Ateismin ihmiskäsitys

  • Viestiketjun aloittaja Jumalan kuva
  • Ensimmäinen viesti
Jumalan kuva
Ateismin ihmiskäsitys ei anna mitään arvoa ihmiselle. Kristillisessä opissa ihminen nähdään Jumalan kuvana joka on luotu mieheksi ja naiseksi. Ateismin mukaan ihmiset ovat pelkästään koiras- ja naarasapinoita. Itse en voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain eläin.
 
Kodi
Heko heko ja trollibolli.

Ateismi ei kerro ihmiskäsityksestä mitään. Ateismi on vain elämää ilman jumalkäsityksiä ja riippumattomuutta havaintomaailman ulkopuolisisten olentojen olemassaolosta tai -olemattomuudesta. Humanismi on usein ateistista ja uskonnotonta, se uskoo ihmisen perushyvyyteen ja lähimmäisenrakkauteen joka johtuu ihan siitä että selviytyminen yksilönä ja lajina edellyttää rauhanomaista yhteisöllisyyttä. Silloin huolehditaan perheestä, ystävistä ja muista ihmisistä niin hyvin kuin kyetään.

Se että ateismi olisi jotenkin kylmää ja tunteetonta on aivan täysin joidenkin uskovaisten omaa propagandaa.
 
"Miru"
Jotkut ateistit ajattelevat polveutuvansa hevosista, linnuista tai kaloista. En ole yhdenkään ateistin nähnyt todistavan lohikäärmeitä tai paholaista, joihin he kuitenkin niin sokeasti uskovat. Uskoa se on sekin ja minusta paljon hullumpaa ja vahingollisempaa kuin usko rakastavaan Jumalaan.
 
ajattele
Miljardit vuodet ja miljoonat sukupolvet ovat johtaneet itsenäiseen ajatteluun kykenevään ja täysin ainutlaatuiseen yksilöön. Tähän verrattuna olisi tylsää olla jonkun partajumalan itsestään kyhäämä kopio.
 
[QUOTE="Miru";30278555]Jotkut ateistit ajattelevat polveutuvansa hevosista, linnuista tai kaloista. En ole yhdenkään ateistin nähnyt todistavan lohikäärmeitä tai paholaista, joihin he kuitenkin niin sokeasti uskovat. Uskoa se on sekin ja minusta paljon hullumpaa ja vahingollisempaa kuin usko rakastavaan Jumalaan.[/QUOTE]

Mitä vittua? :D
 
vierass
[QUOTE="Miru";30278555]Jotkut ateistit ajattelevat polveutuvansa hevosista, linnuista tai kaloista. En ole yhdenkään ateistin nähnyt todistavan lohikäärmeitä tai paholaista, joihin he kuitenkin niin sokeasti uskovat. Uskoa se on sekin ja minusta paljon hullumpaa ja vahingollisempaa kuin usko rakastavaan Jumalaan.[/QUOTE]

Olen ehkä jotenkin pihalla, kun en itse ole ateisti, mutta missä välissä ateistit ovat alkaneet uskoa lohikäärmeisiin ja paholaisiin?
 

Yhteistyössä