri. Tässä kohtaa klo oli n. 22, kun jäätiin odottamaan kirurgin konsultaatiota. Se saatiin klo 24, kun molemmat päivystävät olivat leikkaamassa. Minkäs teet? Olin tyytyväinen, että saatiin se konsultaatio, sillä murtuma ei näkynyt kuvassa, mutta kirurgi löysi kokeilemalla sen heti.

Palautetta toki kannattaa antaa. Toki tässä kohtaa haukut saanee muu henkilökunta, joka ei osannut infota oikein.
 
Vieraus
Antibioottia ilman tutkimusta? Ääliölääkäri.
Samoilla linjoilla. Keuhkokuumeen alun (ihmeellinen diagnosi!) toteamiseen tarvitaan verikoe ja keuhkokuvat.

Juuri tuon pitkän odottelun ja ammattitaidottomien lääkärien takia vien lapseni tarvittaessa yksityiselle. Meillä ei ole vakuutusta, mutta aina on sen verran säästössä rahaa että lapset saa asianmukaista hoitoa ilman tuntien odottelua.
 
"A.P"
Samoilla linjoilla. Keuhkokuumeen alun (ihmeellinen diagnosi!) toteamiseen tarvitaan verikoe ja keuhkokuvat.

Juuri tuon pitkän odottelun ja ammattitaidottomien lääkärien takia vien lapseni tarvittaessa yksityiselle. Meillä ei ole vakuutusta, mutta aina on sen verran säästössä rahaa että lapset saa asianmukaista hoitoa ilman tuntien odottelua.
unohdin mainita, että lähes heti saavuttuamme hoitaja otti tytön sormenpäästä verinäytteen, josta katsottiin pikana tulehdusarvot ! ja niiden, sekä keuhkojen kuuntelun perusteella sitten antibiootit saimme
 
"mie"
Just tuon takia minä en ikinä vie lasta enää terveyskeskukseen. Onneks on vakuutus. Voi vaan netistä näppärästi valita sopivan ajan ja aina on aikoja saatavilla :) On tullut aikoinaan isompien lasten kanssa jonotettua Jorvissa. Kerran meidät unohdettiin laittaa röngtenjonoon. Siinä sitä ihmeteltiin, kun kutsua ei ala kuulumaan.... On tuolla aikoinaan jonotettu tuntitolkulla ja välillä on ollut siellä lasten päivystyksessäkin vain 1 lääkäri. Juu, ei kiitos enää.
 
"jaa-a"
Tosi kurja että kokemus oli noin ikävä.

Lääkärinä tiedän että ei ne lääkärit missään vedä lonkkaa, vaan todennäköisesti joku lääkäreistä on sairastunut, tai sitten vuodeosastolla on tapahtunut joku päivystyksellinen kaaos. Mutta informaation pitäisi silti kulkea...

Lääkärin huono käytös ei ole puolusteltavissa sinänsä, mutta selittynee juuri kiireellä. Kokemuksesta tiedän senkin, että vaikka aina olen tykännyt ihmisistä ja ammatistani, olen ollut joskus niin huonosti organisoidussa ja kiireisessä työssä, että aloin jo vihata joka potilasta... Onneksi tajusin itse, että tämä ei ole minä, ja äänestin mielipiteeni ko. työpaikasta ihan jaloillani, eli lähdin muualle töihin.

Mutta siis, palautetta johdolle. Sekä lääkäristä että muusta kehnosti informoivasta henkilökunnasta.
 
voi ei
[QUOTE="A.P";30277500]unohdin mainita, että lähes heti saavuttuamme hoitaja otti tytön sormenpäästä verinäytteen, josta katsottiin pikana tulehdusarvot ! ja niiden, sekä keuhkojen kuuntelun perusteella sitten antibiootit saimme[/QUOTE]

Virukset aiheuttavat tulehdusarvojen nousua. Antibiootteihin turvaudutaan vasta positiivisen viljelynäytteen jälkeen.
 

Yhteistyössä